Căutările avionului Malaysia Airlines: Robotul submarin Bluefin-21 nu a descoperit nimic

Robotul submarin mobilizat pentru căutarea epavei avionului Boeing 777 al Malaysia Airlines în largul Australiei s-a scufundat vineri pentru a cincea oară, dincolo de adâncimea recomandată de fabricanţi, dar nu a găsit nimic.

321 afișări
Imaginea articolului Căutările avionului Malaysia Airlines: Robotul submarin Bluefin-21 nu a descoperit nimic

Căutările avionului Malaysia Airlines: Robotul submarin Bluefin-21 nu a descoperit nimic (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Bluefin-21, echipat cu un sonar, a coborât până la 4.695 de metri, a declarat Marina americană, care participă la operaţiunile de căutare a zborului MH370 dispărut la 8 martie cu 239 de pasageri la bord.

"Scufundarea la astfel de adâncimi prezintă riscuri pentru echipament şi operaţiunile sunt supravegheate îndeaproape", a adăugat aceasta.

Datele colectate în timpul acestei scufundări nu au arătat nimic anormal pe fundul Oceanului Indian pe care îl explorează, la circa 2.000 de kilometri nord-vest de Perth, oraş situat pe coasta de vest a Australiei, a anunţat Centrul comun de coordonare a agenţiilor (JACC), care se ocupă de organizarea căutărilor zborului MH370.

Precedentele scufundări nu au detectat nici ele nimic deosebit, ia JACC a decis să trimită Bluefin-21 dincolo de 4.500 de metri adâncime pentru care este programat în mod normal.

Phoenix International, fabricantul Bluefin-21, care are forma unei torpile lungi de aproape cinci metri, le-a spus că robotul poate merge dincolo de 4.500 de metri, cu un risc "acceptabil", potrivit JACC.

Premierul australian Tony Abbott a anunţat săptămâna trecută că Bluefin-21 nu va fi mobilizat decât timp de o săptămână. Dar dacă dispozitivul nu aduce nimic concret, căutările nu vor fi totuşi abandonate, a precizat el.

Robotul analizează o zonă de căutare restrânsă, delimitată graţie captării unor semnale compatibile cu cele emise de bateriile unei cutii negre.

Aceste semnale au fost captate în urmă cu mai multe zile, de sateliţi şi vapoarele implicate în operaţiunile de căutare, înainte de expirarea probabilă a bateriilor care emit din cutiile negre.

Robotul a parcurs pentru moment 110 kilometri pătraţi, a precizat JACC.

După fiecare scufundare, datele strânse de sonarul aparatului sunt colectate la bordul Ocean Shield, o navă australiană, şi analizate pentru a vedea dacă s-a detectat ceva anormal pe fundul oceanului.

Analizarea unei pete de carburant din zona căutărilor a arătat însă că acest combustibil nu provenea de la un avion.

Zborul MH370 asigura legătura între Kuala Lumpur şi Beijing la 8 martie dimineaţa, când a dispărut de pe ecranele radarelor civile, la o oră după decolarea din capitala malaysiană.

Acesta transporta 239 de persoane, iar circumstanţele privind dispariţia sa rămân necunoscute.

 

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici