Facebook: 10 milioane de utilizatori din SUA au vizualizat anunţuri politice promovate din Rusia

Reţeaua de socializare Facebook a anunţat, luni, că aproximativ 10 milioane de utilizatori din Statele Unite au vizualizat cel puţin unul dintre cele 3,000 de anunţuri politice promovate prin intermediul unor conturi care au legături cu guvernul Rusiei, inclusiv în perioada campaniei electorale pentru alegerile prezidenţiale americane din 2016, relatează site-ul CNN.

823 afișări
Imaginea articolului Facebook: 10 milioane de utilizatori din SUA au vizualizat anunţuri politice promovate din Rusia

Facebook: 10 milioane de utilizatori din SUA au vizualizat anunţuri politice promovate din Rusia

Cifrele prezentate în premieră de Facebook subliniază cât de eficientă ar putea fi implicarea în alegerile electorale prin intermediul media sociale, cu o investiţie minimă.

Cumpărătorii de anunţuri de promovare au cheltuit doar 100.000 de dolari, pe parcursul a doi ani, şi au vizat 10 milioane de persoane, potrivit datelor prezentate de Facebook. Mai mult de jumătate dintre anunţuri au fost vizualizate după alegerile prezidenţiale din SUA din 2016, indicând faptul că eforturile Rusiei de manipulare politică ar putea depăşi perioada campaniei electorale.

TITLURILE ZILEI

"44% din anunţuri au fost văzute înainte de alegerile din SUA din 8 noiembrie 2016, 56% au fost vizualizate după alegeri. Încă mai căutăm abuzuri pe platforma noastră, ancheta internă continuă. Sperăm că prin colaborarea cu Congresul, cu procurorul special şi cu partenerii noştri din industrie vom contribui la păstrarea persoanelor cu rele intenţii departe de platforma noastră", a declarat Elliot Schrage, vicepreşedintele Facebook pentru politici şi comunicare.

Publicarea acestor date a venit la câteva ore după ce Facebook a oferit Congresului SUA o evidenţă detaliată a anunţurilor, inclusiv date despre cumpărători şi eforturile lor de direcţionare. Aceste înregistrări au fost transmise Comisiei de Informaţii şi Comisiei Juridice din Senat şi Camera Reprezentanţilor.

Elliot Schrage a mai precizat că majoritatea anunţurilor "par să se concentreze asupra mesajelor sociale şi politice cu scopul de a diviza, la nivelul spectrului ideologic, atingând subiecte de la chestiuni legate de comunitatea LGBT, la problemele rasiale, până la imigraţie şi dreptul de a deţine arme".

Oficialul companiei Facebook susţine că folosirea platformei de către Rusia reprezintă doar o parte dintr-un plan mult mai elaborat, iar Congresul SUA şi procurorul special Robert Mueller trebuie să elucideze această situaţie.

"Alegerile din 2016 din SUA au fost primul moment în care s-au raportat dovezi potrivit cărora factori străini au încercat să exploateze internetul pentru a influenţa comportamentul alegătorilor. Înţelegem mai multe despre abuzurile asupra serviciului nostru şi vom continua să investigăm pentru a afla tot ce putem. Realizăm că experienţa noastră este doar o bucată mică dintr-un puzzle mult mai mare. Congresul şi procurorul special sunt în măsură să pună aceste lucruri cap la cap, deoarece au o putere mult mai amplă de investigare şi capacitatea de a obţine informaţii din alte surse", a mai spus Schrage.

Biroul Federal pentru Investigaţii, Senatul SUA şi Camera Reprezentanţilor au declanşat anchete în cazul ingerinţelor Rusiei în campania electorală şi al presupuselor contacte între apropiaţi ai preşedintelui Donald Trump şi oficiali ruşi. Procurorul special Robert Mueller coordonează investigaţiile.

 

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici