GALERIE FOTO Ceasuri unicat, din lemn de esenţe exotice, afacerea de succes a doi tineri din Cluj-Napoca

Doi tineri care produc ceasuri unicat din lemn pe care le vând în străinătate, au reuşit să ajungă la o cifră de afaceri de 130.000 de euro. Anteprenorii vor să lanseze, anul acesta, un smartwatch şi un ceas automatic din lemn, transmite corespondentul MEDIAFAX.

2501 afișări
Imaginea articolului GALERIE FOTO Ceasuri unicat, din lemn de esenţe exotice, afacerea de succes a doi tineri din Cluj-Napoca

GALERIE FOTO Ceasuri unicat, din lemn de esenţe exotice, afacerea de succes a doi tineri din Cluj-Napoca

VEZI GALERIA FOTO MAI JOS

Doi tineri au început în Suceava o afacere de proiectare şi producţie de ceasuri unicat din lemn într-o mansardă, apoi s-au mutat la Cluj-Napoca şi au reuşit să ajungă anul trecut la o cifră de afaceri de 130.000 de euro. Ceasurile sub brandul Noah se vând şi în străinătate iar antreprenorii vor să lanseze în acest an un smartwatch şi un ceas automatic, bineînţeles, tot din lemn.

Ruben Perju, absolvent al Facultăţii de Arhitectură a Universităţii Tehnice Cluj-Napoca, a declarat corespondentului MEDIAFAX că proiectul a început într-o mansardă din Suceava, primele prototipuri fiind realizate cu o maşină cu comandă numerică adusă din SUA.

„Prin 2013 aveam un ceas metalic pe care l-am scăpat pe jos. Fiind implicat în anumite proiecte legate de lemn, design de produs pentru Home&Deco, şi pentru că îmi place să creez lucruri m-am gândit ce ar fi să fac un ceas din lemn. De acolo a început totul, cu schiţe de mână, cu proiecte proprii, cu o machetă, şi aşa s-a conturat ideea, pas cu pas. L-am cooptat în acest proiect pe Iosif Harasemiuc, tot absolvent de UTCN, inginer, neavând niciunul experienţă antreprenorială. Am pornit totul de la zero, am început într-o mansardă a familiei lui Iosif din Suceava, transformată în atelier, am cumpărat o maşină cu comandă numerică din SUA cu care am realizat primele prototipuri. Ulterior am returnat-o pentru că nu scotea calitatea dorită, astfel că în noiembrie 2014 am investit 6.000 de euro într-o altă maşină cu o precizie mai bună, adusă din Germania, cu care lucrăm şi acum”, a povestit Perju.

Afacerea a luat avânt în primăvara anului 2015 când cei doi tineri, care aveau 26 de ani, au participat la un târg la Bucureşti unde au dus 20 de ceasuri.

„Trebuia să ajungem într-o sâmbătă dimineaţă la Bucureşti cu ceasurile, iar noi nu aveam cutiile pregătite, astfel că pe traseul de la Suceava, noaptea, în maşină, eu le asamblam, iar Iosif conducea. Am dus 20 de ceasuri la târg din care 8 le-am vândut. A fost o victorie, am văzut, după câţiva ani de investiţii, de timp, energie consumată, cum răspunde piaţa, având în vedere faptul că un astfel de produs nu exista pe piaţa din România. Am fost foarte încântaţi şi am prins curaj”, şi-a amintit antreprenorul.

Iosif Harasemiuc şi Ruben Perju au participat, la sfârşitul anului 2015, la un curs pentru antreprenori la Cluj-Napoca, iar la final afacerea lor a fost premiată şi li s-a recomandat să se mute în oraşul de pe Someş şi să angajeze oameni.

„La acel moment noi doi făceam totul, de la A la Z, proiectare, execuţie, promovare, marketing, vânzare produs. În noiembrie 2015 ne-am mutat afacerea la Cluj-Napoca, am închiriat un spaţiu, am angajat doi oameni. Am mai achiziţionat echipamente şi de atunci suntem aici. Firma are, în total, 5 angajaţi. În 2016 am reuşit să realizăm o cifră de afaceri de 130.000 de euro, iar pentru acest an estimăm o triplare a acesteia. Vânzarea ceasurilor s-a făcut, la început, prin intermediul unei reţele de socializare şi abia în vara anului trecut s-a trecut la vânzarea pe site-ul propriu. Am vândut ceasuri în ţară şi cam 15% din producţie în străinătate, dar vrem să creştem în acest an exportul şi să intrăm puternic pe pieţele internaţionale. Capacitatea de producţie este de circa 200 de ceasuri pe lună”, a mai spus Perju.

Construcţia unui ceas din lemn durează circa 4 zile iar fiecare dintre produse trece prin multe procese tehnologice, 60% din ele fiind executate manual.

„Ceasurile noastre din lemn sunt unisex, unicate, iar clientul îşi poate configura, dacă vrea, ceasul, de la zero. Îşi poate alege dimensiunea ceasului, esenţa exterioară de lemn, lemnul cadranului, acele, secundarul, cureaua, cutia în care se pune ceasul, gravura personalizată de pe spatele ceasului şi de pe cutie. Ceasul se poate, astfel, asorta cu stilul vestimental”, a explicat Ruben Perju.

Acesta a precizat că ceasurile Noah sunt confecţionate din lemn de esenţe exotice, cu o duritate foarte ridicată, importat din străinătate, cum sunt abanosul, măslinul, lemnul vieţii, cedru, cocobolo, bocote, ziricote.

„Diferenţa dintre un ceas metalic şi unul din lemn constă în greutate, al nostru este mai uşor, nu depăşeşte 35 de grame, am eliminat orice contact metalic cu pielea, este confortabil, iar la nivel de design conferă unicitate, chiar dacă iei două ceasuri din aceeaşi esenţă lemnoasă ele sunt diferite, este o notă personală, ceasul este unicat. Mecanismul folosit în ceas este elveţian, quartz, pe baterie, sunt placate cu aur şi au cinci rubine, adică sunt de mare precizie. Folosim doar materiale premium, cristal safir pentru geamul ceasului, adus pe comandă din Hong Kong, iar curelele din piele din Italia. Ceasurile noastre sunt rezistente la apă”, a mai afirmat antreprenorul.

Cei doi tineri şi-au dorit pentru brandul de ceasuri un nume care să fie foarte simplu vizual, minimalist, uşor de memorat şi care să sune foarte bine.

„Iosif a venit cu această propunere, care vine de la personajul biblic Noe. Când te gândeşti la Noe, te gândeşti la Arca lui Noe, faci această asociere. Valorile brandului nostru se asociază cu persoana lui Noe, iar calităţile produsului nostru se relaţionează cu arca lui. Noe a crezut în valorile lui şi a fost decis să meargă împotriva curentului. Chiar dacă toată lumea spune că ceasurile se fac din metal, noi am preluat îndrăzneala de la Noe şi am demonstrat că se pot face şi din lemn. În plus, Arca lui Noe este inspiraţie divină, inginerie avansată, realizată din lemn, rezistentă la apă, şi practică, la fel sunt şi ceasurile noastre. Brandul Noah este însoţit şi de un element grafic, de un logo, care se leagă cu numele”, a menţionat Ruben Perju.

Pentru anul 2017, cei doi tineri îşi propun lansarea unui smartwatch şi a unui ceas automatic.

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici