"Blue Monday" - 18 ianuarie, desemnată cea mai DEPRIMANTĂ zi a anului 2016

Cea de-a treia zi de luni din ianuarie, corespunzătoare datei calendaristice de 18 ianuarie, este considerată cea mai deprimantă zi a anului 2016 ("Blue Monday 2016"), potrivit unei analize ce a fost realizată de psihologii din Marea Britanie, informează fr.news.yahoo.com.

8696 afișări
Imaginea articolului "Blue Monday" - 18 ianuarie, desemnată cea mai DEPRIMANTĂ zi a anului 2016

"Blue Monday" - 18 ianuarie, desemnată cea mai DEPRIMANTĂ zi a anului 2016 (Imagine: Sgutterstock/Mediafax Foto)

Pentru a ajunge la această concluzie, psihologul britanic Cliff Arnal a analizat o combinaţie de factori şi consideră că "depresia colectivă" din 18 ianuarie ar fi cauzată de scăderea temperaturilor şi de o scădere a luminozităţii. Acestor factori li se adaugă datoriile acumulate în urma sărbătorilor de sfârşit de an. Un alt motiv de depresie: vacanţele reprezintă deja doar o amintire îndepărtată, la fel ca hotărârea de a pune în aplicare bunele rezoluţii luate pe 1 ianuarie pentru anul în curs.

TITLURILE ZILEI

După primul studiu realizat de cercetătorul britanic pe această temă în 2005, alte analize au întărit şi mai mult ipoteza lui "Blue Monday".

Una dintre ele a demonstrat, de exemplu, că cea de-a treia zi de luni din ianuarie corespunde unui vârf de absenteism la locul de muncă, iar un alt studiu a evidenţiat o anumită creştere a numărului cererilor de divorţ care sunt depuse în instanţă pe 18 ianuarie.

La origine, "Blue Monday" a făcut parte dintr-o campanie publicitară, lansată de o agenţie de turism - Sky Travel -, care promova avantajele călătoriilor realizate în luna ianuarie. Ideea a fost preluată apoi şi de un producător de îngheţată, într-o altă campanie publicitară, care promova, în iunie, produsele acelei companii, profitând de conceptul opus lui "Blue Monday - cea mai fericită zi a anului.

În 2016, potrivit aceloraşi specialişti, cea mai fericită zi a anului va corespunde datei de 17 iunie, a treia zi de vineri din luna respectivă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici