Începe goana după cadourile de Crăciun 2019. Cum alegem darurile perfecte şi ce spun acestea despre relaţiile dintre oameni

Un cadou nepotrivit ar putea afecta relaţiile cu ceilalţi, în ciuda celor mai bune intenţii ale persoanei care oferă darul. Cercetările vin în sprijinul tuturor oamenilor puşi în dificultate de alegerea cadoului perfect, după cum arată BBC.

213 afișări
Imaginea articolului Începe goana după cadourile de Crăciun 2019. Cum alegem darurile perfecte şi ce spun acestea despre relaţiile dintre oameni

Începe goana după cadouri. Cum alegem darurile perfecte şi ce spun acestea despre relaţiile dintre oameni

Este acea perioadă a anului numită prin tradiţie şi „luna cadourilor”, când oamenii devin tot mai atenţi la nevoile şi dorinţele celor din jur. Problema cadoului ideal este cât se poate de serioasă, întrucât intră în joc aspecte precum bugetul fiecăruia, timpul alocat căutărilor şi, nu în ultimul rând, preferinţele persoanelor care vor primi darul.

„Alegerea unui cadou nepotrivit poate pune în pericol relaţiile dintre oameni, pentru că arată că aceştia nu au nimic în comun”, spune canadianca Elizabeth Dunn, profesor universitar de psihologie şi co-autor al cărţii „Happy Money: Ştiinţa cheltuirii cu rost”. Cercetările ei arată că darurile alese greşit pot avea un impact negativ asupra percepţiei pe care destinatarul cadoului şi-o formează despre cealaltă persoană, potrivit BBC.

Studiile recomandă ca oamenii să nu se agite în legătură cu suma pe care o vor cheltui. Un cadou scump nu înseamnă şi un cadou apreciat. Bucuria celui care primeşte cadoul nu variază în funcţie de cât de mulţi bani a costat acesta, valoarea emoţională fiind mult mai importantă.

Jeff Galak, specialist în marketing, adaugă că intuiţia conform căreia mai scump înseamnă mai frumos trebuie ignorată în procesul alegerii unui cadou şi că punctul asupra căruia e necesară mai multă concentrare este „Câtă bucurie va aduce acesta?”. De asemenea, Galak recomandă analizarea utilităţii cadoului pe o perioadă mai lungă de timp, dincolo de momentul despachetării acestuia. Astfel, unele daruri devin mult mai valoroase pe măsură ce uşurează şi înfrumuseţează vieţile celor care le-au primit.

Un alt sfat al cercetătorilor care au studiat dinamica relaţiilor dintre cei care oferă şi cei care primesc, constă în abandonarea ideii de unicitate. Galak sugerează că, deseori, oamenii visează să deţină lucruri extrem de populare, aşa că dorinţa de a alege pentru fiecare ceva ultra-specific poate duce la a ignora tocmai ceea ce aceştia şi-ar fi dorit cu adevărat.Studiile mai arată şi că oamenii tind să nu ofere lucruri pe care le deţin la rândul lor, pentru a nu îşi anula propria individualitate.

 „Fiecare se pricepe să îşi cumpere singur cadouri, aşa că un punct bun de pornire în a îi lua altcuiva ceva este să identificaţi ce aveţi în comun”, spune Dunn. „Astfel, cresc şansele ca ceva ce voi apreciaţi să fie îndrăgit şi de cei ce vor primi cadourile.” În plus, darurile care propun experienţe tind să creeze apropiere între persoana care oferă şi cea care primeşte, contribuind la întărirea legăturilor.

Ca ultimă soluţie, specialiştii propun şi comunicarea directă cu persoana căreia doriţi să îi faceţi un dar. Simpa întrebare „Ce îţi doreşti?” îi poate scuti pe mulţi de frământări inutile, întrucât elementul-surpriză nu este întotdeauna atât de important pentru ceilalţi oameni. „Fiecare apreciază creativitatea dar, indiferent cât de mult ar spune cineva că îi place cadoul-surpriză primit, tot ceea ce îşi dorea iniţial i-ar fi plăcut mai mult”, mai spune Galak.

Totuşi, dincolo de goana pentru daruri, nu trebuie uitată semnificaţia mai profundă a „lunii cadourilor”, acea perioadă din an în care stresul cotidian ar trebui alungat din vieţile oamenilor. Indiferent de cadourile alese, vorbele din bătrâni rămân valabile: intenţia contează, iar timpul împărtăşit cu ceilalţi este de multe ori mai valoros decât orice lucru material.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici