INTERVIU cu Dan Negru: REVELIONUL este un soi de finală de Champions League pe divertisment

Dan Negru, care va prezenta al 16-lea său Revelion la Antena 1, spune într-un interviu acordat MEDIAFAX că acest program este precum o finală de Champions League în divertismentul de televiziune, dar şi un show atipic, fiind urmărit foarte mult de oamenii din diaspora reveniţi în ţară de sărbători.

863 afișări
Imaginea articolului INTERVIU cu Dan Negru: REVELIONUL este un soi de finală de Champions League pe divertisment

INTERVIU - Dan Negru: Revelionul este un soi de finală de Champions League pe divertisment (Imagine: Adrian Stoicoviciu/Mediafax Foto)

Românii îşi schimbă preferinţele de la un an la altul în privinţa programelor de divertisment. Însă de Revelion îşi doresc mereu acelaşi lucru, un show de bună dispoziţie, declară Dan Negru.

"Revelionul e un soi de «Home Alone». Ştii că l-ai văzut de o sută de ori, dar vrei să-l revezi. De fapt, Revelionul este «Home Alone-ul» nostru, al Antenei, de 16 ani", spune Dan Negru, precizând că publicul îşi doreşte să aibă la dispoziţie "un ospătar al Revelioanelor", care să îi livreze, într-un ambalaj anume, un program cu vedete iubite în perioada respectivă. "Eu am prins Revelioane cu Gică Petrescu şi cu Dan Spătaru şi am prins Revelioane cu Connect-R şi cu CRBL. Depinde cum îi pui în evidenţă", afirmă Dan Negru, explicând că de la masa dintre ani a dispărut zona de manele, care a migrat în monden şi apare în multe "şuşe televizate".

Dan Negru vorbeşte în interviu şi despre invitaţii "care se lasă greu ademeniţi" în astfel de show-uri, atât din cauză că "divertismentul s-a mai murdărit", dar şi pentru că televiziunile de ştiri îi pot face apoi "terci".

Pe 31 decembrie, Dan Negru va prezenta "Revelionul starurilor", la care va aduce 114 artişti, de la Irina Loghin şi Maia Morgenstern la Connect-R, Cătălin Moroşanu şi Vali Vijelie. Spune că a decis să continue să fie alături de telespectatori în această noapte, deşi a trecut anul acesta printr-o problemă personală foarte dificilă, şi-a pierdut tatăl. "Toţi trecem prin lucruri complicate. Oamenii la televizor nu trebuie să le vadă", mai afirmă Dan Negru.

Prezentăm interviul acordat agenţiei MEDIAFAX de Dan Negru:

Reporter: Prezentaţi pentru al 16-lea an la rând principalul program de Revelion al Antenei 1, însă primul program de Revelion l-aţi realizat la TVR, în urmă cu aproape 20 de ani. Cum s-au schimbat în această perioadă tendinţele în privinţa divertismentului oferit telespectatorilor din România şi cum s-a schimbat profilul telespectatorului?

Dan Negru: Există un mare secret al Revelionului ca profil de telespectatori. Ştii ce contează cel mai mult? Există un plus de public pe care nu îl regăseşti în timpul anului. Plusul ăla de public vine din diaspora. Oamenii ăia care vin în ţară nu se duc în cluburi. Ei vor să-şi vadă familia, vor să-şi vadă bunicii, părinţii, bucuria lor este să stea acasă în noaptea de Revelion. Cel care vine din Franţa sau din Germania sau din Italia nu se uită la mine neapărat, dar are un televizor care merge, că nu poţi să stai în casă să petreci cu familia fără un televizor care funcţionează. Există un plus de diasporă care aduce un plus de audienţă. De asta este atipic programul de Revelion şi românii care lucrează în străinătate şi care îţi urmăresc programele de Revelion sunt cei mai fideli. Eu am întâlnit adeseori, peste tot în lume, oameni care nu-mi cunosc programele din timpul anului, pentru că nu au acces la ele, nu le văd. Ei stau în America, stau în Franţa, stau în Spania. Şi zic "Ce faci băi, Negrule? Vezi că venim de Revelion. Ce mai faci de Revelion?". Şi atunci publicul ăla contează cel mai mult, o diasporă care aduce un plus de audienţă.

Reporter: Care este mai exact profilul telespectatorului de Revelion? Este vorba doar despre românul care vine din diaspora?

Dan Negru: Nu. Ăla e plusul. Oamenii zic: "De unde ai atâta consum în noaptea de Revelion, cu mult peste restul consumului din tot restul anului?". Pentru că sunt oamenii ăştia care vin şi aduc un plus de consum. Dar, în rest, profilul este omul care vrea să se simtă bine. În noaptea de Revelion trebuie să aduci un program care să conţină absolut toate zonele de public. Îţi dau un exemplu. În noaptea asta de Revelion, noi o să-i avem invitaţi şi pe Vali Vijelie şi pe Maia Morgenstern. Îi aduci pe toţi. N-ai voie să-l frustrezi nici pe unul, nici pe altul. Aducându-i pe toţi, îi bucuri pe toţi.

Reporter: Dar cum s-au schimbat tendinţele în divertismentul de Revelion?

Dan Negru: Să ştii că este poate cel mai solid public rămas acolo, în noaptea de Revelion. El nu îşi schimbă preferinţele de la an la an, el vrea constant un program de bună dispoziţie. E o enclavă dacă vrei în tot programul din timpul anului. N-are nicio legătură cu restul. Tendinţele se schimbă în timpul anului. Oamenii vor reality sau peste un sezon vor talent show-uri sau alte cele. Revelionul e acelaşi. Revelionul e un soi de "Home Alone". Ştii că l-ai văzut de o sută de ori, dar vrei să-l revezi. De fapt, Revelionul este "Home Alone-ul" nostru, al Antenei, de 16 ani. Şi nu suferă modificări în interiorul publicului.

Reporter: În privinţa Revelionului au fost etapele Gil Dobrică, Dan Spătaru, Gică Petrescu. A fost şi etapa divertismentului lui Valeriu Lazarov, au fost şi Revelioanele cu Nae Lăzărescu şi Vasile Muraru şi au fost şi Revelioanele cu cântăreţii de manele. Au fost şi Revelioanele transmise în direct din locuri publice. Care este moda acum în materie de Revelioane? Există ceva specific sau este un amalgam?

Dan Negru: Nu trebuie să-i dai o hăhăială continuă omului. Trebuie să-i dai un fir roşu. Dacă-i dai o hăhăială şi o periniţă de la 21.30 până la 23.30, te părăseşte. El vrea bună dispoziţie. Vrea să vadă un fir roşu al show-ului, vrea să se întâmple lucruri, vrea să existe un prezentator care să fie ospătarul lui. Eu sunt ospătar de Revelioane de 16 ani, eu sunt ospătarul Revelioanelor. El vrea să vină cineva să zică: "Vă servim un Gil Dobrică sau vă servim un Connect-R?". Şi el zice: "Connect-R acuma, Gil mai pe la două fără un sfert". Publicul are nevoie de asta. În momentul în care îi dai un concert de la 22.00 la 02.00, nu îl digeră. Este o metaforă. Adică le serveşti oamenilor ce vor ei. Am avut, de exemplu, un Revelion în 2002, pe care l-am făcut cu Angela Similea şi Victor Surdu. Ei erau invitaţii de bază şi ei şi-au adus la rândul lor alţi invitaţi. Era un show care se numea "Batem palma". Invitaţi au fost Marcel Dragomir, Marius Ţeicu, invitaţii Angelei Similea. Nu-ţi imagina că era vreun Adrian Minune, n-avea cum să fie invitatul Angelei Similea. A funcţionat, a rupt. Deci, de 16 ani, eu am şansa ca fiecare Revelion să facă super cifre. Doar peste un an de zile am făcut un Revelion eminamente cu manelişti, pentru că aşa s-a schimbat moda. Dintr-odată au venit la modă. Acum e un amalgam. Repet, îl avem pe Vijelie la 23.00 şi o avem pe Maia Morgenstern la 23.30. Îl avem pe Connect-R şi îl avem pe Cătălin Moroşanu. Ideea este să îi aduni pe toţi.

Reporter: Şi cheia este cum îi pui în programul de Revelion?

Dan Negru: Da, cheia este cum îi serveşti la masă. Tu trebuie să ştii să îl serveşti într-un fel pe Moroşanu. Moroşanu e vinul ăla bun. Dacă nu ştii să-l serveşti bine, publicul nu-l înghite. Dar, dacă ştii să-l serveşti bine, îi ia pe Dorian Popa, pe CRBL, pe Connect-R.

Reporter: Dar, din punct de vedere financiar, cum au evoluat Revelioanele, având în vedere că atrag o audienţă foarte mare? Atrag Revelioanele şi publicitatea aşteptată? Dincolo de onoare şi prestigiu, este Revelionul un business?

Dan Negru: Un business poate să fie orice program. Business-ul trebuie să vină după prestanţă. Da, funcţionează ca business, depinde cum ştii să-l vinzi. Dar asta nu mai depinde de noi. Noi suntem lăutarii, ăia care vând lăutarii sunt alţii. Dar el poate fi un business. Revelioanele fac audienţe mari şi înghit publicitate bună. De exemplu, anul trecut, noi am făcut peste 42% cotă de piaţă, asta înseamnă foarte mult, undeva la 24 puncte de rating (în minutul de aur, de la 23.08, la nivelul întregii ţări, n.r.). E mult, e scump. Acolo sunt şi momentele de publicitate care vin strict de Revelion. Eu m-am lovit ani de zile de asta. Erau companii mari care îşi doreau strict să vină în Revelionul nostru. Adică veneau ţintit. Mă bucur că eu am negociat cu unele dintre ele să le prezint nişte momente publicitare acolo. Deci, dacă a fost ok şi pentru mine, cu siguranţă a fost ok şi pentru staţie. Există mari interese pentru Revelion. Revelionul este un soi de finală de Champions League pe divertisment.

Reporter: Cât mai costă organizarea unui Revelion în 2015?

Dan Negru: Păi depinde de Revelion, de televiziunea care îl face. Eu ştiu foarte bine piaţa, clar că ştiu cât costă, dar e complicat să zici şi îţi şi spun de ce. Dacă eu aş spune acum cât a cerut Connect-R, mi-ar sări în cap.

Reporter: Mă gândesc că Antena 1 n-ar face un Revelion sub o anumită sumă niciodată sau că TVR nu poate să facă un Revelion peste o anumită sumă pentru că nu are bani.

Dan Negru: Sunt nişte costuri atât de defalcate încât nici măcar eu nu am acces la ele. Eu am acces la anumite costuri legate strict de artişti. Nu că m-ar interesa pe mine. Întâmplător, cu echipa mea de producţie, am acces la ele. Dar nu ştiu cât costă platoul de filmare, nu ştiu cât costă cheltuielile indirecte. Nici nu mă interesează. Dar un lucru este sigur, că nu e pe pierdere. La o cotă de piaţă de 40% şi 20 puncte de rating, n-ai cum să fii pe pierdere. Îţi spun un secret. Motivul pentru care nu se mai fac Revelioane în direct - eu le-am prins - sunt tocmai costurile. Ca să blochezi un artist într-o noapte de Revelion, când el poate să fie la două-trei-patru spectacole, tu trebuie să îi plăteşti cele patru concerte pe care le avea. Sunt puţine televiziunile care să-şi permită lucrul ăsta. De ce aş face-o, când tu poţi cu patru zile înainte să filmezi acelaşi lucru? Dimpotrivă, îl scoţi mai curat. Pentru telespectator este un avantaj. Îl scoţi mult mai spălat, e un produs mai îngrijit.

Reporter: Dar, având în vedere că a scăzut piaţa de publicitate în ultimii ani, aţi simţit o restrângere a cheltuielilor în privinţa show-urilor foarte mari, de Revelion?

Dan Negru: Ca prezentator de show-uri mari - iartă-mi aroganţa -, n-am simţit asta. Pentru Revelion, de exemplu, nu am simţit nicio clipă ideea de restrângere. În Revelionul de anul ăsta avem 114 artişti. N-am simţit nicio clipă că staţia mi-ar fi zis: "Auzi, să nu trecem de 70". Nu s-a pus problema aşa. Dar Revelionul este un business, clar este un business. Noi stăm şi ne uităm pe cifre. Revelionul, pe lângă business, care funcţionează la cotele de audienţă pe care le-am spus, aduce o mare prestanţă staţiei care difuzează Revelionul numărul 1. E o vorbă foarte tare pe care a zis-o CEO-ul de la NBC. A zis că "Profitul unei televiziuni e totul, dar nu e televiziunea însăşi". Este foarte important. Profitul contează, dar, la un moment dat, trebuie să ştii că televiziunea trăieşte şi din produse care îi aduc credibilitate, prestanţă.

Reporter: Care au fost vedetele cel mai greu de convins să apară la Revelioanele dumneavoastră. Spre exemplu, a fost greu să-l aduceţi "la masa dintre ani" pe fostul preşedinte Traian Băsescu?

Dan Negru: A fost acum foarte mulţi ani. El era primar şi recandida la Primărie şi a venit Adriana Trandafir şi i-a zis "Dumneata o să fii preşedinte, o să vezi!". Îmi amintesc perfect şi cum l-am convins atunci pe Băsescu. A vorbit Titus Munteanu cu el şi la telefon a zis că nu vine. Şi Titus mi-a zis: "Hai să mergem până la el, la Primărie". Şi eu am zis: "Păi ce, ne ducem aşa, ne dă afară, unde să mergem?". "Hai să mergem, n-are el tupeul să ne dea afară, să nu ne primească". M-am dus cu Titus, Dumnezeu să-l ierte. Şi a intrat Titus la el în birou şi a zis: "Ei, acuma, Traiane, refuză-ne!". "Băi, sunteţi nebuni, nu vin. Şi ce să facă Negru, să mă bage cu capu-n acvarii?". "Stai liniştit că e un show, uite vine Florin Piersic". Când a auzit de companionii lui, a zis imediat "Cine mai vine?". A fost Florin Piersic, a fost Mihaela Rădulescu, a fost tot lotul olimpic de gimnastică, care câştigase atunci, Andreea Răducan - cu celebrul scandal cu Nurofen, era campioană olimpică -, cu Bellu şi Bitang. Şi a venit. Sunt invitaţi care se lasă greu ademeniţi în lumea divertismentului. Ştii de ce? Pentru că televiziunile de ştiri, în momentul în care îi văd în divertisment, îi fac terci. Îţi reamintesc momentul Ponta la "Dansez pentru tine", difuzat în buclă de toate canalele de ştiri de parcă ar fi fost o mare ruşine că el s-a dus la "Dansez...". Dimpotrivă. În toată lumea asta civilizată, mari vedete de televiziune se duc în divertisment, acceptă "quiz-urile". Există "quiz-uri" celebre pe YouTube. E de ajuns să-l cauţi pe Dali invitat în show-uri de divertisment sau pe Picasso. Adică oameni grei. Dar în România se lasă unii greu ademeniţi în divertisment, poate şi pentru că divertismentul s-a mai murdărit în anii ăştia. Nu mai e divertismentul ăla de ştaif. Şi atunci lumea face confuzie. "Bă, mă duc, dar cu cine?". Asta e principala întrebare. Şi, când îi dai trei nume de alea de cad pe jos, parcă nu-ţi mai vine să mergi.

Reporter: Dar a fost vreo vedetă în toţi aceşti ani care nu a vrut să vină?

Dan Negru: Sincer, nu. Nu am întâmpinat refuzuri la modul ăsta.

Reporter: Vi s-a propus până în prezent să faceţi Revelionul la o altă televiziune sau sunteţi prea costisitor sau prea identificat ca brand personal cu brandul Antena 1?

Dan Negru: Costisitor... (râde) Habar n-am, piaţa e deschisă. Au fost discuţii, dar, deocamdată, eu mă simt confortabil aici. Important e să obţin ce-mi doresc eu pentru un program bun de Revelion şi atunci e ok. E win-win.

Reporter: Aţi spus că divertismentul şi-a mai pierdut din credibilitate. Au fost şi oameni care v-au criticat pentru aşa-zisa manelizare a programelor de divertisment şi chiar a Revelioanelor. Cum vă împăcaţi cu aceste aspecte şi decideţi să mai realizaţi un Revelion şi încă unul?

Dan Negru: Noi încercăm să oferim de Revelion programe pe care publicul să le iubească. În programe trebuie să aduci nişte vedete. Îţi spun o chestie, secretul nu e la vedete în programul de Revelion. Secretul e la ambalaj. Important e să aduci personaje care sunt iubite în perioada respectivă. Vedetele sunt un ingredient, dar contează formatul, cum le pui în lumina reflectoarelor. Eu am prins Revelioane cu Gică Petrescu şi cu Dan Spătaru şi am prins Revelioane cu Connect-R şi cu CRBL. Depinde cum îi pui în evidenţă. Zona asta de manele a dispărut. În ultimii trei ani de zile, maneliştii au dispărut de pe prima scenă. Ştii de când? De când au migrat în zona mondenă. S-au nişat şi nu mai sunt atât de spectaculoşi. Înainte nu erau atât de accesibili. Când îi aduceam de Revelioane, când îi aducea Teo în programele ei de după-amiază, nu prea erau accesibili, veneau greu. Acum apar în atât de multe şuşe televizate că nu mai sunt în prima linie. Probabil că acesta este şi motivul pentru care nu mai ţin greutatea unor programe de divertisment.

Reporter: Să revenim la perioada actuală. România s-a confruntat recent cu tragedia din Colectiv şi au fost multe voci care au susţinut că este nepotrivită chiar şi organizarea evenimentelor publice de 1 decembrie. Este de aşteptat ca autorităţile să se teamă să facă ceva spectaculos în pieţe şi de Revelion. Cum vedeţi situaţia aceasta? A fost greu să luaţi decizia de a realiza un show de anvergură de Revelion în aceste condiţii sociale?

Dan Negru: Eu am prezentat un teledon cu Mihai Gâdea atunci (pentru ajutorarea victimelor din Colectiv, n.r.). Ştii ce a contat pentru mine, în sufletul meu? Eu am avut un an complicat, în care l-am pierdut pe tata. La mine a fost un an greu. Am făcut Revelionul, dar am avut un an greu. Mamă, ştii ce greu? Eu fac Revelioane de mulţi ani şi este primul Revelion din viaţa mea pe care tata nu-l vede. Eu am simţit-o asta în mine. Toţi trecem prin lucruri complicate. Oamenii la televizor nu trebuie să le vadă.

Reporter: La ce trebuie să se mai aştepte oamenii în acest an de la Revelionul Antena 1?

Dan Negru: Sunt 114 vedete, iar Revelionul va sta sub titulatura de "Revelionul starurilor". Începem pe la 22.00 şi se termină când dă Dumnezeu, probabil pe la vreo 03.00. Dar să mai spun ceva cu astea 16 Revelioane. Să ştii că nu longevitatea contează, ci performanţa. Crede-mă. Dacă nu era performanţă, cu siguranţă o televiziune comercială găsea un înlocuitor de Negru. Instant. Cândva îl va găsi. În momentul în care Revelioanele cu Negru nu mai funcţionează, asta înseamnă business şi oamenii ne vor zice: "Ia înlocuitorul de Negru". Nu contează că asta se întâmplă după 20 de ani, an după an. E un business. Toţi suntem de înlocuit. Dacă, acum 10 ani, Revelioanele nu mai funcţionau, oamenii ziceau: "Băi, Negrul ăsta nu prea mai merge de Revelioane. Hai, altul". Clar. Asta e viaţa. Trăim într-o staţie comercială, într-o piaţă comercială de televiziune. La un moment dat va exista un înlocuitor de Negru de Revelioane. Singura mea bucurie este că ăla trebuie să facă de acuma încă 17 Revelioane să mă egaleze (râde).

Reporter: Ce mai pregătiţi pentru public în acest an?

Dan Negru: Un program cu de toate. Am reuşit, de exemplu, ca în noaptea asta de Revelion să aduc o femeie care mie îmi e tare dragă şi pe care nu am mai convins-o de foarte multă vreme să vină în divertisment. Culmea, e o legendă, dar nu mai apare în divertisment şi tot timpul o sunam: "Dar, de ce nu veniţi?". "Nu prea m-aş mai băga la divertisment". Şi, într-un final, acum, în luna decembrie, am convins-o. Rar o mai vezi la televizor, dar toată lumea o ştie. Numele ei este Irina Loghin. Irina Loghin stă toată noaptea cu noi de Revelion, în condiţiile în care nu a mai apărut ani de zile, nu vrea, are ea o discreţie. Aşa cum are o discreţie Florin Piersic. Sunt oameni care au chiar o anumită linişte. Dar anul ăsta vor fi oameni din toate zonele, va fi "Revelionul starurilor".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici