Brandurile de top îşi încalcă promisiunea. Cercetătorii au găsit bumbac chinezesc în hainele de la Adidas, Puma şi Hugo Boss

Cercetătorii spun că au găsit urme de bumbac din Xinjiang în cămăşi şi tricouri produse de Adidas, Puma şi Hugo Boss, ceea ce pare să contrazică promisiunile companiilor germane de îmbrăcăminte de a-şi revizui lanţurile de aprovizionare după acuzaţiile privind munca forţată pe scară largă în regiunea chineză.

33116 afișări
Imaginea articolului Brandurile de top îşi încalcă promisiunea. Cercetătorii au găsit bumbac chinezesc în hainele de la Adidas, Puma şi Hugo Boss

Brandurile de top îşi încalcă promisiunea. Cercetătorii au găsit bumbac chinezesc în hainele de la Adidas, Puma şi Hugo Boss

Rapoarte recente au sugerat că peste o jumătate de milion de persoane aparţinând unor grupuri etnice minoritare, cum ar fi uigurii, au fost forţate să culeagă bumbac în Xinjiang, care furnizează peste 80% din producţia de bumbac a Chinei şi o cincime din producţia mondială.
 
Anul trecut, SUA au interzis importurile de bumbac din regiunea autonomă din nord-vestul Chinei, o măsură dezbătută şi în Parlamentul European, dar care nu a fost adoptată de Comisia Europeană. Cu toate acestea, mai multe mari branduri occidentale de îmbrăcăminte şi mărci de modă au promis că nu vor mai folosi bumbac din Xinjiang în lumina dezvăluirilor.
 
Cu toate acestea, cercetătorii de la Agroisolab din Jülich şi de la Universitatea de Ştiinţe Aplicate Hochschule Niederrhein, ambele din vestul Germaniei, afirmă că o analiză izotopică a descoperit urme de bumbac din Xinjiang în tricouri Puma şi Adidas, în tricouri de la Hugo Boss şi de la marca germană de îmbrăcăminte outdoor Jack Wolfskin, precum şi într-un pulover al companiei de modă Tom Tailor, potrivit The Guardian.
 
Amprentele izotopice din bumbac sunt lipsite de ambiguitate şi pot fi diferenţiate de bumbacul provenit din alte ţări şi chiar din alte regiuni chineze", a declarat Markus Boner de la Agroisolab pentru programul de investigaţie STRG_F al postului public german de televiziune NDR.
 
Analiza izotopică este folosită de obicei de arheologi sau criminalişti pentru a urmări originea geografică a substanţelor organice sau neorganice.
 
Un purtător de cuvânt al Puma a declarat pentru The Guardian că "insistăm cu tărie asupra faptului şi reconfirmăm că Puma nu se aprovizionează cu bumbac din regiunea Xinjiang. Reiterăm faptul că nu avem nicio relaţie - directă sau indirectă - cu niciun furnizor de bumbac din regiunea Xinjiang.
 
Un purtător de cuvânt al Adidas a declarat că firma "se aprovizionează cu bumbac exclusiv din alte ţări şi ia o serie de măsuri pentru a asigura condiţii de muncă echitabile şi sigure în lanţul său de aprovizionare".
 
Întrebat de către cercetătorii STRG_F's înainte de publicare dacă pot exclude faptul că bumbacul din Xinjiang a fost folosit în produsele lor, Hugo Boss a declarat că nu tolerează munca forţată în lanţurile sale de aprovizionare.
 
Jack Wolfskin nu a răspuns în mod direct la o întrebare privind utilizarea bumbacului din Xinjiang în lanţul său de aprovizionare, dar a declarat că bumbacul său este certificat. Tom Tailor nu a răspuns la întrebările din cadrul emisiunii.
 
Vorbind sub anonimat, un auditor care investighează subcontractanţii chinezi a declarat pentru STRG_F că este practic imposibil pentru companiile occidentale să facă lumină în mod amănunţit asupra propriilor lanţuri de aprovizionare, deoarece accesul lor în China este restricţionat de guvernul comunist al lui Xi Jinping.
 
„Este teoretic posibil, dar foarte puţin probabil ca întreprinderile occidentale să poată spune cu certitudine că nu există muncă forţată în lanţurile lor de aprovizionare cu bumbac din Xinjiang", a declarat auditorul.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici