Studiu: Muzica ajută bebeluşii să dezvolte capacitatea de învăţare a instrumentelor muzicale

Un studiu a constatat că regiunile cheie ale creierului, responsabile de muzică şi de vorbire, au fost mai clare la băieţii şi fetele de nouă luni, care au participat la jocuri muzicale, potrivit Descoperă.

920 afișări
Imaginea articolului Studiu: Muzica ajută bebeluşii să dezvolte capacitatea de învăţare a instrumentelor muzicale

Studiu: Muzica ajută bebeluşii să dezvolte capacitatea de învăţare a instrumentelor muzicale (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

Cercetătorii americani au declarat că expunerea la ritmurile muzicale poate facilita, în cazul tinerilor, înţelegerea schimbărilor din lumea înconjurătoare şu nu numai.

"Sugarii experimenteză o lume complexă, în care sunetele, luminile şi senzaţiile variază în mod constant, iar copilul trebuie să recunoască tiparele de activitate şi să prezică ce se va întâmpla în continuare", a declarat autorul studiului, Patricia Khul.

Potrivit cercetătoarei Khul, percepţia modelelor este o abilitate cognitivă importantă, iar îmbunătăţirea timpurie a acestei capacităţi ar putea avea efecte pe termen lung asupra învăţării.

Cu toate acestea, până în prezent, nu au existat dovezi clare că sesiunile de jocuri muzicale sunt benefice.

Doctorul Khul, de la Universitatea din Washington, a cercetat 39 de copii care au participat la câte trei sesiuni de joc pe săptămână, în laboratorul ei.

Jumătate din copii, împreună cu părinţii lor, foloseau jucării care emiteau sunete. Copiii stăteau pe genunchii părinţilor şi băteau în tobe sau agitau maracas. Ceilalţi copii se jucau cu maşini, figuri şi alte jucării în sesiuni în care erau foarte activi şi sociabili, dar nu au implicat muzica.

După patru săptămâni, bebeluşii au fost supuşi unui test conceput pentru a arăta cât de bine au procesat sunetele. Testul a implicat joaca cu o serie de sunete muzicale şi sunete din vorbire, toate analizate de un scaner cerebral. Sunetele erau emise într-un anumit model, dar, ocazional, anumite note sau silabe erau întrerupte.

Scanările regiunilor creierului implicate în prelucrarea sunetului, în control şi atenţie au arătat că ambele grupuri de copii au observat când se schimbau modelele sonore. Cu toate acestea, potrivit raportului oficial al Academiei Naţionale de Ştiinţe din SUA, creierul copiilor din clasele de muzică a reacţionat mult mai puternic.

Acest lucru, spun cercetătorii, sugerează că jocurile muzicale dezvoltă capacitatea copiilor de a detecta modele de sunete, fapt care ar putea fi util în procesul de învăţare a instrumentelor muzicale şi limbilor străine.

"Experienţa muzicală are potenţialul de a spori abilităţile cognitive, care îmbunătăţesc abilităţile copiilor de a detecta şi a reacţiona rapid la modelele de sunete din lumea înconjurătoare, care este astăzi extrem de complexă", a explicat Kuhl.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici