Analiză: Munca de la distanţă nu mai domină piaţa muncii în 2022 / Principala tendinţă care va domina piaţă muncii în acest an

În contextul unei evoluţii favorabile a pandemiei, principala tendinţă care va domina piaţă muncii în 2022 nu va mai fi muncă de acasă, ci munca de tipul hibrid, un mix între lucrul de acasă sau din alt loc şi cel de la birou, arată o analiză a K2S.

4361 afișări
Imaginea articolului Analiză: Munca de la distanţă nu mai domină piaţa muncii în 2022 / Principala tendinţă care va domina piaţă muncii în acest an

Analiză: Munca de la distanţă nu mai domină piaţa muncii în 2022 / Principala tendinţă care va domina piaţă muncii în acest an

În contextul unei evoluţii favorabile a pandemiei, principala  tendinţă care va domina piaţă muncii în 2022 nu va mai fi muncă de acasă, ci munca de tipul hibrid, un mix între lucrul de acasă sau din alt loc şi cel de la birou, arată o analiză a K2S. 

Tabloul tendinţelor de anul acesta este completat de o accelerare a inteligenţei artificiale, integrarea programelor de sănătate mintală în rândul angajaţilor, accentul pus pe abilităţi şi nu pe roluri, dar şi monitorizarea productivităţii la locul de muncă.

În acest context, principala provocare a companiilor în 2022 va fi să găsească un echilibru între aşteptările angajaţilor din ce în ce mai mari cu privire la un program de lucru flexibil chiar şi de acasă, menţinerea unei culturi organizaţionale solide şi lucrul în echipa, sunt rezultatele analizei companiei de soluţii de resurse umane K2S - Key 2 Success.

„Datele noastre arată că aproximativ 90% dintre angajaţii români, manageri sau specialişti, sunt mulţumiţi de libertatea crescută pe care o aduce muncă de tip hibrid, sugerând că această va fi probabil o tendinţa care se va impune pe termen mediu şi lung. Aşadar, 2022 vine cu noi provocări pentru angajatori - în special din zona de reinventare continuă a procedurilor şi proceselor, coeziunii echipei, dar şi a comunicării interne. Această din urmă suplineşte prezenţa fizică limitată la locul tradiţional de muncă şi echilibrează impactul negativ produs de ştirile despre pandemie. Toate acestea vor pune în continuare presiune pe top management şi pe departamentele de resurse umane, de a ascultă mai mult sugestiile angajaţilor şi de a crea programe prin care angajaţii să se simtă conectaţi şi motivaţi”, a declarat Valentin Dima, consultant în cadrul companiei.

Studiile arată că în România circa 18,4% dintre angajaţi au început să lucreze de acasă că urmare a pandemiei de COVID-19 în timp ce media europeană este de 36,8%. La nivel global, cifrele arată că 70% dintre angajaţi îşi doresc să aibă în continuare acces la opţiuni flexibile de lucru de la distanţă şi 65% dintre aceştia spun că îşi doresc să lucreze mai des alături de colegii lor.

Forumul Economic Mondial previzionează că inteligenţă artificială şi automatizarea vor duce la crearea a 97 de milioane de noi locuri de muncă până în 2025. Inteligenţă artificială va fi folosită în primul rând pentru a automatiză o serie de activităţi repetitive, pentru a le permite angajaţilor să se concentreze asupra unor activităţi care necesită o muncă mai complexă, ce necesită creativitate, sau inteligenţă emoţională.

Unele exemple includ avocaţii care vor folosi tehnologia pentru a reduce timpul petrecut în revizuirea istoricelor de caz pentru a găşi precedente. Totodată, medicii vor avea capacităţi de viziune computerizată pentru a analiză dosarele medicale şi prin care ulterior să poată să pună un diagnostic pacienţilor.

De asemenea angajatorii încep să înţeleagă importantă critică a integrării strategiilor de sănătate şi bunăstare a angajaţilor, inclusiv sănătatea mintală, în obiectivele companiilor, căutând să reinventeze definiţia bunăstării la locul de muncă, apreciază specialiştii.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
muncă,
piaţă,
analizp

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici