MAI: Elicopterul nu avea pilot automat şi baliză pentru semnalizare în caz de accident pe mare

Elicopterul SMURD prăbuşit luni în lacul Siutghiol nu îndeplinea condiţiile tehnice pentru a opera pe mare, nefiind dotat cu pilot automat şi baliză pentru semnalizare în caz de accident aviatic pe mare, ceea ce făcea inutilă utilizarea flotoarelor, au anunţat, marţi, oficialii MAI.

586 afișări
Imaginea articolului MAI: Elicopterul nu avea pilot automat şi baliză pentru semnalizare în caz de accident pe mare

MAI: Elicopterul nu avea pilot automat şi baliză pentru semnalizare în caz de accident pe mare (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)

Precizările au fost făcute de purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Interne (MAI), Monica Dajbog, într-o conferinţă de presă despre accidentul în urma căruia şi-au pierdut viaţa toate cele patru persoane aflate în elicopterul SMURD căzut în lacul Siutghiol.

Cu acelaşi prilej, Dajbog a dat informaţii despre aparatul de zbor, de la achiziţionarea lui de către Consiliul Judeţean (CJ) Constanţa. "(elicopterul - n.r.) era în serviciu din iunie 2013, fiind achiziţionat de către Consiliul Judeţean Constanţa în cadrul Proiectului Transfrontalier cu finanţare europeană 'Equipment to Save Our Lives', în cadrul Programul Operaţional comun România-Bulgaria 2007-2013. Aeronava era în exploatare în cadrul Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne din 6 noiembrie 2014 şi realizase 188 ore de zbor", a precizat oficialul MAI.

La 6 noiembrie 2014, elicopterul a fost predat de CJ Constanţa Inspectoratului General de Aviaţie (IGAv), iar inspecţia pentru înmatricularea aeronavei a avut loc, potrivit MAI, în aceeaşi zi, la sediul Eurocopter România.

"În 25 noiembrie 2014, aeronava a fost recepţionată la sol şi în zbor de către o comisie a IGAv, aeronava funcţionând normal. În aceeaşi zi, elicopterul s-a deplasat în zbor la Punctul de Operare Aero-medicală Constanţa", a mai precizat Monica Dajbog.

La bordul elicopterului se aflau, luni, medicul Laura Vizireanu, în vârstă de 39 de ani, asistenta Gabriela Harton, în vârstă de 38 de ani, care era însărcinată, pilotul, comandor Petre Corneliu Cătuneanu, de 47 de ani, şi copilotul, căpitan comandor Ginel Claudiu Crăcănel, de 42 de ani. Elicopterul SMURD transportase un pacient cu embolie pulmonară de la Tulcea la Spitalul Judeţean din Constanţa şi se întorcea de la Aeroportul ”Mihail Kogălniceanu”, unde alimentase cu combustibil.

Operaţiunile de căutare şi salvare au durat peste 12 ore.

Parchetul Militar de pe lângă Tribunalul Militar Bucureşti s-a sesizat din oficiu şi a deschis un dosar în cazul elicopterului SMURD prăbuşit, cercetările privind cauzele accidentului în care au murit cei patru membri ai echipajului fiind continuate marţi la locul tragediei de procurori şi criminalişti.

Raportul privind intervenţia care a avut loc pe lacul Siutghiol după prăbuşirea elicopterului SMURD va fi prezentat premierului Victor Ponta de către ministrul Afacerilor Interne, Gabriel Oprea.

Secretarul de stat în MAI Raed Arafat a declarat, marţi, că informaţiile de până acum arată că s-a intervenit în timp util, precizând că primul echipaj a ajuns la faţa locului la ora 16.25, după apelul la 112 înregistrat la ora 16.11.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici