- Home
- Externe
- BUCUREŞTI, (13.11.2019, 15:12)
- Mihai Gongoroi
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Uniunea Europeană introduce reguli mai stricte în privinţa reducerilor de preţ
Uniunea Europeană introduce noi reguli, mai stricte, pentru transparentizarea reducerilor de preţuri aplicate de operatorii economici la produsele şi serviciile comercializate, reiese dintr-o directivă adoptată de Consiliul Uniunii Europene.
3389 afișări
Uniunea Europeană introduce reguli mai stricte în privinţa reducerilor de preţ
Practic, comercianţii vor fi obligaţi, în sensul protejării consumatorilor, să afişeze cel mai scăzut preţ practicat la produse pentru o perioadă de timp înainte de aplicarea reducerii de preţ. În esenţă este introdusă obligaţia comercianţilor de a detalia evoluţia preţurilor premergător aplicării unei reduceri.
Directiva de completare şi modificare a Directivei 98/6/CE privind protecţia consumatorului prin indicarea preţurilor produselor oferite consumatorilor introduce articolul 6a cu următoarele cinci alineate:
ULTIMELE ȘTIRI
-
Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
-
Are Sebastian Burduja şanse pentru Primăria Capitalei? Vicepreşedintele PNL: E greu să câştige Burduja acum, dar îl pregătim pentru următorii patru ani
-
Rafila, despre achiziţiile centralizate pentru spitale: Mi se pare o idee foarte bună
-
Memorandum de cooperare în domeniul energiei nucleare, semnat de România şi Coreea de Sud
„(1) Orice notificare de reducere a preţului indică preţul anterior aplicat de comerciant pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preţ.
(2) Preţul anterior înseamnă preţul cel mai scăzut practicat de comerciant pentru o perioadă de timp de cel puţin 30 de zile înainte de aplicarea reducerii de preţ.
(3) Statele membre pot prevedea norme diferite pentru bunurile susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid.
(4) Dacă produsul a fost prezent pe piaţă mai puţin de 30 de zile, statele membre pot prevedea, de asemenea, o perioadă de timp mai scurtă decât cea menţionată la alineatul (2).
(5) Dacă reducerea de preţ este majorată treptat, statele membre pot prevedea ca preţul anterior să fie considerat preţul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preţ".
Pe 1 mai 2018, Consiliul Concurenţei anunţa că, în urma unei anchete privind comerţul electronic, a constatat că comercianţii online nu respectă legislaţia în domeniu în cadrul campaniilor de reduceri.
Autoritatea de concurenţă a remarcat atunci că preţul la care se aplică reducerea (preţul de referinţă, care apare „tăiat”), afişat de comercianţii online, este mai mare decât nivelul prevăzut de lege, pentru aproximativ 80% din produsele monitorizate. Conform legislaţiei (OG nr. 99/2000), orice comerciant care intenţionează să facă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la un preţ de referinţă, respectiv la cel mai mic preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în ultimele 30 de zile. Mai mult, Consiliul Concurenţei a constatat atunci că în cazul a aproximativ 29% din produsele monitorizate de Black Friday 2017, preţul tăiat a fost mai mare chiar decât preţul maxim practicat în ultimele 30 de zile. Acest fapt indică o creştere/menţinere artificială a preţului de referinţă de Black Friday.
În urma anchetei sectoriale, autoritatea de concurenţă anunţa că consideră necesară modificarea cadrului legal, astfel încât fiecare magazin online să aibă obligaţia de a afişa, pentru fiecare produs comercializat, informaţii privind evoluţia preţului de referinţă şi al preţului practicat în ultimele 30 de zile.
Directiva trebuie transpusă în legislaţia naţională în termen de doi ani de zile, respectiv 24 de luni, iar măsurile de transpunere s-ar aplica la distanţă de 6 luni. Legislaţia va deveni astfel obligatorie comercianţilor începând cu jumătatea anului 2022.
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Topul celor mai dorite branduri de lux. Prada a fost doborâtă de Miu Miu
Citește pe www.zf.ro: De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Citește și: VIDEO | Momentul în care o rachetă loveşte o autostradă de lângă Tel Aviv. Bilanţ: Un rănit
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe