Elena Lotrean, Şcoala Finlandeză din Sibiu: Am întâlnit un copil de clasa a VI-a care nu ştia să îşi scrie numele

Fondatorul Şcolii Finlandeze din Sibiu, Elena Lotrean, a declarat, pentru MEDIAFAX, că şcoala primară ar trebui să fie mai bine pusă la punct, întrucât a întâlnit o situaţie în care un copil a ajuns în clasa a VI-a, „a trecut prin tot sistemul”, şi nu ştia să îşi scrie numele.

9312 afișări

„Am întâlnit un copil de clasa a VI-a care nu ştia să îşi scrie numele. Numele, nu vorbim despre altceva. Cum a putut să treacă prin tot sistemul nostru şi să îl aducem în clasa a VI-a fără să îşi scrie, măcar, numele. Cred că partea de învăţare remedială şi tot ce înseamnă sprijin suplimentar pentru copii, în prima parte a procesului educaţional, respectiv în şcoală primară, este nevoie să fie mult mai bine pusă la punct. Respectiv din clasa a II-a în a III-a, să nu treacă niciun copil, şi nu vorbim de repetenţie, ci vorbim că o să treacă pentru că ştiu să scrie şi să citească la nivelul de clasa a II-a”, a spus Elena Lotrean.

Conform sursei citate, cadrele didactice trebuie să se implice mai mult când vine vorba despre prevenirea analafabetismului funcţional.

„În decembrie, după cum probabil bine ştiţi, au apărut rezultatele de la testele PISA. Şi aceste rezultate spun că 1 din 2, deci aproape jumătate, 44% din copiii din România sunt analfabeţi funcţional, la vârsta de 15-16 ani. Asta însemna că, deşi, ştiu să scrie şi să citească, nu înţeleg ce scriu sau ce citesc. Nu au partea de procesare, că să spun aşa, Intel-ul este virusat. Cum ajungem aici, printr-un sistem educaţional care nu ne provoacă, atât cât ar trebui şi cred că putem să lansăm această provocare, nu doar în aer, aşa, sau către politicieni, ci către fiecare dintre noi, către profesori, către directorii de şcoală, către administraţiile publice, să îşi facă treaba cât pot mai bine, acolo unde sunt”, a mai spus fondatorul Şcolii Finlandeze din Sibiu.

În plus, Lotrean consideră că formarea pedagogică este esenţială

„Cred că avem foarte multă nevoie de formare pedagogică. Acolo am simţit noi o lipsă şi asta are multe motive, unul dintre ele, pentru că profesia nu este văzută, că prima alegere, pentru cei care îşi doresc să între pe piaţă muncii. Apoi pentru că, de multe ori, orele din modulul pedagogic sunt puse în acelaşi timp cu orele din subiectele principale şi atunci, oare la care să alegem să mergem, studenţi fiind. Sunt mulţi profesori care îşi termină formarea atunci când ies de pe băncile facultăţii, ceea ce mi se pare total greşit, cred că profesorii sunt cei care ar trebui să fie primii care ştiu ultimele noutăţi din domeniul lor”, a adăugat sursa menţionată.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
şcoală,
educaţie,
pisa

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici