Dezbaterea privind privatizarea CFR Marfă, oprită, amânată şi apoi reluată la apariţia lui Berceanu

Dezbaterea publică privind privatizarea CFR Marfă de joi, 2 septembrie, amânată după o oră de discuţii pentru 15 septembrie din cauza absenţei reprezentanţilor companiei feroviare, a fost reluată la apariţia ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, care nu-şi anunţase prezenţa.

25 afișări
Imaginea articolului Dezbaterea privind privatizarea CFR Marfă, oprită, amânată şi apoi reluată la apariţia lui Berceanu

Dezbaterea privind privatizarea CFR Marfă, oprită, amânată şi apoi reluată la apariţia lui Berceanu (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)

Şedinţa a început la ora 10:00, iar în jurul orei 11:00 cei prezenţi au convenit amânarea dezbaterii, care s-a reluat, însă, 10 minute mai târziu, când ministrul Transporturilor a intrat în sală şi a cerut continuarea discuţiilor.

Berceanu nu-şi anunţase prezenţa la dezbatere, iar apariţia lui a surprins asistenţa.

La eveniment sunt prezente sindicatele feroviare, patronatele din domeniu şi reprezentanţi ai ministerului Transporturilor.

În cadrul dezbaterii este prezentat proiectul de act normativ privind privatizarea CFR Marfă şi se vor discuta observaţiile şi propunerile referitoare la document.

Organizată la solicitarea societăţii civile, dezbaterea este deschisă atât şpentru instituţiile publice şi organizaţiile civice, cât şi pentru orice alte persoane interesate.

Proiectul de Hotărâre de Guvern a fost elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi publicat la 5 august pe site-ul propriu, împreună cu nota de fundamentare.

Sindicatele din CFR au convenit miercuri cu Ministerul Transporturilor să retragă proiectul cu privire la privatizarea CFR Marfă, pentru a fi pus mai întâi în dezbatere publică.

Strategia a fost realizată de consorţiul de consultanţi format din Deloitte şi societatea Boştină şi Asociaţii şi prevede ca vânzarea pachetului de acţiuni să aibă loc în urma unei licitaţii cu strigare.

Potrivit proiectului, ministerul poate suspenda, modifica sau revoca oferta de vânzare şi/sau metoda de privatizare, ca urmare a modificărilor de orice natură intervenite în termenii ofertei iniţiale de vânzare, intervenţiei unor condiţii care ar putea influenţa negativ rezultatele procesului de privatizare şi/sau neparticipării potenţialilor investitori la procesul de privatizare sau a nefinalizării tranzacţiei.

CFR Marfă deţine un parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane şi peste 900 locomotive.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici