Paul Haggis critică decizia jurnaliştilor de a nu-l întreba pe Tom Cruise despre cultul scientologic

Cineastul Paul Haggis a criticat, într-un interviu recent, jurnaliştii din presa internaţională, care au refuzat să-i adreseze întrebări lui Tom Cruise despre cultul scientologic din care face parte, după ce echipa de PR a actorului le-a cerut ziariştilor să nu-l chestioneze despre acest subiect.

258 afișări
Imaginea articolului Paul Haggis critică decizia jurnaliştilor de a nu-l întreba pe Tom Cruise despre cultul scientologic

Tom Cruise (Foto: AFP / Mediafax Foto)

În perioada în care Tom Cruise promova filmul "Misiune: Imposibilă. Naţiunea secretă/ Mission: Impossible - Rogue Nation", de Christopher McQuarrie, site-ul The Wrap a scris că echipa de PR a actorului le-a interzis jurnaliştilor să-i adreseze întrebări despre cultul scientologic, cel puţin în cazul unui interviu. Astfel, nici cei care au vorbit, în acel moment, cu Tom Cruise, dar nici alţi ziarişti nu au fost interesaţi să îi adreseze actorului întrebările interzise. Atât publicaţia Salon, cât şi The Atlantic s-au întrebat de ce mass-media, care au tratat cu maxim interes documentarul de scientologie "Going Clear", regizat de Alex Gibney, la începutul acestui an, şi-au pierdut avântul când a venit vremea să întervieveze celebrităţi asociate cu acest cult, informează huffingtonpost.com.

Recent, cineastul şi fostul membru al cultului scientologic Paul Haggis i-a criticat, la rândul său, pe jurnalişti.

"Nu ştiu cum jurnaliştii se pot numi, în continuare, jurnalişti, dacă nu sunt suficient de curajoşi să pună o întrebare", a declarat Haggis, pentru The Daily Beast, într-un interviu despre noul miniserial HBO "E nevoie de un erou/ Show Me a Hero", pe care l-a regizat şi care a avut recent premiera.

"Era acest elefant mare acolo («elephant in the room» - expresie metaforică din limba engleză pentru a prezenta un adevăr evident, care fie este ignorat, fie nu există o soluţie pentru el, n.r) şi fiecare jurnalist a fost de acord să nu îi adreseze nicio întrebare", a spus Haggis, pentru The Daily Beast. "De ce? Eşti doar un PR în acel moment. Să vă fie ruşine!", a completat cineastul.

Paul Haggis a părăsit cultul scientologic în 2009 şi, de atunci, a fost destul de vocal despre experienţa sa ca membru în organizaţia religioasă, făcând chiar parte din distribuţia documentarului "Going Clear: Scientology and the Prison of Belief", regizat de de Alex Gibney.

Documentarul "Going Clear: Scientology and the Prison of Belief", ce are la bază volumul omonim scris de Lawrence Wright, a avut premiera la televiziunea HBO pe 16 martie. Filmul aduce o serie de acuzaţii la adresa cultului scientologic şi afirmă că L. Ron Hubbard a creat scientologia ca metodă de impulsionare a vânzărilor pentru cărţile sale şi că organizaţia religioasă îşi plăteşte membrii cu sume cuprinse între 6 şi 40 de cenţi pe oră pentru muncile prestate în interiorul cultului. Reprezentanţii acestui cult religios au negat însă afirmaţiile făcute la adresa lor în documentarul citat.

"Cultul scientologic nu are niciun interes să fie exploatat pentru a face publicitate viitoarelor proiecte TV ale lui Paul Haggis sau să îi convingă pe scepticii săi că el este relevant din nou", a declarat, pentru Huffington Post, Karin Pouw, purtător de cuvânt al cultului scientologic, ca urmare a declaraţiilor făcute de Haggis.

Cultul scientologic, din care face parte şi actorul Tom Cruise, este considerat o sectă în mai multe ţări europene, unde a făcut şi subiectul unor condamnări judiciare.

Acesta a fost fondat în Statele Unite ale Americii, în 1954, de scriitorul de literatură SF Lafayette Ron Hubbard (1911 - 1986), care a pretins că oamenii poartă în ei urme ale unei vechi civilizaţii extraterestre. Scientologia a obţinut avantaje fiscale rezervate cultelor religioase. De altfel, cultul are statut de întreprindere comercială. Cultul are milioane de adepţi pe care preferă să-i recruteze din cercurile sociale influente, iar adepţii trebuie să doneze sume mari de bani pentru a urma cursurile scientologice.