- Home
- Externe
- SAN FRANCISCO, (10.07.2013, 18:05)
- Mihai Draghici
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
ACCIDENTUL de la San Francisco: Dispozitivul "pilot-automat" al avionului Asiana nu funcţiona corespunzător
Piloţii care conduceau avionul prăbuşit pe aeroportul din San Francisco le-au spus anchetatorilor că dispozitivul de pilotare automată nu a menţinut viteza setată pentru aterizare, relatează ziarul Los Angeles Times.
1614 afișări
ACCIDENTUL de la San Francisco: Dispozitivul "pilot-automat" al avionului Asiana nu funcţiona corespunzător (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)
Piloţii companiei Asiana au declarat că au setat viteza de 137 de noduri (aproximativ 255 de kilometri pe oră). Însă dispozitivul nu a menţinut această viteză, susţin piloţii, citaţi de LA Times.
Această situaţie nu îi exonerează pe cei doi piloţi, întrucât ei ar fi trebuit să observe şi să corecteze eventuala traiectorie eronată a avionului.
Unul dintre piloţii aflaţi la bordul avionului prăbuşit la San Francisco a lansat avertismente în ultimul minut dinaintea impactului, dar acestea au fost ignorate, relatează presa sud-coreeană. Surse din cadrul Ministerului sud-coreean al Transporturilor au confirmat că unul dintre piloţi - Bong Dong Won - a lansat avertismente privind altitudinea prea joasă în ultimul minut dinaintea prăbuşirii. Dacă avertismentele sale ar fi fost luate în considerare, avionul nu s-ar fi lovit de sol la limita pistei aeroportului din San Francisco.
ULTIMELE ȘTIRI
-
STUDIU. Timpul trece, suferința rămâne. Anxietatea pe care o simțiți ar putea fi „doliu pandemic”
-
Klaus Iohannis, despre decizia privind retragerea candidaturii lui Cîrstoiu: nu este un mare succes
-
Veşti bune. Preţurile alimentelor la nivel mondial ar urma să scadă în acest an - Oxford Economics. Recoltele abundente duc la scăderea preţurilor pentru grâu şi porumb, produse vitale
-
Românii vor să trăiască mai sustenabil, dar le lipseşte infrastructura. Cum se poate implica mediul privat?
Însă ceilalţi doi piloţi - Lee Kang Kuk şi instructorul Lee Jung Min - se pare că nu au ţinut cont de avertismentele lui Bong, scrie ziarul Joongang.
Pilotul care a prăbuşit avionul companiei Asiana pe aeroportul din San Francisco era încă în perioada de pregătire pentru obţinerea licenţei speciale pentru avioane de tip Boeing 777, el fiind supravegheat de un instructor. Lee Kang-kuk, unul dintre cei patru piloţi aflaţi la bordul avionului, era încă în perioada de pregătire pentru obţinerea licenţei speciale (rating-ului) pentru avioane de tip Boeing 777. El avea doar 43 de ore de zbor pe acest tip de aeronavă şi era sub atenta supraveghere şi îndrumare a unui instructor de zbor care ar fi trebuit să evite orice incident, precizează compania Asiana Airlines. Aceasta era prima încercare a pilotului de aterizare cu un avion de tip Boeing 777 pe aeroportul din San Francisco. Pilotul tranzitase acest aeroport de alte 29 de ori, conducând alte tipuri de aeronave. În total, Lee Kang-kuk avea aproape 10.000 de ore de zbor.
Potrivit primelor elemente ale anchetei, avionul s-a încadrat prea jos la aterizare şi avea o viteză inferioară celei recomandate în acea situaţie - 137 de noduri (255 de kilometri pe oră). Cu două secunde înainte de impactul cu balustrada de beton de la capătul pistei, pilotul şi instructorul au încercat să corecteze traiectoria greşită a aeronavei prin accelerare şi creşterea altitudinii, însă avionul s-a izbit de sol.
Accidentul s-a soldat cu doi morţi şi peste 180 de răniţi. În total, la bordul aeronavei erau peste 300 de persoane.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Cum poți deveni milionar? Christian Louboutin îți oferă răspunsul
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Adevărul de pe stradă: Câte maşini sunt de fapt în Bucureşti.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Aplicația care știe dacă navighezi pe site-uri porno. Părinții și copiii își pot urmări istoricul reciproc
Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
EXCLUSIV | Adrian Mititelu și-a pulverizat copilul aflat pe patul de spital: „E un escroc! A luat bani de la toată lumea”
CANCAN.RO
Sfântul Gheorghe, sărbătoare IMPORTANTĂ pentru români. Ce nu ai voie să faci astăzi. Tradiții și obiceiuri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe