Vânzările Dacia la nivel global au crescut cu 24% în primele şase luni, la 263.110 maşini

Vânzările globale de autovehicule sub brandul Dacia ale grupului Renault au crescut cu 24,3% în primele şase luni, la 263.110 unităţi, asigurând în cea mai mare parte din avansul de 4,7%, la 1,37 milioane de maşini, al producătorului auto francez.

2714 afișări
Imaginea articolului Vânzările Dacia la nivel global au crescut cu 24% în primele şase luni, la 263.110 maşini

Vânzările Dacia la nivel global au crescut cu 24% în primele şase luni, la 263.110 maşini (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

Vânzările de autoturisme ale Dacia au crescut cu 22,7%, la 245.553 unităţi, iar cele de autovehicule comerciale uşoare au urcat cu 52,9%, la 17.557 unităţi, se arată într-un comunicat al grupului francez.

Numărul de maşini (autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare) comercializate sub brand Renault a stagnat la 1,063 milioane de maşini, iar vânzările sub brand Renault Samsung Motors au urcat cu 33%, la 38.770 unităţi.

În Europa, vânzările grupului francez au avansat cu 18%, de aproape trei ori mai rapid decât piaţa, la 776.236 autovehicule.

Livrările au crescut semnificativ aproape în toate ţările europene. Cel mai puternic avans a fost consemnat în Portugalia - de 68%, Marea Britanie - de 65%, Irlanda - 52%, Spania - 35% şi ţările nordice - 37%.

Vânzările grupului din afara Europei au scăzut cu 9%, la 589.182 unităţi, ca urmare a dificultăţilor economice şi financiare din principalele pieţe emergente ale Renault. Producătorul francez notează că, în pofida contextului dificil, a câştigat cotă de piaţă în regiunile Eurasia şi America Latină.

"În prima jumătate din 2014, vânzările sub brand Renault din Europa au crescut, susţinute de modelele Clio şi Captur. Dacia este brandul cu cea mai rapidă creştere din regiune. Astfel, Renault a limitat impactul declinului de pe pieţele emergente şi a menţinut evoluţia pozitivă a grupului", a declarat vicepreşedintele executiv pentru vânzări şi marketing, Jerome Stoll.

Renault urmează să anunţe rezultate financiare la 29 iulie.

"Prima jumătate a anului a fost în mod cert o surpriză uriaşă în ceea ce priveşte rezultatele din Europa de Vest şi brandul Dacia", a declarat Arndt Ellinghorst, analist pentru sectorul automotive la firma ISI Group, din Londra, citat de Bloomberg.

Cele mai importante pieţe ale grupului sunt Franţa, cu vânzări de 313.682 autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, urmată de Brazilia, cu 110.146 unităţi, Rusia, cu 96.421 unităţi, Germania, cu 88.634 autovehicule, şi Italia, cu 69.200 unităţi.

România nu este prezentă în primele 15 pieţe în funcţie de vânzări ale grupului Renault. Pe locul 15 se află Olanda, cu 22.531 unităţi.

Pentru întreg anul 2014, Renault se aşteaptă la creşterea pieţei europene cu 3-4%, în timp ce în Franţa avansul ar urma să se situeze la 1%. Grupul anticipează că va câştiga cotă de piaţă în Europa, în timp ce vânzările globale vor creşte, susţinute de modelele Clio, Captur, Sandero şi Duster, de lansarea noilor versiuni Twingo şi Trafic, precum şi de introducerea la nivel internaţional a noilor modele Logan şi Sandero.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici