- Home
- Politic
- IAŞI, (14.04.2015, 19:54)
- Florin Gheţău
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Adomniţei: Realizarea autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş după 2020, o catastrofă pentru toată Moldova
Preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Cristian Adomniţei (PNL), susţine că realizarea autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş după anul 2020 reprezintă "o catastrofă din punct de vedere social şi economic pentru toată Moldova", acuzând PSD de "fariseism" şi "minciună grosolană".
538 afișări
Adomniţei: Realizarea autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş după 2020, o catastrofă pentru toată Moldova (Imagine: Liviu Chirica/Mediafax Foto)
Cristian Adomniţei a declarat, marţi, corespondentului MEDIAFAX că, în ultima formă a Masterplanului General de Transport, autostrada Moldova-Transilvania a dispărut de pe lista priorităţilor şi că astfel Iaşiul şi Moldova sunt condamnate la izolare.
"În ceea ce priveşte prioritizarea proiectelor rutiere până în anul 2020, pe primul loc se află autostrada Sibiu-Piteşti, cea mai înţeleaptă decizie, iar pe locul doi se află autostrada Bacău-Paşcani. Moldova nu este săracă pentru că nu are autostradă între Bacău şi Paşcani, ci pentru că nu este legată de Transilvania. Realizarea autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş ar putea să înceapă abia după anul 2020, ceea ce este o catastrofă din punct de vedere social şi economic pentru toată Moldova", a declarat Adomniţei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Lungmertrajul „Trei kilometri până la capătul lumii”, în regia lui Emanuel Pârvu, a fost selectat la Cannes. Irina Margareta Nistor: „Filmul o să fie primit cu foarte multă curiozitate”
-
Acţiune de amploare, cu sprijin Europol şi FBI, pentru anihilarea unui ”supercartel” al drogurilor
-
Vicepreşedintele Comisiei de Apărare: Rusia a urlat din toţi şoşocii în Parlamentul României
-
Iohannis la Seul: Am certitudinea că, împreună, vom sprijini noi proiecte în domenii inovative
Mai mult, preşedintele CJ Iaşi a susţinut că, după anul 2020, nici nu va mai fi posibilă finanţarea din bani europeni a autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş, pe fondul restrângerii numărului de coridoare prioritare de transport pe reţeaua TEN-T.
"În acest moment, autostrada Moldova-Transilvania face parte din această reţea de coridoare prioritare pentru Uniunea Europeană, însă numărul coridoarelor se va micşora după 2020. Dacă nu reuşim să începem construcţia cu bani europeni a acestei autostrăzi până în 2020, pierdem singura şansă de a face această investiţie cu fonduri europene", a afirmat Cristian Adomniţei.
Preşedintele CJ Iaşi a spus că ultima variantă a Masterplanului General de Transport, în care autostrada Iaşi-Târgu Mureş nu este trecută ca prioritate, este "dovada clară a fariseismului şi minciunii grosolane ale PSD şi ale premierului Ponta".
"De fiecare dată când a fost la Iaşi, premierul Victor Ponta a promis că autostrada Moldova-Transilvania este prioritară pentru România. Ultima dată, acest lucru s-a întâmplat la Iaşi, în preziua Unirii Mici, pe 23 ianuarie în acest an", a afirmat şeful CJ Iaşi.
Adomniţei îi cere premierului Ponta să introducă autostrada Moldova-Transilvania pe locul doi în ordinea priorităţilor.
Totodată, şeful CJ îi solicită liderului PSD Iaşi, Gheorghe Nichita, să susţină autostrada Moldova-Transilvania, chiar dacă "acest lucru intră în coliziune cu şefii lui de partid".
Varianta actualizată a Master Planului de Transport, realizată în urma dezbaterilor publice, prevede construcţia a 1.300 de kilometri de autostradă, până în 2030, dublu faţă de nivelul stabilit în formula iniţială a strategiei.
După dezbaterea publică a fost propusă construcţia unor sectoare de autostradă care figurau iniţial ca drum expres, respectiv Sibiu-Piteşti, Bacău-Paşcani, Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni şi Târgu Mureş-Târgu Neamţ (ultimul ca autostradă construită în mai multe etape), potrivit Ministerului Transporturilor.
Citește pe alephnews.ro: Sunt europarlametari, dar doar cu numele. Cine sunt românii care au lipsit la voturile din Parlamentul European
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Adevărul de pe stradă: Câte maşini sunt de fapt în Bucureşti.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ultimele cuvinte pe care Ana-Maria a reușit să le rostească mamei sale, înainte să fie găsită moartă: „Mi-a zis că…”
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 16:51
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 790. Ucraina şi SUA au ,,finalizat” acordurile pentru rachetele cu rază lungă de acţiune / Atacuri asupra Kievului din timpul nopţii, respinse / Marea Britanie va propune un ajutor militar majorat pentru Ucraina
-
astăzi, 16:27
Iohannis la Seul: Am certitudinea că, împreună, vom sprijini noi proiecte în domenii inovative