Autostrada care va traversa Bucureştiul, aprobată integral de Comisia de Urbanism

Cel de-al doilea tronson al Diametralei Nord-Sud, autostrada care va lega Piaţa Victoriei de Piaţa Progresu, a primit miercuri avizul Comisiei Tehnice de Urbanism.Tronsonul va porni de la Podul Haşdeu, va trece printr-un tunel lung de 850 de metri şi va ajunge la Piaţa Progresul.

682 afișări
Imaginea articolului Autostrada care va traversa Bucureştiul, aprobată integral de Comisia de Urbanism

Autostrada care va traversa Bucureştiul, aprobată integral de Comisia de Urbanism

Arhitectul Sorin Gabrea, membru în cadrul Comisiei de Urbanism, a explicat pentru Gândul că "tunelul va fi construit la o adâncime de 25 de metri în raport cu cota pieţii din spatele Parlamentului. Este nevoie de o adâncime atât de mare pentru a putea ocoli construcţiile subterane existente în zona Parlamentului. Solul este unul foarte prost, construcţia urmând a fi realizată în pânza freatică cu debit mare. Lungimea tunelului va fi de aproximativ 850 de metri fiind la limita rentabilităţii. Un utilaj folosit pentru construcţia tunelului are o lungime de 400 de metri, adică nici nu intră bine că trebuie să iasă. Primăria Capitalei va hotărî cât de rentabil este un tunel de 850 de metri".

În tunel se va intra din dreptul Institutului Cantacuzino, pasajul subteran urmând să treacă pe sub curtea Palatului Parlamentului printre Catedrala Mântuirii Neamului şi Parlament, şi va ieşi pe Bulevardul Uranus. În subteran se va circula pe două benzi pe sens iar la suprafaţă pe câte trei benzi pe sens. Între Haşdeu, Izvor şi Naţiunile Unite urmează să fie amenajat un sens giratoriu, iar Bulevardul Izvor urmează să fie lărgit. Arhitectul Sorin Gabrea a mai precizat că denumirea corectă pentru construcţia lui Oprescu ar fi "arteră urbană tangentă la nucleul central istoric constituit".

Potrivit acestuia, pentru construcţia celui de al doilea tronson al Diametralei Nord-Sud şi-au dat acordul SRI, Palatul Parlamentului, Patriarhia, Serviciile Speciale şi Ministerul Culturii. Lucrările de construcţii vor putea începe după ce se vor mai obţine şi restul de avize iar Consiliul General al Municipiului Bucureşti va aproba Planul Urbanistic Zonal (PUZ). Conform studiului de fezabilitate, lucrările de construcţie vor costa 153 de milioane de euro.

Traseul viitoarei autostrăzi începe din Piaţa Victoriei, trece pe străzile Buzeşti, Berzei, Mircea Vulcănescu, Calea Plevnei, Vasile Pârvan până la Podul Haşdeu, unde intră în subteran şi iese în apropiere de Piaţa Coşbuc, bulevardul Tudor Vladimirescu, Rahova şi ajunge la Piaţa Progresu. Întreaga construcţie va avea o lungime de 12, 5 kilometri, va avea două benzi de circulaţie pe sens, linie dublă de tramvai, piste pentru biciclişti, trotuare largi de trei metri, spaţii verzi de un metru şi va fi străbătută de şoferi în doar 20 de minute.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici