Când şi cum va veni sfârşitul lumii. Oamenii de ştiinţă dau răspunsul

• Un om de ştiinţă a calculat când va veni sfârşitul lumii: Nu se va întâmpla în curând
  • Matt Caplan a analizat potenţialele explozii stelare
  • Potrivit cercetărilor, atunci când se va produce ultima supernova, galaxiile vor fi dispersate
Imaginea articolului Când şi cum va veni sfârşitul lumii. Oamenii de ştiinţă dau răspunsul

Când şi cum va veni sfârşitul lumii. Oamenii de ştiinţă dau răspunsul

Cercetarea publicată în revista „Monthly Notices of the Royal Astronomical Society” susţine că după mii de miliarde de ani, stelele vor continua să explodeze foarte lent, iar atunci Universul va fi rece şi mort, scrie nypost.

"Universul va fi un loc trist, singur şi rece", spune autorul principal al studiului, fizicianul Matt Caplan, profesor la Illinois State University. „Este cunoscut sub numele de “moarte termică”, atunci universul va fi în mare parte format din găuri negre şi stele arse.”, adaugă el.

În cadrul cercetărilor, Matt Caplan a analizat potenţialele explozii stelare şi a descoperit că piticele albe vor exploda într-o supernova în viitor. Pe măsură ce vor deveni mai dense, aceste stele vor devein „pitice negre” capabile să producă fier în miezul lor.

„Stelele mai mici de aproximativ 10 ori de masa soarelui nu au gravitaţia sau densitatea pentru a produce fier în miezul lor aşa cum fac stelele masive, aşa că nu pot exploda într-o supernovă chiar acum”, a explicat Caplan. „Pe măsură ce piticele albe se răcesc în următorii câţiva trilioane de ani, acestea se vor întuneca, în cele din urmă vor îngheţa solide şi vor deveni stele„ pitice negre ”care nu mai strălucesc."

„Pe măsură ce o pitică albă se răceşte de-a lungul câtorva mii de miliarde de ani, ea se va întuneca şi va deveni din ce în ce mai puţin strălucitoare şi în cele din urmă se va transforma într-o ‘pitică neagră’, o stea care nu mai străluceşte”, susţine cercetătorul.

Totodată, el spune că stelele strălucesc din cauza fuziunii termonucleare şi au o presiune suficient de mare pentru a fuziona atomi de hidrogen, formând heliu, proces în care se eliberează cantităţi uriaşe de energie.

Cea mai mare pitica neagră se va transforma într-o supernova, ulterior va fi urmată de altele mai mici, moment în care Universul va deveni un gol imens de nerecunoscut.

“Galaxiile vor fi dispersate, găurile negre se vor evapora, iar expansiunea Universului va trage toate obiectele rămase atât de departe unele de altele încât nicio altă ipotetică explozie care s-ar putea produce nu va putea fi observată. Nu va mai fi posibil din punct de vedere fizic ca lumina să străbată distanţe atât de mari”, spune Matt.