- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (01.02.2013, 13:58)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Vânzările de autovehicule noi au scăzut cu aproape 21% anul trecut. Care sunt cele mai vândute mărci
Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale noi s-au diminuat cu 20,9% anul trecut, la 87.505 de unităţi, una dintre cele mai mari scăderi din UE, potrivit datelor anunţate vineri de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), care speră, totuşi, la un avans de 5% în 2013.
891 afișări
Vânzările de autovehicule noi au scăzut cu aproape 21% anul trecut. Care sunt cele mai vândute mărci (Imagine: Shutterstock)
Livrările de autoturisme au consemnat în 2012 o scădere de 23,7%, până la 72.179 de unităţi, iar vânzările de vehicule comerciale s-au diminuat cu 7,4%, la 14.076 de unităţi.
Persoanele fizice au generat 30% din vânzări, diferenţa fiind reprezentată de achiziţiile făcute de companii.
"Continuă să se manifeste asupra pieţei impactul negativ al importului masiv de vehicule rulate, care la un volum de aproximativ 175.000 de unităţi la autoturisme şi 43.000 la vehicule comerciale, au o creştere de 85%, respectiv 40% faţă de 2011. La aceste cifre rezultă că la fiecare autoturism nou vândut în România au fost aduse alte două rulate. (...) Peste 76.000 (44%) dintre acestea din urmă sunt mai vechi de zece ani", se arată într-un comunicat al asociaţiei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Vor să apere România, dar nu prea au cu ce. MApN anunță rezultate dezastruoase la proba sportivă în rândul candidaților la postul de „soldați profesioniști”
-
Undă verde pentru Centura Verde Bucureşti-Ilfov. Vot cu unanimitate din partea comisiilor reunite pentru mediu şi pentru păduri din Senat
-
Serghei Şoigu anunţă un număr impresionant de morţi în tabăra duşmanilor ucraineni
-
Grindeanu: Pas important pentru construcţia unei noi autostrăzi: Alternativa Techirghiol
Topul pe mărci al vânzărilor de vehicule noi este condus de Dacia (19.948 de unităţi, respectiv 27,6% din total), urmată de Volkswagen (11,1%), Skoda (8,7%), Renault (6,6%), Ford (6,5%) şi Hyundai (4,6%).
Pe modele, clasamentul este format din Dacia Logan (9.780 de unităţi), Dacia Duster (5.346 unităţi) şi Skoda Octavia (3.350 unităţi).
În funcţie de tipul de combustibil, piaţa este împărţită aproape egal între maşinile echipate cu motoare diesel (51,3%) şi cele cu benzină (48,7%).
Producţia de autovehicule a crescut anul trecut cu 0,8%, la 337.765 de unităţi, cu o creştere de 5,3% la autoturisme şi o scădere de 55% la vehicule comerciale.
Exporturile au înregistrat în 2012 o creştere de 8,5%, la 330.942 de unităţi, susţinută de autoturisme, care au avut un avans de 13,7%. În schimb, la vehiculele comerciale s-a înregistrat o scădere de 55,% comparativ cu 2011.
Cel mai bine model vândut la export a fost Dacia Duster (135.189 de unităţi), urmat de Sandero (71.925 unităţi), Logan (48.250 unităţi), Logan MCV (34.929 unităţi) şi Ford B-Max (30.540 unităţi).
APIA consideră că situaţia dificilă a pieţei este cauzată de derularea defectuoasă a Programului Rabla (demaraj întârziat, fonduri insuficiente, întârzieri la plată), impactul redus al taxei pe emisiile poluante pentru stimularea achiziţiilor noi, restrângerea creditării şi deductibilităţii parţiale a TVA, la care se adaugă din acest an şi limitarea amortizării autoturismelor.
Preşedintele asociaţiei, Ernest Virgil Popovici, a afirmat, în cadrul unei conferinţe de presă că APIA are ca obiectiv un avans de 5% al pieţei în 2013, printre măsurile de stimulare necesare numărându-se realizarea unui mix de instrumente financiare pentru stimularea achiziţiei şi deţinerii de autovehicule cât mai puţin poluante, fiscalizarea activităţii de comercializare a autovehiculelor derulate de persoane fizice, corectarea disfuncţionalităţii Programului Rabla sau creşterea deductibilităţii TVA şi amortizării pentru autovehiculele conduse în scopuri economice.
Citește pe alephnews.ro: Îți citește Poliția mesajele? Europol vrea să elimine criptarea din WhatsApp și Signal. Care sunt argumentele invocate
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
Citește și: APIA: Principiile proiectului pentru timbrul de mediu sunt corecte, măsurabile şi elimină confuziile
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cum depășești emoțiile atunci când ai un interviu de angajare? Onestitatea, principala miză a ambelor părți
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
De la Floreasca, l-au internat la Obregia. Mititelu Jr., mutat la 'Spitalul 9'! Ce au constatat medicii + câte zile îl vor ține la psihiatrie
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Armata OBLIGATORIE în România? ANUNȚUL lui Iohannis! AVERTISMENT cutremurător privind RĂZBOIUL în Europa
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe