ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Prezidenţiabilii notorii scad ca prezenţă media, cei nou intraţi în cursă cresc - FOTO

Prezidenţiabilii cu notorietate au scăzut ca mediatizare, menţinându-se însă pe primele poziţii în topul apariţiilor media, în timp ce candidaţii nou intraţi în cursă înregistrează creşteri, odată ce candidaturile înregistrate la BEC au devenit definitive, relevă o analiză Mediafax Monitorizare.

2554 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Prezidenţiabilii notorii scad ca prezenţă media, cei nou intraţi în cursă cresc - FOTO

ANALIZĂ Mediafax Monitorizare: Prezidenţiabilii notorii scad ca prezenţă media, cei nou intraţi în cursă cresc

Analiza, realizată în perioada 29 septembrie - 5 octombrie, a vizat 149 de titluri din presa centrală, jurnalele de ştiri a 13 posturi TV şi a opt posturi de radio şi 1.295 de site-uri şi pe cei 14 candidaţi înscrişi în cursa prezidenţială - Victor Ponta, Klaus Iohannis, Călin Popescu Tăriceanu, Elena Udrea, Monica Macovei, Teodor Meleşcanu, Dan Diaconescu, Kelemen Hunor, Gheorghe Funar, Corneliu Vadim Tudor, William Brânză, Szilagy Zsolt, Constantin Rotaru şi Mirel Mircea Amariţei.

Deşi în scădere pentru a doua săptămână consecutiv, Victor Ponta se menţine pe primul loc în topul apariţiilor media, la mare distanţă de ceilalţi candidaţi. El a scăzut de la un total de 13.859 de menţiuni în săptămâna 22-28 septembrie la 12.332 în săptămâna care s-a încheiat - 11.110 pe site-uri, 719 la TV, 167 la radio, 336 în presa centrală.

Pe locul al doilea rămâne Klaus Iohannis, în scădere şi el, de la 7.083 la 5.698 de apariţii: pe site-uri (5.127), la TV (333), la radio (102) şi în titluri din presa scrisă centrală (136).

Elena Udrea, care înregistrează o scădere nesemnificativă, a avut un total de 3923 de apariţii şi menţiuni, cele mai multe, 3.376, pe site-uri, 350 la TV, 57 la radio şi 140 în titluri din presa scrisă centrală.

Şi Călin Popescu Tăriceanu scade cu aproape 1.000 de apariţii, de la 3.103 la 2.244, scăderea fiind proporţională pe site-uri (1894), la TV (233), la radio (41) şi în presa scrisă centrală (76).

Monica Macovei scade usor, dar se menţine pe poziţia a cincea în top, cu 1525 de apariţii în media - 1293 pe site-uri, 125 - la TV, 47 la radio, 60 în tituluri din presa scrisă.

Şi Teodor Meleşcanu scade, el pierzând astfel poziţia a cincea, deţinută în prima săptămână de monitorizare după intrarea sa în cursa prezidenţială. Meleşcanu, iniţial cu 1948 de apariţii, a avut 1.475 - 1.238 pe site-uri, 135 la TV, 35 la radio, 67 în presa scrisă.

Tot în uşoară scădere este şi Kelemen Hunor, cu un total de 1.109 apariţii faţă de 1.354 în săptămâna anterioară - 954 pe site-uri, 95 la TV, 33 la radio, 27 în presa scrisă.

Kelemen este urmat de Dan Diaconescu, care ocupa locul opt în top, deşi a scăzut şi el puţin faţă de precedenta monitorizare. El are 801 de apariţii pe site-uri, 75 la TV, 32 la radio şi 23 în presa scrisă centrală.

Pe locul 9 se situează Corneliu Vadim Tudor, care creşte uşor, de la 653 la 762 de apariţii în media 649 pe site-uri, 59 la TV, 54 la radio, 30 în titluri din presa scrisă.

Gheorghe Funar, şi el în creştere, este pe locul 10, cu 651 de menţiuni - 546 pe site-uri, 62 la TV, 27 la radio, 16 în presa centrală.

Şi candidatul William Bânză a înregistrat o creştere uşoară, de la 570 de menţiuni în media, la 599 - 488 pe site-uri, 70 la TV, 24 la radio, 17 în titluri din presa scrisă centrală.

Ca număr de apariţii a crescut şi Szilagy Zsolt, de la 643 la 533 - 446 pe site-uri, 49 la TV, 22 la radio, 16 în presa scrisă.

Creşteri considerabile au înregistrat şi Constantin Rotaru, de la 369 de apariţii la 504 (428 pe site-uri, 45 la TV, 21 la radio, 10 în presa scrisă) şi Mirel Mircea Amariţei, de la 294 de menţiuni în media la 493 (411 pe site-uri, 49 la TV, 22 la radio, 11 în presa scrisă).

Mediafax Monitorizare va realiza săptămânal astfel de analize, până la primul tur al scrutinului prezidenţial.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici