EVALUAREA NAŢIONALĂ 2012: Un al treilea răspuns pentru cerinţa controversată de la română

O nouă petiţie legată de baremul probei de Limba română de la evaluarea naţională a fost depus, joi, la Ministerul Educaţiei, semnatari fiind mai mulţi părinţi care susţin că propoziţia controversată este, de fapt, atributivă şi solicită anularea cerinţei respective.

5178 afișări
Imaginea articolului EVALUAREA NAŢIONALĂ 2012: Un al treilea răspuns pentru cerinţa controversată de la română

EVALUAREA NAŢIONALĂ 2012: Un al treilea răspuns pentru cerinţa controversată de la română (Imagine: Liviu Chirica/Mediafax Foto)

Părinţii ai căror copii au dat acest răspuns la proba de luni ssusţin că "o serie întregă de profesori cu reputaţie" le-ar fi spus că varianta atributivă este una ce putea fi acceptată, pe lângă cele două aflate în discuţie până acum - subiectivă şi predicativă.

De altfel, atributivă, subiectivă şi predicativă sunt cele trei variante de răspuns dintre care elevii au avut de ales la cerinţa ce a generat numeroase controverse.

"O serie întregă de profesori cu reputaţie au considerat şi varianta atributivă ca fiind una ce putea fi acceptată ca fiind corectă, pentru a justifica de ce chiar şi copii cu rezultate foarte bune la olimpiade au selectat atributiva la subiectul mult controversat de la evaluarea de la Limba română. Avem fraza «Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii». În situaţia inversării frazei în mod logic şi a eliminării emfazei exprimării, fraza devine: «Dificultatea răsfoirii este ceea ce mă jenează». Subordonata din frază e propoziţia «ce mă jenează», care stă pe lângă «ceea» (sau «aceea» sau «problema») şi o determină atributiv. Adresăm în mod public dorinţa noastră de a se anula acest subiect controversat şi a se redistribui punctajul sau de a se da maximum de puncte indiferent de raspunsul a), b) sau c).", afirmă părinţii, într-un comunicat remis joi agenţiei MEDIAFAX.

Potrivit părinţilor care au depus petiţia, cerinţa controversată trebuie "eliminată urgent" din grila de evaluare, în condiţiile în care "nici specialiştii nu au ajuns la un consens" cu privire la felul propoziţiei.

"Cu alte cuvinte, tezele ar trebui notate ca şi cum acest subiect nu ar exista", spune unul dintre semnatatii petiţiei.

Scandalul privind baremul probei de limba română a ajuns şi în atenţia parlamentarilor.

Senatorul PNL Mihaela Popa îi cere ministrului Educaţiei, Liviu Pop, "ca în ambiguităţile legate de subiectele la Limba şi Literatura Română să fie de partea elevilor". "Controversele privind subiectele la Limba şi Literatura Română din cadrul Evaluării Naţionale 2012 nu trebuie să afecteze elevii. Atât timp cât profesorii şi specialiştii au păreri diferite, copiii nu pot fi pedepsiţi. Îi cer ministrului Educaţiei să îşi asume această situaţie şi să ia deciziile corecte pentru elevi", spune Popa, într-un comunicat postat pe pagina personală de internet.

Ministrul interimar al Educaţiei, Liviu Pop, a decis, miercuri seară, schimbarea baremului probei de limba română de la evaluarea naţională, astfel încât să fie punctate ambele răspunsuri ("subiectivă" şi "predicativă") care au generat controversa legată de una dintre cerinţe. Decizia, au spus reprezentanţii ministerului, se fundamentează pe mai multe argumente ale specialiştilor în limba română.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici