PMP propune difuzarea de anunţuri publice pentru promovarea sănătăţii economiei naţionale

Deputaţii PMP Robert Turcescu şi Marius Paşcan au iniţiat un proiect legislativ prin care propun o serie de anunţuri de interes public pentru promovarea sănătăţii economiei româneşti şi despre fenomenele meteorologice periculoase, care să fie difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale.

544 afișări
Imaginea articolului PMP propune difuzarea de anunţuri publice pentru promovarea sănătăţii economiei naţionale

PMP propune difuzarea de anunţuri publice pentru promovarea sănătăţii economiei naţionale

Propunerea legislativă defineşte comunicările necomerciale audiovizuale şi stabileşte formele acestora – anunţul de interes public, campania socială şi apelul în scop caritabil. Se impune reglementarea comunicărilor necomerciale audiovizuale în legislaţia primară, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) urmând să detalieze aceste reguli de bază în legislaţia secundară, potrivit expunerii de motive.

„Legea nr. 504/2002 reglementează domeniul audiovizualului, inclusiv atribuţiile Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), în calitate de garant al interesului public. Deşi legea nu prevede şi comunicările necomerciale audiovizuale, totuşi, în Decizia nr. 220/2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, CNA a reglementat acest domeniu în Secţiunea a 10-a – Campanii noncomerciale. Deoarece legiuitorul a autorizat CNA să emită aceste decizii, iar Legea nr. 504/2002 nu cuprinde nicio dispoziţie cu privire la comunicările necomerciale audiovizuale (nici măcar la nivel de definiţie), se impune reglementarea comunicărilor necomerciale audiovizuale în legislaţia primară, CNA urmând să detalieze aceste reguli de bază în legislaţia secundară”, adaugă iniţiatorii.

Astfel, propunerea legislativă enumeră o serie de anunţuri de interes public. Aceasta introduce în sarcina tuturor furnizorilor de servicii media audiovizuale obligaţia de a difuza anunţurile referitoare la fenomenele hidrometeorologice periculoase, emise de Autoritatea Naţională de Meteorologie şi de Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor, potrivit documentului citat.

„Aşa cum radiodifuzorii difuzează anunţurile de interes public care promovează un stil de viaţă sănătos, în mod similar, propunerea legislativă introduce un anunţ de interes public care promovează sănătatea economiei româneşti, şi anume <<Pentru sănătatea economiei naţionale, cumpăraţi produse fabricate în România!>>. Sigur că doar aceste mesaje nu salvează economia României, dar poate fi un prim pas pragmatic”, susţin deputaţii PMP.

De asemenea, iniţiatorii propun şi introducerea unui anunţ public care să vizeze problema mediului.

„Pentru că, din nefericire, problema mediului are şi o cauză specifică, autohtonă, propunerea legislativă introduce şi anunţul de interes public <<Pentru un mediu sănătos, învăţaţi copiii să respecte natura!>>. Menţionăm că este la latitudinea titularilor drepturilor de iniţiativă în domeniul audiovizualului, cu consultarea CNA, să iniţieze inclusiv completarea paletarului anunţurilor de interes public”, explică iniţiatorii.

Deputaţii PMP concluzionează că, prin această abordare, Parlamentul are posibilitatea de a se implica direct, prin actul legislativ, în promovarea valorilor în rândul populaţiei.

„Anunţurile de interes public definite de prezenta lege sunt următoarele:
a)anunţurile referitoare la fenomenele hidrometeorologice periculoase, emise de Autoritatea Naţională de Meteorologie şi de Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor;
b)anunţul <<Pentru sănătatea economiei naţionale, cumpăraţi produse fabricate în România!>>
c)anunţul <<Pentru un mediu sănătos, învăţaţi copiii să respecte natura!>>”, potrivit textului legislativ.

Propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii adiovizualului nr.504/2002 este susţinută de mai mulţi parlamentari PMP, fiind înregistrată la Camera Deputaţilor, în calitate de primă Cameră sesizată.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici