Volkswagen va începe campania de rechemări a maşinilor diesel în ianuarie

Volkswagen (VW) va lansa campania de rechemare în service a automobilelor diesel dotate cu softul care manipulează rezultatele testelor de poluare în luna ianuarie, a declarat directorul general Matthias Muller, într-un interviu acordat Frankfurter Allgemeine Zeitung, preluat de MarketWatch.

2831 afișări
Imaginea articolului Volkswagen va începe campania de rechemări a maşinilor diesel în ianuarie

Volkswagen va începe campania de rechemări a maşinilor diesel în ianuarie

Campania de modificare a softului care reduce nivelul emisiilor poluante ale motoarelor diesel ale automobilelor se va încheia probabil la sfârşitul anului 2016, a spus Muller.

Un purtător de cuvânt al Volkswagen nu a fost disponibil pentru comentarii.

”Dacă totul va merge conform planului, vom putea începe rechemările în ianuarie. Până la sfârşitul lui 2016 toate maşinile ar trebui să fie în regulă”, a afirmat Muller.

Compania va prezenta soluţiile tehnice biroului german pentru automobile, în această săptămână.

Compania nu are nevoie de trei soluţii, ci de mii, întrucât motorul diesel EA 189 a fost folosit pe multe modele cu specificaţii naţionale diferite, a spus şeful VW, care a reiterat că în majoritatea cazurilor va fi suficientă o actualizare a softului, la un service local.

"Unele vehicule vor avea nevoie de injectoare şi convertoare catalitice noi”, a precizat Muller.

Volkswagen a recunoscut că a folosit un software care să reducă nivelul noxelor în timpul testelor de poluare ale unor modele de automobile diesel.

Întrebat de ce a procedat astfel grupul, Muller a spus că s-a decis ca automobilele diesel să fie reintroduse pe piaţa americană, dar nu s-a reuşit respectarea standardelor stricte de poluare din Statele Unite.

"Potrivit informaţiilor actuale, foarte puţini angajaţi au fost implicaţi, dar vom şti exact abia peste câteva săptămâni, după ce vor fi disponibile rezultatele investigaţiilor interne şi externe”, a explicat directorul general.

Muller s-a adresat marţi angajaţilor, cărora le-a spus că grupul va încerca să evite concedierile în urma scandalului. El a avertizat că sunt analizate toate proiectele şi planurile de investiţii, de peste 100 de miliarde de euro, iar procesul va fi dureros.

În interviul acordat publicaţiei germane, Muller a spus că nu s-a luat o decizie referitoare la dividendele din acest an.

Şeful VW a adăugat că grupul nu intenţionează să retragă automobilele diesel de pe piaţa americană, el afirmând că este gata să meargă în Statele Unite, dacă va fi nevoie.

Volkswagen a anunţat că 8 milioane de vehicule diesel euro 5 înmatriculate în Uniunea Europeană au softuri pentru inducerea în eroare a testelor de emisii, conform unei scrisori trimise Parlamentului german,citată de publicaţia germană Handelsblatt.

Volkswagen a recunoscut, la sfârşitul lunii septembrie, că circa 11 milioane de autovehicule ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului. Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor. În Europa, probleme similare au fost semnalate şi la alte mărci ale grupului VW.

Pe fondul scandalului, directorul general al grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, a demisionat la sfârşitul lunii septembrie, fiind înlocuit cu Matthias Muller, fost director al companiei Porsche.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici