Comisia Europeană a propus statelor membre recunoaşterea competenţelor dobândite în afara cadrului şcolar

Comisia Europeană a propus statelor membre recunoaşterea aptitudinilor şi competenţelor dobândite la cursurile, seminariile, atelierele şi conferinţele organizate în afara cadrului şcolar, pentru stimularea angajărilor în UE, în special pentru tinerii şomeri şi pentru cei cu puţine calificări formale.

Comisia Europeană a propus statelor membre recunoaşterea competenţelor dobândite în afara cadrului şcolar (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Propunerea se referă la cursurile, seminariile, atelierele şi conferinţele din care persoanele care le urmează capătă o anume specializare profesională şi a fost luată în cadrul strategiei europene pentru crearea de locuri de muncă şi creştere economică, urmând să fie adoptată de miniştrii Educaţiei şi Tineretului la Consiliul din 23-24 noiembrie.

"Decizia CE vrea să stimuleze angajările în spaţiul UE în special pentru tinerii şomeri şi persoanele cu puţine calificări formale, cum ar fi lucrătorii în vârstă şi cei slab calificaţi. Propunerea urmăreşte, de asemenea, îmbunătăţirea accesului la învăţământul superior, în special al studenţilor adulţi", a spus europarlamentarul român Petru Luhan, citat într-un comunicat de presă remis, luni, agenţiei MEDIAFAX.

Totodată, Comisia Europeană (CE) îndeamnă statele membre să stabilească sisteme naţionale pentru validarea învăţării non-formale şi informale până în 2015.

În prezent, doar Finlanda, Franţa, Luxemburg şi Ţările de Jos dispun de sisteme cuprinzătoare pentru validarea învăţării non-formale şi informale.

În Franţa, toate calificările, cu excepţia profesiilor reglementate, precum cele de medic, dentist, veterinar şi arhitect, pot fi obţinute prin validarea învăţării non-formale şi informale. Persoanele prezintă detalii cu privire la experienţele lor de învăţare şi aptitudinile sau competenţele dobândite. Un juriu format din experţi numiţi de către ministerul de resort poate acorda o calificare totală sau parţială. Un sistem similar există în Luxemburg.

În Ţările de Jos, oamenii pot să prezinte o descriere a experienţei lor unui furnizor recunoscut de "certificate de experienţă", în scopul solicitării de locuri de muncă sau a recunoaşterii formale de către o comisie de examinare.

În Finlanda, legislaţia în materie de educaţie permite validarea experienţei în mai multe domenii şi la mai multe niveluri de educaţie.

Învăţarea non-formală are loc într-un mediu formal de educaţie şi nu determină, în general, obţinerea unei calificări sau diplome. De obicei, implică conferinţe, seminarii, cursuri sau ateliere.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

 


comentează și tu Momentan sunt 4 comentarii
Taguri:
CE ,
COMPETENŢE ,
RECUNOAŞTERE
COMENTARII
  • piscu 26 dec 2012

    aceasta activitate nici ca a venit pe aici in romania ,avem date clare si vom informa

  • George G. 19 sep 2012

    este deja - de mult timp - o activitate care are loc cu succes si in Romania. ANC/CNFPA are autorizate mai mult de 60 de Centre de Evaluare.
    daca vreti detalii, va dau. :P

    G.

  • Alex 18 sep 2012

    Olanda. de fapt Regatul Tarilor de Jos e format din Olanda si cele 2 colonii olandeze.

  • vezi toate comentariile
COMENTEAZĂ ŞI TU
Eroare: Câmpurile marcate cu roşu nu sunt valide!
Comentariul a fost adǎ ugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numǎrul din imagine:

* Faceţi click pe imagine pentru a genera alt numǎr
ŞTIRILE ZILEI
Versiunea: mobil  |  completa