Veniturile Facebook au urcat cu 42% în primul trimestru. Profit în scădere, în urma investiţiilor

Veniturile Facebook au crescut cu 42% în primul trimestru faţă de aceeaşi perioadă din 2014, la 3,5 miliarde de dolari, însă profitul net a scăzut cu 25%, la 512 milioane de dolari, pe fondul investiţiilor mari în centre de date şi iniţiative pe termen lung, relatează The Wall Street Journal.

112 afișări
Imaginea articolului Veniturile Facebook au urcat cu 42% în primul trimestru. Profit în scădere, în urma investiţiilor

Veniturile Facebook au urcat cu 42% în primul trimestru. Profit în scădere, în urma investiţiilor (Imagine: Hepta)

Veniturile Facebook s-au situat la 2,5 miliarde de dolari în primul trimestru al anului trecut, iar profitul net a fost de 642 milioane de dolari.

Publicitatea a generat venituri în valoare de 3,32 miliarde de dolari, în urcare cu 46% faţă de primele trei luni din 2014, se arată în raportul financiar publicat de compania americană.

Numărul utilizatorilor activi lunar a crescut cu 13%, la 1,44 miliarde, 87% dintre aceştia accesând servicul de pe smartphone-uri sau alte aparate mobile.

Astfel, veniturile generate de publicitatea de device-uri mobile au reprezentat 73% din veniturile totale din publicitate. În primul trimestru al anului trecut, publicitatea pe platforme mobile a însemnat 59% din veniturile totale din publicitate.

Cheltuielile operaţionale au crescut cu 83% în primul trimestru, la 2,6 miliarde dolari, comparativ cu acelaşi interval din 2014, în condiţiile în care costurile pentru cercetare şi dezvoltare au urcat cu 133%.

Facebook a anunţat anterior că va creşte nivelul invetiţiilor în acest an, pentru a încerca să extindă mai multe dintre produsele deţinute, cum ar fi serviciul de mesagerie WhatsApp, serviciul de photo-sharig Instagram şi producătorul de dispozitive pentru realitate virtuală Oculus.

Profitul net al Facebook aproape s-a dublat anul trecut în comparaţie cu 2013, ajungând la 2,9 miliarde de dolari, în timp ce veniturile au urcat cu 58%, la 12,46 de miliarde de dolari, datorită creşterii publicităţii pe platformele mobile.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici