Un top-model face campanie pentru educaţie sexuală în şcoli, într-o Polonie mai degrabă religioasă

Top-modelul polonez Anja Rubik, care a lucrat pentru unele dintre cele mai mari case de modă, a iniţiat o campanie pentru promovarea educaţiei sexuale în şcoli, în ciuda faptului că Polonia este condusă de un guvern naţionalist care se foloseşte de religie pentru a se menţine la putere.

448 afișări
Imaginea articolului Un top-model face campanie pentru educaţie sexuală în şcoli, într-o Polonie mai degrabă religioasă

Un top-model face campanie pentru educaţie sexuală în şcoli, într-o Polonie mai degrabă religioasă

Anja Rubik a fost implicată iniţial într-o campanie pentru apărarea drepturilor femeilor, însă acum se concentrează pe promovarea educaţiei sexuale în şcoli, după ce a publicat şi o carte pentru adolescenţi, cu care vrea să contraatace învăţăturile Bisericii catolice.

În Polonia, ţara ei natală, aceste demersuri înseamnă să înoate împotriva curentului politic la putere.

Aceasta este ţara în care Iisus Hristos a fost desemnat rege oficial, iar refugiaţii musulmani au fost acuzaţi că răspândesc boli şi au fost interzişi, iar oponenţii regimului la putere vorbesc despre o întoarcere la evul mediu, scrie bloomberg.com. Acelaşi regim la putere promovează ideea că homosexualitatea poate fi vindecată, iar prezervativele sunt nocive.

Organizaţia pentru promovarea drepturilor omului Human Rights Watch a criticat aspru Polonia, săptămâna aceasta, pentru modul în care tratează grupurile care militează pentru drepturile femeilor.

Rubik, la rândul ei, spune că ceea ce mai lipseşte din orele de educaţie sexuală din şcoli, care au la bază învăţăturile creştine, sunt "dragonii şi vrăjitoarele".

Anja Rubic intenţionează să promoveze programul său pentru ore de educaţie sexuală la nivel naţional, în vara acestui an.

"Nu progresăm, mergem înapoi, în sensul că ne întoarcem în secolul al 19-lea", a declarat Rubik, în vârstă de 35 de ani, care şi-a început cariera de model în urmă cu două decenii şi a lucrat pentru case precum Yves Saint Laurent şi Dolce & Gabbana. "Este împotriva drepturilor fundamentale, constituţionale în ceea ce priveşte informarea şi educaţia", a explicat ea.

De la venirea la putere, în 2015, Partidul conservator Lege şi Justiţie a iniţiat o cruciadă împotriva avorturilor voluntare, tratamentelor pentru fertilizare in vitro şi a încurajat femeile să renunţe la slujbe oferind beneficii celor care aleg să fie casnice. Partidul se promovează ca apărător al valorilor creştine tradiţionale în Polonia, în contradicţie cu ceea ce se întâmplă în restul Europei.

În ceea ce priveşte orele de educaţie sexuală, acestea promovează diferenţele de sex tradiţionale, sunt deschis homofobe şi nu vorbesc despre metodele de contracepţie, potrivit Lilianei Religa, de la Federaţia pentru femei şi planificare familială, un ONG.

Ministerul Educaţiei pune presiuni asupra şcolilor pentru a nu oferi acces organizaţiilor non-guvernamentale, lucru criticat de oponenţii regimului la putere, printre care se numără şi Rubik.

Top-modelul a realizat 14 videoclipuri despre sex, care au fost vizionate online de aproximativ 10 milioane de persoane. Apoi a scris cartea "#sexedpl", care s-a vândut în peste 130.000 de copii.

Polemicile au izbucnit după ce aceasta a trimis 1.000 de copii şcolilor. Unii directori de şcoală le-au interzis, a spus aceasta, iar propunerea ei făcută Ministerului Educaţiei ca aceste ore să fie ţinute de specialişti a rămas fără răspuns.

Rubik a fost calificată drept un promotor nepotrivit al Poloniei, alături de Donald Tusk, fostul premier polonez, în prezent preşedinte al Consiliului European.

Anja Rubik spune că plănuieşte să promoveze campania sa la nivel naţional şi să aducă oameni care să discute mai deschis despre modul în care tinerii polonezi pot primi educaţie sexuală.

"Visez la un autobuz Sexedpl care să transporte educatori şi să ofere workshop-uri în toată Polonia", a spus Rubik, care a adăugat că încearcă să găsească şi companii care să sponsorizeze demersul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici