Asteaptă
Înapoi Înainte
Nissa Pepsico Tudor Personal Tailor Laurent-Perrier Alphabank Bancpost Romtelecom Cosmote Certinvest e-on Eximtur Immofinanz Group Tiriac Auto NNDKP CITR Volksbank Romexpo

Despre Gală Gala Mediafax. Gala valorilor.

4 martie 2014, Ateneul Român
Gala Mediafax. Gala valorilor.

Gala Mediafax aniversează jurnalismul de calitate făcut după cele mai înalte standarde ale profesiei.

Mediafax scrie ştirile, iar odată pe an îi premiază pe eroii pozitivi ai acestora. Cei care fac diferenţa, cei care dau oamenilor speranţă, cei care au devenit repere. Adevăraţii purtătorii de mesaj pentru România mai bună.

La Gala Mediafax vom retrăi cele mai bune momente ale anului 2013. Ne vom spune crezul, ne vom reafirma misiunea şi ne vom reuni comunitatea. Pentru a responsabiliza o societate şi o clasă politică.

Vom aduce pe scenă adevăratele valori ale României. Valori pe care Mediafax le are în spiritul său.

Din valorile Mediafax - cele prin care ne-am consacrat şi pe care le susţinem de 23 de ani: credibilitate, autoritate, obiectivitate, exhaustivitate, promptitudine - se declină premiile Galei Mediafax - Gala Valorilor. Acestea exprimă perspectiva noastră asupra evenimentelor, transformărilor şi tendinţelor relevante din anul care a trecut. Acestea sunt întruchipate de actorii acestor evenimente, fie că au stat în spate sau în prim-planul lor.

Mediafax este garanţia că, în orice situaţie, publicul are un reper după care judecă, înţelege şi acţionează în raport cu ceea ce se întâmplă!

Accesul se face pe bază de invitație.

Povestea anului 2013

4 martie 2014, Ateneul Român

2013 - Anul protestelor de stradă

Anul 2013 poate fi numit “Anul protestelor civice”, multe din problemele politice şi sociale ajungând să fie “dezbătute” în stradă, deciziile fiind şi ele influenţate de presiunea străzii.

După ce în 2012, protestele publice, puternic politizate, au contribuit la venirea USL la putere, în 2013 mii de români au ieşit din nou la proteste pentru subiecte ca proiectul de la Roşia Montană, explorarea şi exploatarea gazelor de şist, câinii vagabonzi, modificările la Codul Penal şi statul de drept.

Scena politică a fost dominată de lupta între noua putere USL şi exponenţii celei vechi, grupaţi în jurul preşedintelui Traian Băsescu, marcată de victorii de etapă, dar fără o altă finalitate decât cea prevăzută explicit de premierul Victor Ponta, şi anume sfârşitul mandatului prezidenţial. Disputa politică s-a declanşat şi în interiorul USL, între PSD şi PNL, fără să se ajungă la ruperea alianţei de guvernare. Deşi lupta politică a devenit previzibilă şi din ce în ce mai irelevantă pentru români, ea a fost exacerbată în media, acoperind sonor alte evenimente din 2013.

Justiţia a fost o miză importantă pentru politicieni, multe dintre dispute purtându-se pe tema legilor şi şefilor din sitemul judiciar, în condiţiile în care anul 2013 a fost unul bogat în anchete asupra corupţiei şi în condamnări în instanţe.

A fost un an agricol foarte bun, de confirmare a macrostabilităţii economice, cu cea mai mare mare creştere economică din UE şi cu cel mai mic nivel al inflaţiei de după Revoluţie la nivelul statisticilor oficiale, dar şi unul în care mediul privat a suferit şi au apărut noi taxe.

Un an de succes a fost pentru filmul “Poziţia copilului”, care a obţinut “Ursul de aur” la Berlin şi pentru Simona Halep, cu cele cinci titluri ATP cucerite, dar 2013 este şi anul în care România a ratat, din nou, aderarea la Spaţiul Schengen, iar naţionala de fotbal a ratat şi ea calificarea la Campionatul Mondial de Fotbal din Brazilia.

Galele Mediafax

Locul de întâlnire a oamenilor din spatele ştirilor şi a celor care fac ştirile

Gala Mediafax 2013

Gala Mediafax 2012

Despre noi Mediafax

Mediafax – Remember history. Live history. Make history.

Am făcut peste două milioane de ştiri. Din ele, timpul a făcut istorie.

Agenţia de presă Mediafax a împlinit 20 de ani de la înfiiinţare la sfârşitul anului 2011, perioadă în care a fost parte din istoria României democratice, dar şi din istoria mass-media moderne, relatând evenimentele importante şi contribuind în acelaşi timp la dezvoltarea presei româneşti.

Mediafax este înfiinţată în anul 1991, ca agenţie de presă independentă şi privată şi, totodată, ca prima instituţie de presă din grupul Media Pro. Ideea înfiinţării unei agenţii de presă private a aparţinut lui Adrian Sârbu ca alternativă la agenţia de stat Agerpres (Rompres) şi ca bază pentru viitoarele proiecte media ale Media Pro. Agenţia Mediafax a fost gândită ca un furnizor de informaţie pentru întreaga presă română, dar şi pentru structurile de presă care au urmat în cadrul Media Pro - Pro FM, Pro TV, Ziarul Financiar, etc. Mediafax a fost şi o pepinieră internă de jurnalişti formaţi într-un spirit diferit faţă de cei care lucrau la acel moment în presa românească.

Echipa agenţiei s-a confruntat cu dificultăţile specifice începuturilor presei independente în România post-comunistă (prejudecăţi şi suspiciune în relaţia dintre sursele potenţiale de informaţii şi presă), dar a beneficiat de pe urma interesului foarte mare al publicului faţă de actualitate şi a efervescenţei presei scrise din acea perioadă. Miza principală pentru jurnaliştii Mediafax a fost să câştige încrederea surselor, care puteau furniza informaţii de interes public, şi a celorlalţi ziarişti, care foloseau ştirile agenţiei.

Odată ce a devenit o sursă de încredere de informaţii, Mediafax a putut să ţintească statutul de lider pe piaţa agenţiilor de presă. Mediafax a fost agenţia care a introdus în presa românească ştirea din surse, verificată conform regulilor jurnalistice, ca o replică la ştirea din surse oficiale furnizată de agenţia de stat. Astfel, Mediafax a obţinut întâietatea în anunţarea unor evenimente importante, care apoi erau confirmate oficial. Mediafax este autoarea unor formule jurnalistice consacrate în timp, cum ar fi "surse judiciare", "surse oficiale", într-o perioadă în care presa românească era timorată şi parţial dependentă de stat. Tot Mediafax a consacrat background-ul în ştirea de presă, jurnaliştii săi fiind recunoscuţi în presa românească ca artizani ai background-ului şi ai ştirilor complete, aşa cum se proceda de mult timp în presa internaţională, nu şi în cea internă la acea vreme.

Am început cu 12 jurnalişti și un fax. Dar şi cu un drum clar înainte.

La început, echipa Mediafax era formată din doar 12 jurnalişti, în următorul an ajungând la 50-60. Primul sediu a fost pe Calea Victoriei nr. 133-135, într-o clădire din curtea fostului sediu al Uniunii Scriitorilor în care înainte de 1989 a funcţionat Ministerul Industriilor Construcţiilor de Maşini (MICM). De altfel, clădirea era cunoscută dinainte de 1989 cu numele de "MICM" şi era afectată de cutremure, multe redacţii desfăşurându-şi activitatea acolo din lipsă de alte spaţii în afară de cele de la Casa Scânteii (ulterior Casa Presei Libere). Astăzi clădirea nu mai există.

În primele luni de funcţionare a agenţiei, ştirile Mediafax erau redactate la maşina de scris şi apoi la trei calculatoare şi erau apoi trimise în plicuri şi printr-un singur fax către unele redacţii ale ziarelor centrale. Mai târziu, toate fluxurile de ştiri au început să fie trimise în întreaga ţară prin fax, din oră în oră. Dealtfel, numele de "Mediafax" provine de la Media+fax, adică media trimisă prin fax, de la fax-ul de pe care au început să fie transmise primele fluxuri de ştiri. Pentru transmisia plicurilor cu ştiri către redacţii se foloseau la început două scutere, după care au fost cumpărate două Dacii break.

Ulterior, în anii 1993 şj 1994, prin investiţii masive pentru acea perioadă, Mediafax şi-a mărit echipa redacţională la aproximativ 100 de jurnalişti, care transmiteau informaţii din toate domeniile. De fapt, a fost momentul creării nucleului redacţional dur al Mediafax, mulţi dintre cei veniţi atunci ajungând să ocupe importante funcţii editoriale. Mediafax a fost prima instituţie de presă care a cumpărat staţii Motorola şi pagere reporterilor, iar redacţia a fost dotată cu calculatoare. Mediafax a fost şi principalul canal prin care ştirile externe traduse au ajuns în presa românească, prin parteneriatele cu AFP şi Reuters. În aceeaşi perioadă, Mediafax îşi consacră logo-ul "Ziua de mâine începe acum". Ulterior, în 1997 Mediafax a fost prima instituţie de presă ai cărei reporteri au avut telefoane mobile, imediat după lansarea reţelei GSM Dialog.

Astfel, Agenţia începe să se adreseze, cu produse individualizate, şi companiilor, nu doar presei. În contextul în care tot mai mulţi oameni de afaceri conştientizau importanţa de a obţine rapid informaţie de încredere, Mediafax lansează oferta de informaţii de afaceri. Primul produs de acest tip este Pachetul Executiv, structurat pe diferite tipuri de informaţii economice.

Forţa noastră vine din publicul clienţilor noştri. Cel mai important din România.

În 1995, Mediafax devine lider pe piaţa agenţiilor de presă din România. Poziţia de lider, pe care şi-a păstrat-o, ulterior, fără întrerupere, se explică în principal prin credibilitatea sa în rândul abonaţilor (mass-media, companii şi instituţii publice). Acest atribut se reflectă în sloganul companiei: "Mediafax - The Trusted Information Company". În acelaşi an este înfiinţat Departamentul Foto al agenţiei, care a ajuns, în timp, să furnizeze cel mai consistent flux intern de fotografie de eveniment. Sfârşitul anului aduce şi mutarea sediului în bd. Maresal Averescu în clădirea Institutului de Cercetare în Informatică (ICI).

În această perioadă, jurnaliştii Mediafax sunt recunoscuţi ca fiind cei mai compleţi ziarişti din presa română, pe lângă ştiri ei abordând treptat şi alte genuri jurnalistice, cum ar fi reportajul, ancheta, documentarul, comentariul.

În 1997, Mediafax lansează un nou produs pentru comunitatea de afaceri, Business Focus, care oferea acces online la ştiri economice şi la arhiva lor. O premieră a fost că toate fluxurile de ştiri Mediafax au început să fie transmise prin Internet. Informaţiile au fost grupate într-un produs modern, Mediafax Online News, ajungând astfel mai rapid în redacţii. Zilnic, Mediafax transmitea aproximativ 200 de ştiri. Tot atunci este lansat site-ul corporate www.mediafax.ro.

Mediafax pentru afaceri. Am creat practic piaţa informaţiei ca unealtă de business.

În 1998, Mediafax dezvoltă în continuare produsele şi serviciile pentru companii, lansând primul serviciu de monitorizare profesională a presei din România, într-o perioadă când majoritatea companiilor monitorizau încă presa cu resurse proprii. Serviciul Mediafax Monitorizare realiza rapoarte zilnice de monitorizare a presei scrise centrale.

În 1999, Mediafax începe să grupeze informaţiile economice pe fluxuri şi newslettere specializate pe anumite domenii. Primul flux şi newsletter de acest tip este Media&Advertising, iar Mediafax Monitorizare începe să monitorizeze şi programele de ştiri radio şi pe cele TV, nu numai presa scrisă centrală.

În anul 2000 este lansată platforma Mediafax Business, gamă de servicii de informaţii de afaceri specializate pe domenii de activitate. Primului flux specializat, Media & Advertising, i se adaugă alte nouă fluxuri de informaţii de afaceri destinate domeniilor agricultură, auto, construcţii, energetic, financiar, IT&C, legal, farmaceutic, turism. Apare şi prima ediţie a Mediafax Annual Report Media & Advertising - publicaţia ce deschide seria de anuare editate de Mediafax. La fel ca fluxurile de informaţii de afaceri, anuarele sunt destinate comunităţii de business şi sunt dedicate principalelor domenii economice. Anuarele Mediafax cuprind analize ale pieţei de profil, cronologii ale evenimentelor majore din respectiva industrie, statistici şi studii, precum şi baze de date cu principalele companii.

În 2001, Mediafax îşi mută sediul de pe Bd. Mareşal Averescu în Casa Presei Libere, iar în 2002 este lansat serviciul Mediafax Comunicate, folosit de companii şi instituţii publice pentru a transmite comunicate de presă către mass-media.

New Media. New Mediafax. Impunem noi reguli in presă.

În 2003, Mediafax îşi lărgeşte activitatea şi începe să producă şi să furnizeze mobile content - ştiri, info utile, rezultate sportive, entertainment - pentru principalii operatori de telefonie mobilă din România, în timp ce Mediafax Foto devine distribuitor exclusiv pentru România al serviciului fotografic AFP pentru cotidiene, new media şi broadcasting, încheind în anii următori parteneriate cu Asociated Press, Reuters, New York Times, Vario Images. Jurnaliştii Mediafax încep să obţină premii la Clubul Român de Presă, în fiecare an care urmează ei obţinând distincţii interne şi chiar internaţionale. Tot în 2003 sediul Mediafax se mută din Casa Presei Libere în Str. Tudor Arghezi nr. 3B, lângă Teatrul Naţional din Bucureşti.

În 2004, echipa Mediafax numără circa 300 de angajaţi permanenţi, iar în perioada următoare Agenţia intră într-un proces de înnoire a stilului jurnalistic, care se finalizează în 2006 printr-un nou Ghid editorial, care reflectă politica editorială de transmitere a informaţiilor în timp real, prin trecerea la sistemul de ştiri publicate în succesiune (breaking news, flash, urmate ştire spot) introdus şi de principalele agenţii de presă din lume. De asemenea, ştirile încep să aibă etichete pentru recunoaşterea genurilor jurnalistice - FOCUS, EXCLUSIV - după modele internaţionale, folosite ulterior si de restul mass-media din România. Reporterii Mediafax încep să semneze ştirile difuzate pe flux şi se lansează serviciul Audio, pentru a pune la dispoziţia mass-media interviuri şi declaraţii în exclusivitate ale personalităţilor vieţii publice, oamenilor de afaceri sau purtătorilor de cuvânt. De asemenea, printr-o nouă serie de investiţii, în 2006 Mediafax îşi îmbunătăţeşte tehnologia şi dotările.

Mediafax vorbeşte. Dar şi ascultă. Conferinţele noastre definesc dezbaterea serioasă şi utilă.

Tot în 2006, Mediafax organizează primele sale conferinţe de business - Romania Retail Forum şi Romania Construct Forum - ce reunesc manageri de companii şi autorităţi publice. Aceste conferinţe sunt continuate în următorii ani de seria de evenimente Mediafax Talks (www.mediafaxtalks.ro). Mediafax Monitorizare foloseşte aplicaţii noi pentru a monitoriza şi centraliza materialele jurnalistice şi pune bazele reţelei de monitorizare a presei locale.

În 2007, are loc un facelift al identităţii vizuale a companiei. Noul logo, care este folosit şi în prezent, reflectă mai bine orientarea către internet a business-ului Mediafax, piramida fiind şi expresia solidităţii agenţiei.

Agenţia Mediafax ajunge la circa 400 de angajaţi permanenţi şi 200 de colaboratori în toată ţara. Compania îşi diversifică din nou produsele şi serviciile şi îşi extinde mediile de difuzare prin informaţii transmise via web&wap. Astfel, Mediafax îşi întăreşte poziţia de lider de piaţă, fiind cel mai mare furnizor de informaţie generală şi de afaceri din România, poziţie deţinută până în prezent.

În anii următori, compania s-a concentrat pe extinderea online, care continuă susţinut şi acum. Astfel, www.mediafax.ro se adresează în mod direct consumatorilor finali, iar www.mediafax.biz este primul website de informaţie economică în timp real din România. www.mediafax.ro şi www.mediafax.biz câştigă premiile Internetics 2007 pentru Cel mai bun site de ştiri, respectiv Cel mai bun site de afaceri. Este lansat blogul jurnaliştilor Mediafax, "Dincolo de ştiri", accesibil la adresa www.mediafax.ro/blog. Este lansat site-ul www.news.mediafax.biz, care devine unica platformă de transmitere a informaţiilor Mediafax către mass-media. www.news.mediafax.biz este desemnat "Cel mai bun site de ştiri" la premiile Internetics 2008.

Există un serviciu Mediafax pentru fiecare zonă profesională

Pe baza produselor şi serviciilor furnizate şi a publicului cărora li se adresează acestea, activitatea Mediafax s-a structurat apoi pe şapte linii de business: Mediafax Mass-Media News (informaţii pentru mass-media), Mediafax Foto (fotografie de eveniment), Mediafax Business News (informaţii de afaceri pentru companii), Mediafax Monitorizare (monitorizare de presă), Mediafax Market Reports (anuare dedicate principalelor domenii economice şi conferinţe de business), Mediafax Mobile Services (conţinut pentru telefonia mobilă) şi www.mediafax.ro (ştiri pentru utilizatorii de Internet).

În ultimii ani, Mediafax a pus din nou accent pe îmbunătăţirea stilului redacţional, pe informaţie exhaustivă livrată în aproximativ 600 de materiale de presă zilnic, pe de o parte, şi pe servicii personalizate adresate în special mediului de business, dar şi produselor de nişă din media, pe de altă parte. Produsele Mediafax au devenit multimedia, pe lângă text şi fotografie de presă, Mediafax producând şi materiale video. În plus, produsele s-au îmbunătăţit tehnologic în fiecare an cu viteza caracteristică dezvoltării Internetului, fiind lansate versiuni succesive pentru fiecare dintre acestea.

2012 - Istorie. Bilanţ. Sărbătoare. Un nou început.

În 2012, Mediafax a lansat un nou site adresat clienţilor care beneficiază de serviciile de monitorizare, aceştia având la dispoziţie cel mai modern instrument de a-şi urmări în timp real apariţiile în presă şi campaniile media, precum şi analize pe perioade mai mari de timp. Tot anul trecut site-ul www.mediafax.ro a diversificat conţinutul, s-a impus în topul celor mai vizitate site-uri de ştiri, având în medie peste 1,2 milioane de vizitatori unici pe lună şi a lansat cea mai completă bază de date despre polticienii şi administraţia locală din România pe http://politicieni.mediafax.ro/. Site-ul www.mediafaxfoto.ro a fost îmbunătăţit, iar serviciul de informaţii pentru mass-media şi companii a derulat campania "Ştirile sunt de la noi!". Mediafax a organizat în 2012 un număr record de conferinţe - 23 - sub brandul Mediafax Talks (www.mediafatalks.ro), la care au participat miniştri, oameni de afaceri, reprezentanţi ai autorităţilor de reglementare, avocaţi, consultanţi, ziarişti şi la care s-au dezbătut decizii ale Guvernului, ale altor instituţii şi au fost discutate problemele importante din diverse domenii de activitate.

Anul 2012 a fost şi cel al "Galei Mediafax - 20 de ani" (http://www.mediafax.ro/20ani/), unde am rememorat istoria de la înfiinţarea agenţiei până în prezent, alături de cei cu care am scris-o: preşedinţii României, prim-miniştri, miniştri, politicieni, oameni afaceri şi de cultură, sportivi de marcă şi alte personalităţi.

În 2013, Mediafax a diversificat oferta jurnalistică insistând pe materiale cu valoare adăugată de tip reportaj, anchetă, features. Site-ul www.mediafaxfoto.ro a fost relansat cu un nou layout, iar la serviciul de monitorizare (www.monitorizare.mediafax.biz) au fost lansate noi produse ca Facebook Watch - o soluţie de monitorizare a activităţii pe paginile de Facebook şi Analize cantitative pe web în platforma de monitorizare. În noiembrie 2013 Mediafax Monitorizare a devenit membru AMEC (International Association for the Measurement and Evaluation of Communication). Tot anul trecut Mediafax a editat un nou album de fotografii proprii din seria "Best of" şi a organizat prima Gală anuală a valorilor la Ateneul Român, unde au fost premiate 10 personalităţi ale anului 2012.

În prezent, Mediafax deţine o arhivă de circa 2,1 milioane de ştiri şi materiale de presă proprii, precum şi 5 milioane de fotografii, la care se adaugă arhiva de Monitorizare (circa 5 milioane de rezumate şi articole scanate din presa scrisă; circa 2 milioane clipuri radio-tv şi aproximativ 11 milioane articole web).

Mediafax stă şi la baza noii construcţii care i-a preluat brand-ul, Mediafax Group, într-un proces de integrare modern, dar care aminteşte şi de anii de început, ştirile stând la baza produselor jurnalistice ale întregului grup. Mediafax Group reuneşte atât produsele şi serviciile Mediafax, cât şi pe cele din zona de print şi on-line, înfiinţate sau preluate de-a lungul celor 20 de ani de Media Pro (Ziarul Financiar, Pro Sport, Pro TV Magazin, Gandul, Business Magazin, The One, CSID, Decopera, Playboy, Go4IT, Pro Motor, Apropo, Glamour, etc.) Materialele furnizate de jurnaliştii de agenţie constituie majoritatea într-un desk comun folosit de toate produsele grupului. Modernizarea produselor şi serviciilor continuă în prezent, după un nou concept integrat, care permite o mai bună utilizare a resurselor şi care face ca brand-urile Mediafax Group să fie lideri de piaţă, aşa cum Mediafax a fost şi este lider în furnizarea de informaţii.

Fii partener Contactează-ne

4 martie 2014, Ateneul Român

Fii partener în cadrul celui mai important eveniment al anului!

Ai ocazia să participi alături de oameni de top din viața politică, economică, socială, culturală și sportivă din România!

Evenimentele Mediafax sunt intens mediatizate, distingându-se de celelalte conferinţe pentru mediul de afaceri prin profesionalismul şi imparţialitatea la nivel editorial, prin conceptele creative de comunicare, prin lectori reprezentativi şi cea mai largă reflectare în mass-media.

Detalii:

RALUCA VOIVOZEANU
Conference Manager
Telefon: 031/82.56.424
Mobil: 0744/58.46.61
Fax: 031/82.56.112
E-mail: raluca.voivozeanu@m.ro