Lumea întreagă va fi afectată de „suferinţă de nedescris din cauza crizei climatice”, dacă nu au loc transformări majore în societatea globală, potrivit unui avertisment puternic transmis de peste 11.000 de cercetători, informează The Guardian.

Imaginea articolului Criza care trece neobservată: 11.000 de cercetători avertizează că omenirea va fi lovită de o „suferinţă de nedescris”

Criza ignorată de întreaga lume: 11.000 de cercetători avertizează că omenirea va fi lovită de o „suferinţă de nedescris”

„Declarăm clar şi fără niciun dubiu că planeta Pământ se confruntă cu o urgenţă climatică”, au transmis cercetătorii. „Pentru a ne asigura că vom avea un viitor sustenabil, trebuie să schimbăm modul în care trăim. Avem nevoie de transformări majore în modul de funcţionare a societăţii noastre globale şi felul în care noi interacţionăm cu ecosistemele din jurul nostru”, au mai spus cercetătorii.

Oamenii de ştiinţă susţin că nu mai avem timp de pierdut. „Criza climatică a început şi accelerează cu o rapiditate mai mare decât cea preconizată. Criza în care ne aflăm este mult mai severă decât am anticipat iniţial, ecosistemele şi soarta omenirii sunt grav ameninţate”, au continuat cercetătorii.

Avertismentul a fost publicat în jurnalul BioSciene cu ocazia aniversării a 40 de ani de la prima conferinţă globală pe tema climei, aceasta fiind organizată la Geneva în 1970. Avertismentul a fost rezultatul unei colaborări între zeci de cercetători şi susţinută de peste 11.000 de oameni de ştiinţă din 153 de ţări.

Printre schimbările pe care cercetătorii susţin că ar trebui să le aplicăm urgent se numără oprirea creşterii populaţiei, încetarea defrişărilor, oprirea folosirii combustibililor fosili şi reducerea consumului de carne, transmite The Guardian

William Ripple, professor la Universitatea din Oregon şi principalul autor al avertismentului, spune că a fost motivat să lanseze iniţiativa în urma creşterii alarmante a fenemonelor meteorologice extreme. Un obiectiv important enumerat de către cercetători este stabilirea concretă a cauzelor şi efectelor distrugerii climei.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.