- Home
- Politic
- CONSTANŢA, (29.03.2016, 20:26)
- Firuta Flutur , Cătălin Legănel
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Dan Costescu: Nu ministrul schimbă directorii din port. Mergem după lege, lucrăm după lege
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat, la Constanţa, întrebat fiind de solicitarea operatorilor portuari, care au cerut schimbarea conducerii CN APMC, că acesta este numai dreptul consiliului de administraţie şi că "nu ministrul schimbă directorii", transmite corespondentul MEDIAFAX.
559 afișări
Dan Costescu: Nu ministrul schimbă directorii din port
Dan Costescu a precizat că în timpul discuţiilor i-au fost semnalate mai multe probleme, una dintre acestea fiind cererea opertorilor portuari privind posibilitatea subînchirierii sau subconcesionării în port.
„Este vorba de o formă de proprietate, sau folosinţă, mai degrabă partea a doua, care să le permită să se dezvolte şi să investească. Mai precis, este vorba de subconcesiune sau de închiriere, aşa cum prevăd legile în vigoare acum. Îşi doreau să facă opozabil acest gen de document băncilor pentru a se putea dezvolta. (…) Fără aceste prevederi portul nu se poate dezvolta şi poate genera plus valoare nici pentru ţară nici pentru zonă”, a spus Dan Costescu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Lungmertrajul „Trei kilometri până la capătul lumii”, în regia lui Emanuel Pârvu, a fost selectat la Cannes. Irina Margareta Nistor: „Filmul o să fie primit cu foarte multă curiozitate”
-
Cîrstoiu: Nu am luat decizia de face un pas înapoi pentru că un medic nu abandonează niciodată
-
Românii vor să trăiască mai sustenabil, dar le lipseşte infrastructura. Cum se poate implica mediul privat?
-
Arafat, despre misiunile pompierilor din vară: Patru săptămâni în Franţa, şase în Grecia
El a precizat că, după ce a tratat anumite aspecte pe care operatorii portuari le doreau precizate, a comunicat administraţiei ca împreună cu aceştia, „chiar şi sindicatele”, să formeze un grup de lucru ca, până la sfârşitul legislaturii parlamentare, să poată fi editată o variantă de lege ce ar urma să fie „promulgată în această legislatură”.
„Neavând această concesionare nu pot dovedi unei bănci sau unui partener gata să intre într-un contract pe termen lung că au garanţii că vor fi acolo măcar numărul de ani necesari pentru a-şi amortiza investiţiile. Ăsta este scopul subiectul discuţiei pe scurt. E o lege care stă în aşteptare de ceva ani şi, până să finalizăm acest proiect, vom căuta şi o soluţie de tranzit. Aceasta ar putea fi o închiriere”, a afirmat ministrul Transporturilor.
El a vorbit şi despre solicitarea operatorilor portuari, care cer schimbarea conducerii CN APMC, menţionând că acesta este numai dreptul consiliului de administraţie.
„Nu ministrul schimbă directorii, ci Consiliul de Administraţie. Mergem după lege, lucrăm după lege, ar fi culmea ca un guvern tehnocrat şi un ministru tehnocrat, care vine din manager, să intre cu bocancii în această ordonanţă (OG 109, care se referă la managerii privaţi - n.r.). Nu o să vedeţi asta niciodată”, a mai spus el.
Reprezentanţii operatorilor portuari şi ai sindicaliştilor protestează de mai multă vreme împotriva conducerii CN APMC, revendicările lor privind Master Planul Portului Constanţa, desemnarea şi funcţionarea nelegală a Consiliului de Administraţie al Companiei Naţionale, starea avansată de degradare a infrastructurii de transport naval, demararea procedurii de subconcesiune a bunurilor proprietate publică a statului, lipsa contractelor de închiriere a infrastructurii de transport naval, tarifele majorate unilateral şi nefundamentat, impactul negativ al deciziilor administraţiei portuare asupra angajaţilor din Portul Constanţa.
Citeşte şi: Ministrul Transporturilor: Reabilitarea A2 nu se va face în sezon pentru că „nu suntem ţara lui Dorel”
Citeşte şi: Autoritatea Feroviară Română are un nou director general. Ministrul Transporturilor cere reformarea instituţiei
Citește pe alephnews.ro: Sunt europarlametari, dar doar cu numele. Cine sunt românii care au lipsit la voturile din Parlamentul European
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Adevărul de pe stradă: Câte maşini sunt de fapt în Bucureşti.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Detalii explozive! Ce s-a întâmplat în apartamentul lui Mititelu jr, după miezul nopții. Beinur a dat buzna și.....
CANCAN.RO
Sfântul Gheorghe, sărbătoare IMPORTANTĂ pentru români. Ce nu ai voie să faci astăzi. Tradiții și obiceiuri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe