TRAGEDIA FEROVIARĂ din Spania: Victimele accidentului de tren, omagiate în cadrul unei ceremonii solemne în Santiago de Compostela

Santiago de Compostela se pregăteşte să aducă omagii, luni seara, victimelor accidentului de tren soldat cu 79 de morţi, în cadrul unei ceremonii solemne în catedrala acestui oraş din nordul Spaniei, un loc de pelerinaj celebru la nivel mondial.

360 afișări
Imaginea articolului TRAGEDIA FEROVIARĂ din Spania: Victimele accidentului de tren, omagiate în cadrul unei ceremonii solemne în Santiago de Compostela

TRAGEDIA FEROVIARĂ din Spania: Victimele accidentului de tren, omagiate în cadrul unei ceremonii solemne în Santiago de Compostela (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

Mecanicul locomotivei, Francisco Jose Garzon Amo, în vârstă de 52 de ani, a fost pus sub acuzare, duminică, pentru "79 de fapte de omucidere din culpă".

El a fost lăsat în libertate sub control judiciar după ce, potrivit presei, a recunoscut în faţa judecătorului că a avut un moment de "neatenţie" în timpul accidentului, apoi a plecat de la tribunal la bordul unei maşini într-un loc necunoscut.

Bărbatul, care avea experienţă în domeniul său de activitate, este suspectat că rula mult prea repede în momentul sosirii, în seara zilei de 24 iulie, într-o curbă periculoasă, la patru kilometri de Santiago de Compostela, unde trenul trece pe o distanţă foarte scurtă de la un tronson limitat la 220 de kilometri pe oră la un altul limitat la 80 de kilometri pe oră.

În timp ce două anchete, administrativă şi judiciară, vor stabili responsabilităţile, oraşul se pregătea luni de funeralii.

Începând de joi, tot mai mulţi pelerini depun, în catedrală şi în Piaţa Obradoiro, flori, ofrande şi bileţele cu mesaje scrise de mână în semn de mărturisire a compasiunii faţă de victime.

După primele înmormântări care au avut loc în weekend în diferite oraşe din Spania, omagiul solemn va fi adus în catedrală începând cu ora locală 19.00 (20.00, ora României).

La ceremonie sunt aşteptate să participe personalităţi ca Mariano Rajoy, şeful Guvernului spaniol, Felipe şi Letizia, care formează cuplul princiar, sau infanta Cristina, fiica mai mare a regelui Juan Carlos.

Pe calea ferată din Angrois, locul tragediei, lucrările de degajare a locomotivei accidentate s-au încheiat duminică.

Traficul a fost restabilit luni dimineaţa cu o viteză limitată la 30 de kilometri pe oră în acest loc.

Duminică seara, mecanicul locomotivei a sosit, încătuşat, la Tribunalul din Santiago de Compostela, unde a fost audiat timp de aproape două ore de către judecătorul Luis Alaez.

Cu toate că a fost pus sub acuzare pentru "79 de fapte de omucidere şi un număr de fapte care au antrenat leziuni, toate comise din culpă profesională", magistratul l-a eliberat, apreciind că nu există "risc de fugă sau de distrugere de probe".

Rănit în accident, mecanicul a fost luat de echipele de salvare ale locomotivei, iar o imagine luată în acel moment, în care apare speriat şi cu faţa plină de sânge, a făcut înconjurul lumii.

De atunci, anchetatorii îşi pun întrebări în legătură cu ceea ce s-a întamplat în cabina de pilotaj înainte de ora locală 20.42 (21.42, ora României), încercând să-şi explice de ce mecanicul de locomotivă, care mai parcursese de 60 de ori acest drum, descris de către colegii săi ca un profesionist desăvârşit, a avut un moment de neatenţie.

Printre elementele reţinute împotriva sa, se regăseşte o înregistrare video de câteva secunde postată pe Internet, care, se pare, provine de la o cameră de securitate şi arată un tren ce merge cu viteză în timp ce se angajează într-o curbă, după care vagoanele din partea de mijloc a garniturii ies de pe şine, antrenând răsturnarea locomotivei.

În plus, alte întrebări au apărut cu privire la condiţiile de securitate existente pe acea porţiune de cale ferată, unde circulă atât convoaie convenţionale, cât şi trenuri de mare viteză.

Acest tronson, de exemplu, nu este echipat cu un sistem automat de frânare.

Ori, potrivit publicaţiei El Mundo, preşedintele companiei Adif, care administrează reţeaua ferată, Gonzalo Ferre, a recunoscut că accidentul ar fi putut fi evitat dacă tronsonul ar fi fost echipat cu sistemul de securitate ERTMS, instalat pe căile de mare viteză.

Şaptezeci şi nouă de persoane au fost ucise în tragicul accident, inclusiv un francez în vârstă de 35 de ani care locuia în Spania, Jean-Baptiste Loirat. Alţi 70 de răniţi sunt internaţi în spital, iar 22 dintre ei se află în stare gravă.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici