- Home
- Main Story
- BUCUREŞTI, (04.11.2009, 16:50)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Formula 1 fără Honda, BMW, Bridgestone, Toyota
Formula 1 a pierdut, din cauza crizei economice, un nou nume important - poate pe cel mai important - din cadrul industriei auto, Toyota completând o listă "grea" pe care mai figurează Honda, BMW şi Bridgestone, retraşi în ultimul an din Marele Circ.
19 afișări
Formula 1 fără Honda, BMW, Bridgestone, Toyota (Imagine: Mediafax Foto)
Primii care s-au retras au fost cei de la Honda, în decembrie trecut, când criza începuse să lovească puternic companiile auto. Echipa a fost cedată lui Ross Brawn pe o liră simbolică, dar compania japoneză a continuat să pompeze circa o sută de milioane de lire în team pentru a nu fi activate clauzele de reziliere a contractelor angajaţilor de la Brackley.
Acum, probabil că Honda regretă decizia luată în urmă cu un an, deoarece echipa la care a renunţat a devenit campioană mondială sub "bagheta" şi numele lui Brawn. "Au cheltuit o groază de bani, dar probabil că nu şi-au dat seama de potenţialul monopostului. Sunt sigur că dacă ar fi ştiut nu s-ar fi retras din Formula1", declara Bernie Ecclestone cu câteva luni în urmă despre oficialii Honda.
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Israelul a lansat un atac cu drone asupra Iranului/ Iranul neagă atacul
-
Reprezentanţii G7 spun că trebuie să facă mai mult pentru a ajuta Ucraina în războiul cu Rusia / Au cerut Chinei să nu mai sprijine industria militară a Moscovei
-
UE are nevoie de gaz natural lichefiat rusesc pentru a evita un şoc energetic - autoritatea de reglementare / Cantitatea importată este cu 40% mai mare faţă de înainte de război
-
Un stră-stră nepot al împaratului Napoleon candidează la Alegerile Europarlamentare. Vine cu un "discurs războinic" la adresa Europei
Cu cât criza s-a accentuat, cu atât a devenit mai clar faptul că şi alţi competitori iau în calcul retragerea din cel mai costisitor sport automobilistic. După o jumătate de sezon decepţionantă pentru BMW-Sauber, constructorul german de automobile a anunţat, la sfârşitul lunii iulie, că părăseşte Marele Circ. BMW şi-a disimulat într-un mod sofisticat această decizie: "o reaşezare strategică prin care compania se va axa pe crearea de noi tehnologii şi proiecte pentru gestionarea durabilă şi favorabilă a mediului, iar Formula 1 nu mai reprezintă un mod de promovare".
Campionatul Mondial s-a încheiat duminică, iar Bridgestone, furnizorul unic de pneuri din Formula 1, s-a grăbit să anunţe că nu îşi va prelungi înţelegerea dincolo de anul 2010. "Mediul de afaceri este în curs de schimbare. Trebuie să ne concentrăm resursele către domeniile tehnologiilor inovatoare şi produselor strategice", a declarat, luni, purtătorul de cuvânt al Bridgestone, Makoto Shiomi.
După două zile, un nou cutremur loveşte F1: Toyota, cel mai mare producător de automobile din lume, spune adio acest sport în care a cheltuit sume uriaşe, fără a obţine vreun rezultat notabil şi după ce semnase Acordul Concorde, prin care se angaja să participe la sezonul 2010. Panasonic Toyota Racing, pentru care au concurat de-a lungul timpului, printre alţii, Jarno Trulli, Ralf Schumacher, Timo Glock sau Mika Salo, a debutat în Marele Circ în 2002 şi a luat startul în 139 de curse, fără să câştige vreuna. În sezonul recent încheiat, Toyota a furnizat motoare echipei Williams.
Este limpede că Formula 1 va continua fără toate aceste nume mari, însă competiţia este din ce în ce mai săracă şi îşi mai poate pierde din perlele sale. Mercedes s-a gândit la retragere la un moment dat, la fel şi Renault, care a beneficiat de clemenţă în scandalul cursei trucate de la Singapore în schimbul rămânerii în F1.
Honda, BMW şi Toyota vor fi greu de înlocuit de Campos, Manor USF1 sau Lotus, team-urile selectate de FIA să "aglomereze" grila în 2010. Ferrari, Mercedes şi Renault sunt ultimii producători auto rămaşi în Marele Circ, dar ierarhiile tradiţionale au fost răsturnate deja de echipele mici, Brawn GP, Red Bull, Force India.
(Material realizat de Adrian Petculescu, adi.petculescu@mediafax.ro)
Citește pe alephnews.ro: Taylor Swift amintește despre gândurile suicidare cu care s-a confruntat, în noul său album. Fanii artistei l-au luat cu asalt pe actorul britanic, Joe Alwyn, pe rețelele de socializare
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Citește pe www.zf.ro: Final de linie: A dispărut definitiv unul dintre cele mai cunoscute hipermarketuri din România
Citește și: Toyota se retrage din Formula 1
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Banca românească care a surprins pe toată lumea. Nimeni nu a crezut că a va merge aşa de bine, nici chiar liderii băncii
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Grațiela e văduva lui Costel Corduneanu. Femeia e cu 20 de ani mai tânără decât fostul luptător și interlop
PROSPORT.RO
Marele absent de la înmormântarea lui Costel Corduneanu. Toți s-au mirat că nu l-au văzut: 'Dacă era în București, poate puteam să fug jumătate de oră'
CANCAN.RO
Acest bărbat a aruncat o cameră de filmat, într-o gaură adâncă de 93 de metri, sub ANTARCTICA, și a făcut o descoperire ireală. Iată imaginile!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe