Alegeri parlamentare 2020. Sloganuri de criză, în vremuri de pandemie. Cu ce s-au afişat partidele în pre-campanie

  • Politicienii au lansat şi la alegerile parlamentare sloganuri de criză.
  • Expert comunicare: Este vremea pentru mesaje mai concrete, axate pe soluţii!
  • Pentru PSD, PNL şi USR, brandul politic este mai important decît mesajul.
1869 afișări

Specialiştii spun că, în acest an, sloganurile electorale sunt vagi, demagogice şi cu o retorică fără fundament.

Liberalii promit că vor dezvolta România. PSD te asigură că vei primi mai mulţi bani pentru alocaţii şi pensii, în timp ce PMP a rămas fidel sloganului folosit şi în 2016, "Mişcăm România".

Analiştii politici spun că nu există un câştigător detaşat la capitolul credibilitate.

„Să nu ne aşteptăm să vedem sloganuri ca în America pentru că nu vom avea parte de ele, o linie clasică de comunicare. În cazul PNL, una specifică unui partid aflat la guvernare, urmăreşte un mesaj de continuitate. PSD nu poate vorbi de sănătate sau infrastructură. Pentru Pro România vedem personajele în principal iar faţa lor este extrem de importantă mai puţin mesajul”, a apreciat Adrian Zăbavă, analist politic.

Consultantul politic Radu Delicote spune că publicitatea politică outdoor e cea mai importantă.

„Vedem PSD şi PNL şi chiar USR că au mers pe umbrele mai mari, pe un slogan mai call to action. Cred că afişajul stradal poate să conteze mai mult pentru că induce o stare, nu neapărat de siguranţă, ci de campanie electorală”, este opinia lui Radu Delicote, consultant politic.

În concluzie, când vine vorba despre sloganuri, politicienii nu sunt prea originali. În vreme de pandemie, vând promisiuni de criză, spune şi expertul în comunicare Loredana Radu.

„Există foarte multe dovezi care indică faptul că o încredere erodată în instituţii, în sistemele de guvernare conduce la o mai mica acceptare de către populaţie, de către cetăţeni a măsurilor de gestionare a crizei”, crede Loredana Radu, expert comunicare, SNSPA.

Loredana Radu spune că e musai ca experţii să scape de promisiunile fără conţinut şi de atacurile la adversari. Studiile arată că oamenii aşteaptă mesaje politice cu soluţii clare.

„Mesajele care sunt centrate foarte mult pe aspectul economic nu-şi găsesc un teren fertil, nu-şi găsesc o audienţă care să fie suficient de receptivă”, a concluzionat expertul în comunicare. 

În campania electorală sunt interzise bannerele, mesh-urile, dar şi o serie de alte modalităţi de publicitate electorală, în schimb printre materialele permise se numără afişele, care trebuie să respecte anumite dimensiuni şi pune în locurile speciale de afişaj.

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici