• Cazurile de febră Dengue au fost reduse cu 77% într-un studiu „revoluţionar” care modifică ţânţarii care o răspândesc, spun oamenii de ştiinţă.
  • Cercetătorii au folosit ţânţari infectaţi cu bacterii „miraculoase” care reduc capacitatea insectei de a răspândi virusul.
  • Studiul a avut loc în oraşul Yogyakarta, Indonezia, şi se extinde în speranţa că virusul va dispărea.
Imaginea articolului Bacteria introdusă în ţânţari, ”miracolul” descoperit de cercetători. A redus cu peste 70% cazurile de febră Dengue

Echipa World Mosquito Program spune că aceasta ar putea fi o soluţie pentru a distruge un virus care a avut victime. Puţini oameni auziseră de febra Dengue în urmă cu 50 de ani, dar a fost o pandemie în care cazurile au crescut dramatic, potrivit BBC.

În 1970, doar nouă ţări s-au confruntat cu focare severe de febră Dengue, acum există până la 400 de milioane de infecţii pe an.

Dengue este cunoscută în mod obişnuit sub denumirea de „febră osoasă”, deoarece provoacă dureri severe la nivelul muşchilor şi oaselor, iar focarele pot copleşi spitalele.

Studiul a folosit ţânţari infectaţi cu bacterii Wolbachia. Unul dintre cercetători, dr. Katie Anders, le descrie ca fiind „miraculoase în mod natural”. Wolbachia nu dăunează ţânţarului, dar se localizează în aceleaşi părţi ale corpului său în care intră virusul Dengue. Astfel, bacteriile aflate în acelaşi loc concurează pentru resurse şi fac mult mai dificilă reproducerea virusului Dengue, astfel încât ţânţarul este mai puţin probabil să provoace o infecţie atunci când muşcă din nou.

Rezultatele studiului, publicate în New England Journal of Medicine, au arătat o scădere a cazurilor noi de 77% şi o reducere de 86% a persoanelor care au avut nevoie de îngrijiri spitaliceşti, după ce insectele au fost eliberate.

„Credem că poate avea un impact şi mai mare atunci când este desfăşurat la scară largă în oraşele mari din întreaga lume, unde Dengue este o problemă imensă de sănătate publică”, a spus dr. Katie Anders.

Procesul este un reper semnificativ după ani de cercetări, deoarece specia de ţânţar care răspândeşte Dengue - Aedes aegypti - nu este în mod normal infectată cu Wolbachia.

David Hamer, profesor de sănătate globală şi medicină la Universitatea din Boston, a declarat că metoda are „un potenţial interesant” pentru alte boli precum Zika, febra galbenă şi chikungunya, care sunt răspândite şi prin muşcăturile de ţânţari.