International Wine Challenge. Un vin din sudul Australiei a primit titlul de ”cel mai bun vin din lume”

  • Un cabernet sauvignon din Australia de Sud care se vinde cu 40 de dolari a fost desemnat cel mai bun din lume la International Wine Challenge.
  • Riddoch Pastoralist 2021 a învins vinuri din alte peste 20 de ţări la International Wine Challenge.
962 afișări
Imaginea articolului International Wine Challenge. Un vin din sudul Australiei a primit titlul de ”cel mai bun vin din lume”

Sursa foto: Twitter

Notele de degustare ale juriului au descris picătura ca fiind un "stil clasic", cu coacăze negre, mentă şi un cassis "minunat" pe bază de ierburi, care lasă în gură un gust "proaspăt".
 
Fiecare dintre cele 6.000 de vinuri înscrise în competiţia de vinuri din Marea Britanie a fost degustată în orb de cel puţin opt judecători în aprilie, fără a fi furnizate informaţii despre preţ sau producător, potrivit The Guardian.
 
Riddoch Pastoralist a trebuit mai întâi să obţină un punctaj de peste 95 de puncte din 100 pentru a câştiga o medalie de aur, pentru a putea trece la jurizarea trofeului împotriva tuturor celorlalţi cabernet sauvignon din Australia prezenţi la expoziţie, şi abia apoi a fost reevaluat o ultimă dată împotriva tuturor celorlalţi câştigători ai trofeelor naţionale pentru a primi trofeul de vin campion.
 
Cabernet Sauvignon-ul premiat a fost produs de vinificatorul-şef al Riddoch, Tim Heath, şi de vinificatorul Matt Reimann în regiunea viticolă Coonawarra.
 
Heath a declarat că cel mai mare rezultat al câştigării premiului a fost recunoaşterea regiunii la nivel mondial ca fiind un loc extraordinar pentru cultivarea acestui soi de struguri.

Secretul vinului este solul

„Coonawarra are o fâşie mică şi destul de limitată de un tip de sol roşu-argilos special, numit terra rossa, care este o argilă cu scurgere liberă, aşezată peste un mare platou de calcar care a fost aşezat acum milioane de ani sub mare. Este destul de răcoros pentru că este aproape de ocean, iar acest tip special de sol este cel pe care îl iubeşte cabernet sauvignon”.

Heath a declarat că eticheta Riddoch a prezentat în fiecare an lucrări la International Wine Challenge, dar aceasta a fost prima în care au primit un premiu. El a spus că diferenţa faţă de recolta din 2021 a fost decizia de a se întoarce la planşa de desen cu procesul de vinificare.

„Ne-am gândit că există mai multe de explorat. Am vrut să facem ceva care să fie modern şi relevant. Aşa că este proaspăt şi cu fructe strălucitoare, este mătăsos şi lustruit în ceea ce priveşte senzaţia în gură”.
 
Primirea premiului a fost o "surpriză plăcută", a spus Heath. „Este satisfăcător atunci când îţi pui sufletul şi inima în ceva". 
 
„Când facem aceste vinuri, nu ne gândim la câştigarea de trofee şi medalii. Ne concentrăm doar să luăm zilnic decizii care să contribuie la obţinerea unui vin cât mai bun, cât mai delicios şi mai plăcut”.
 
În total, Australia a obţinut 62 de medalii de aur, 250 de argint şi 199 de bronz în cadrul provocării, situându-se pe locul al doilea după Franţa, care şi-a continuat seria de victorii, fiind cea mai premiată ţară la fiecare categorie de medalii.
 
Australia a avut, de asemenea, un succes semnificativ cu vinurile sale fortificate, adunând un total de 24 de medalii, inclusiv 13 medalii de aur în această categorie.
 
Co-preşedintele International Wine Challenge, Sam Caporn, a declarat: „Australia are o istorie lungă şi distinsă în ceea ce priveşte producerea de vinuri fortificate, dar producţia a scăzut în anii '60”.
 
„Este minunat să vedem cum vinificatorii răspund la cererea globală în creştere de vinuri fortificate şi se bazează pe moştenirea lor viticolă pentru a produce vinuri remarcabile în această categorie", a mai spus el.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici