Vânzările de automobile sunt pe cale să atingă, la nivel mondial, cea mai mare scădere de după criza din 2008

Producţia globală a influenţat întreagă economie pe parcursul întregului an iar o revenire a sectorului ar putea apărea, potrivit experţilor, doar în anumite condiţii, transmite CNN.

160 afișări
Imaginea articolului Vânzările de automobile sunt pe cale să atingă, la nivel mondial, cea mai mare scădere de după criza din 2008

Vânzările de automobile sunt pe cale să atingă, la nivel mondial, cea mai mare scădere de după criză

Sectorul manufacturier american a înregistrat scăderi în 2019, fiind afectat de războiul tarifar dintre SUA şi China, şi nici pe plan gobal lucrurile nu stau mai bine, datele indicând vânzări în scădere.

"Declinul pe piaţa auto auto globală, începând cu mijlocul anului 2018, a reprezentat un factor fundamental în criza producţiei globale, iar imaginea de ansamblu a vânzărilor de maşini se dovedeşte a fi mult mai rea decât ne aşteptam", a declarat Brian Coulton, economist-şef la agenţia de rating Fitch, conform sursei precizate.

Cu doar o lună rămasă până la finalul anului, vânzările de automobile, la nivel mondial, se află pe drumul unei scăderi de 3,1 milioane, aproximativ 4%, pentru anul acesta, potrivit datelor Fitch. Acesta ar reprezenta cel mai mare declin din 2008, atunci când a izbucnit criza financiară, vânzările coborând pentru al doilea an consecutiv.

Fitch se aşteaptă ca vânzările mondiale de maşini să ajungă la 77,5 de milioane în 2019.

Slăbirea cererii din China, care este cea mai mare piaţă auto din lume şi statul unde vânzările au scăzut, anul acesta, cu 11% până în prezent, este principalul factor de declin în sectorul auto. La începutul acestui an, Beijing a redus subvenţia pentru vehiculele electrice, ceea ce a dus la o coborâre a vânzărilor.

"Nu există prea multe motive pentru a anticipa o revenire a vânzărilor globale de maşini în 2020, chiar dacă vânzările din China ar putea înregistra o recuperare uşoară de aproximativ 1%", a spus Coulton. "Acest lucru înseamnă că piaţa auto va continua să fie o povară pentru producţia globală şi pentru economiile care au o expunere ridicată în acest sector, cum ar fi Germania", a completat economistul de la Fitch.

Germania este deja la un pas de recesiune, iar marţi, producătorul auto german Audi a anunţat că va elimina 7.500 locuri de muncă.

Războiul comercial dintre Statele Unite şi China a fost cea mai mare temă a anului. În ceea ce priveşte producţia globală, aceasta ar putea să aiba o revenire în 2020, dar acest lucru depinde şi de existenţa unui acord între cele două mari economii ale lumii.

Bejijngul şi Washingtonul au ajuns, în octombrie, la un acord preliminar, care nu a fost încă semnat. Investitorii încep să se întrebe dacă această primă fază va duce vreodată la un acord comercial complet.

Următoarea etapă de majorare a tarifelor va fi declanşată în 15 decembrie şi va viza bunuri de consum.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici