Bucureştiul, în Second Life din 29 noiembrie

Virtual Bucharest, replica virtuală a centrului Bucureştiului real, se deschide publicului începând de sâmbătă, în Second Life, fiind rezultatul unei investiţii anuale de 30.000 de euro şi având în spate o echipă de profesionişti care au contribuit voluntar la acest proiect, informează un comunicat.

112 afișări
Imaginea articolului Bucureştiul, în Second Life din 29 noiembrie

Bucureştiul, în Second Life din 29 noiembrie

Virtual Bucharest este o alternativă la marketingul clasic şi premisa unui proiect îndrăzneţ de branding de ţară. Bucureştiul virtual îşi propune, pentru început, să reproducă în detaliu Piaţa Revoluţiei cu clădiea Ateneului, Palatul Regal, Biblioteca Central Universitară şi străduţele din jur, care au spaţii comerciale la parter. Interioarele sunt adaptate lumii virtuale din Second Life.

În Biblioteca Central Universitară există o zonă de orientare pentru utilizatorii noi, care să-i ajute să stăpânească mai uşor interfaţa platformei. În interiorul Palatului Regal este amenajată o expoziţie cu cele mai reprezentative lucrări realizate de pictori români din colecţia Muzeului. Spaţiul mai dispune de o sală de conferinţe echipată pentru transmisii live şi evenimente cross-reality - care au loc concomitent în lumea reală şi în Second Life - şi un spaţiu de socializare şi de interacţiune pentru comunitate.

În plus, în Virtual Bucharest vor exista spaţii disponibile pentru promovarea brandurilor româneşti care doresc să folosească platforma pentru a-şi prezenta produsele sau serviciile şi pentru a interacţiona cu utilizatorii. Companiile româneşti vor avea posibilitatea de a testa puterea lumilor virtuale şi marketingul interactiv la cel mai înalt nivel, într-un spaţiu 3D cu puternic accent local.

Virtual Bucharest s-a născut dintr-o idee care a urmat trendul dezvoltatorilor din industria lumilor virtuale de a crea replici 3D ale oraşelor din realitate, spaţii care reuşesc să concentreze comunităţi semnificative de utilizatori locali şi care încurajează dezvoltarea turismului virtual. Proiectul se bazează pe reconstrucţia în detaliu a câtorva destinaţii autohtone, în prima etapa fiind reprodus centrul Bucureştiului - Piata Revoluţiei. Ca etape ulterioare, sunt avute în vedere Castelul Bran şi Delta Dunarii, urmate de alte oraşe precum Braşovul, Clujul, Timişoara şi Constanţa.

Second Life este o lume virtuală lansată în 2003, însă platforma a devenit cunoscută la nivel mondial abia în 2006, odata cu intrarea Ambasadei Suediei în această lume, urmată de o serie de branduri care au început să testeze oportunităţile lumilor virtuale şi anume IBM, Cisco, Microsoft, CNN, Reuters, Wired, Playboy, Peugeot, Mercedes, Vodafone, Orange, ABN, ING, Coca Cola, L'Oreal, Philips, Electrolux şi altele.

În acest moment, Second Life are peste 15 milioane de conturi înregistrate, o economie şi o monedă proprie (Linden Dolar). Valoarea tranzacţiilor zilnice din Seond Life se ridică la peste 1,5 milioane de dolari americani. Utilizatorii Second Life sunt în general lideri de opinie, persoane cu influenţă în cercurile lor sociale care stăpânesc bine uneltele de socializare online. Majoritatea sunt producători de conţinut, scriind pe bloguri, folosind photo & video sharing sau producători de bunuri virtuale.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici