O pasarelă pietonală spectaculoasă şi un nou pod peste râul Bega se vor construi la Timişoara | GALERIE FOTO

Una dintre cele mai spectaculoase pasarele pietonale din România, peste Bega, incluzând şi un amfiteatru ce coboară pe malul canalului, precum şi un nou pod auto cu patru benzi, se va realiza la Timişoara, investiţia ridicându-se la câteva milioane de euro, bani alocaţi din bugetul local.

1601 afișări
Imaginea articolului O pasarelă pietonală spectaculoasă şi un nou pod peste râul Bega se vor construi la Timişoara | GALERIE FOTO

VEZI MAI JOS GALERIA FOTO 

Ovidiu Şandor, dezvoltatorul celui mai modern ansamblu rezidenţial din Timişoara, care se construieşte în zona Take Ionescu, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, că proiectarea noului pod care va fi realizat în oraş şi a pasarelei pietonale peste râul Bega a fost finalizată. Proiectarea, care a costat aproximativ 150.000 de euro, a fost realizată din bugetul companiei, urmând să fie donată Primăriei Timişoara, care va aloca fonduri necesare realizării celor două obiective.

TITLURILE ZILEI

“Tot acest proiect, pasarelă pietonală şi pod auto, este finanţat ca proiectare de către noi şi urmează să fie donat Primăriei Timişoara în vederea realizării. Excepţie este porţiunea bulevardului care traversează terenul nostru, noi vom face realizarea fizică a acestei bucăţi de bulevard şi vom dona primăriei terenul cu bulevardul deja realizat. Din punctul de vedere al traficului pietonal şi de biciclete, soluţia propusă se referă la realizarea conectivităţii dintre două zone istorice importante: Piaţa Unirii şi Piaţa Traian. Soluţia generată de noi va asigura o legătură coerentă a inelului II de circulaţie de pe strada Baader, peste pod până la sensul giratoriu de pe strada Pestalozzi unde se leagă de inelul existent. Venim cu o propunere pentru o utilitate publică care stă în picioare oriunde în Europa, atât din punct de vedere funcţional, cât şi estetic, în deplină armonie cu dezvoltarea urbană din zonă, dată de proiectul imobiliar multifuncţional ISHO”, a explicat Ovidiu Şandor, dezvoltatorul ISHO.

În ceea ce priveşte propunerea pentru podul auto peste Bega, care va avea patru benzi şi va fi realizat în zona Traian din Timişoara, potrivit reprezentanţilor ISHO, aceasta este “simplă şi eficientă, dar elegantă şi bine integrată, urmărind să ofere o soluţie pragmatică, funcţională pentru două benzi de circulaţie pe sens şi implică costuri optime de implementare“. De asemenea, pasarela pietonală va include un amfiteatru spectaculos ce coboară pe malul canalului Bega şi pune un accident deosebit de iluminatul pe timp de noapte.

“Pasarela pietonală trebuie să fie mai mult decât un dispozitiv de trecere, ci un loc pe Bega în care să vii să stai, să-l foloseşti în mai multe feluri. Proiectul prevede şi un ponton folosit pentru staţia de vaporeto, încorporat în structura pasarelei. Pontonul, precum şi tot amfiteatrul ce coboară la Bega vor fi un punct de reper, un punct de atracţie, ne propunem să atragem lumea spre malurile Begăi şi spre activităţile pe care le pot derula acolo”, a explicat, vineri, Bogdan Zaha, arhitectul pasarelei.

Prezent la conferinţa de presă, primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a declarat că lucrările la pasarela pietonală şi la noul pod, primul realizat la Timişoara în ultimii 50 de ani, vor începe şi se vor termina în anul 2018. De asemenea, tot cu bani din bugetul local, reprezentanţii municipalităţii doresc să realizeze şi cel de-al doilea pod peste Bega, tot în anul următor.

“Poate lucrările nu încep în 2017, dar în 2018 devreme sigur se va întâmpla. Sunt şanse ca în acest an măcar licitaţia să o lansăm. Ne permitem să facem cele două poduri şi pasarele pietonală din bugetul local. Putem şi vom susţine realizarea tuturor celor trei obiective în 2018”, a explicat Nicolae Robu. Valoarea investiţiei în pasarela pietonală şi podul cu patru benzi peste Bega se ridică la câteva milioane de euro.

Eduard Petzek, inginerul din cadrul proiectului, estimează că lucrările la pod ar trebui finalizate în opt luni. În ceea ce priveşte pasarela pietonală, lucrările s-ar putea întinde şi pe parcursul a 12 luni.

“Nu ştim cât durează execuţia. Este un concept nou pentru România, dar este o chestiune perfect realizabilă”, a precizat arhitectul Bogdan Zaha.

În ceea ce priveşte ansamblul rezidenţial ISHO, Ovidiu Şandor spune că şi-a propus să finalizeze lucrările la toate clădirile până în anul 2020.

ISHO este cel mai modern proiect imobiliar multifunţional care se construieşte în Timişoara. Pe lângă componenta rezidenţială ce va include peste 1.000 de apartamente şi cea office, care va cuprinde peste 50.000 mp de spaţii de birouri de nouă generaţie, ISHO va oferi un centru de conferinţe, dar şi un spaţiu de co-work de tip hub. Ansamblul va fi deservit de 2.000 de locuri de parcare, va include un mix ideal de servicii, precum gym, spa, piscină, dar şi un parc de peste 7.500 metri pătraţi.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici