Cum vor autorităţile din Bistriţa-Năsăud să compenseze lipsa trotuarelor de pe marginea drumului

Autorităţile din Bistiţa-Năsăud vor să monteze pe Drumul Naţional 17, în mai multe localităţi de pe Valea Bârgăului, limitatoare de viteză în zona trecerilor de pietoni, ca urmare a accidentului care a avut loc în 5 ianuarie, în urma căruia au murit doi copii şi alţi patru au fost răniţi.

3688 afișări
Imaginea articolului Cum vor autorităţile din Bistriţa-Năsăud să compenseze lipsa trotuarelor de pe marginea drumului

Drumul Naţional 17, împânzit pe Valea Bârgăului din Bistriţa-Năsăud de limitatoare de viteză

Decizia a fost luată pentru că nu există posibilitatea să se realizeze trotuare pe marginea drumului.

Prefectul judeţului Bistriţa-Năsăud, Ovidiu Frenţ, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că a discutat cu reprezentanţii drumurilor naţionale şi primit de la aceştia acordul pentru a se amplasa limitatoarele, după ce va fi realizat un studiu de trafic în baza căruia vor fi stabilite zonele unde trebuie montate.

“Am analizat împreună cu colegii de la drumurile naţionale, de la poliţia rutieră şi cu administraţia locală situaţia accidentelor, a traficului, a riscurilor şi în urma accidentelor şi a evenimentelor tragice petrecute pe acest tronson de drum. Proiectul început în 2005 a rezolvat într-adevăr modernizarea tronsonului de drum naţional care traversează judeţul nostru, dar a creat multe alte probleme pentru că nu au fost prevăzute trotuare în foarte multe zone de risc. Viteza de deplasare a crescut şi atunci am ajuns la concluzia că trebuie neapărat căutate soluţii cât mai rapid şi pentru trotuare pentru a evita accidentele şi pentru calmarea traficului, respectiv pentru construirea de denivelări fixe, în preajma trecerilor de pe pietoni. Acestea vor fi presemnalizate şi vor reduce riscurile unor astfel de accidente”, a spus Ovidiu Frenţ.

Drumul Naţional 17 a fost reabilitat începând cu anul 2005, preţul fiind de un milion de euro pentru fiecare kilometru însă, dintr-o greşeală de proiectare, drumul nu a fost prevăzut cu trotuare pentru accesul pietonilor, în unele zone fiind amenajate şanţuri extrem de adânci, chiar şi de peste 2 metri, care pun în pericol siguranţa pietonilor.

Cea mai periculoasă zonă este pe Valea Bârgăului, unde Drumul Naţional 17 trece prin numeroase localităţi, tronson de drum pe care au avut loc numeroase accidente în care au fost implicaţi pietoni. Cel mai grav accident a fost în 5 ianuarie 2018, soldat cu decesul a doi copii şi cu rănirea altor patru, copii care se deplasau pe marginea drumului mergând la colindat.

“Denivelările am insistat să fie montate în preajma trecerilor de pietoni şi cu precădere a celor care sunt pe lângă şcoli, pentru că acolo sunt foarte mulţi copii şi tineri şi în general, iar copiii nu sunt foarte atenţi la trafic şi atunci trebuie încetinită viteza de deplasare a vehiculelor. (...) Aceste denivelări nu vor fi făcute la întâmplare, ele vor face obiectul unui studiu despecialitate”, a mai spus prefectul Ovidiu Frenţ.

Drumul Naţional 17 face parte din Drumul European 58 şi este calea de acces principală a zonei de nord a ţării, făcând legătura dintre Republica Moldova şi ţările din Europa Centrală şi de Vest.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici