- Home
- Social
- CONSTANŢA, (10.01.2016, 18:23)
- Cosmin Vaideanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică anunţă scăderea cu 25-30% a numărului de turişti moldoveni în România
Numărul turiştilor moldoveni aflaţi în vacanţă în România de sărbătorile pe rit vechi a scăzut cu 25-30%, anunţă Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică şi Federaţia de Promovare a Turismului din Moldova, printre cauze fiind criza din ţara vecină şi lipsa promovării destinaţiilor româneşti.
583 afișări
FAPT anunţă scăderea cu 25-30% a numărului de turişti moldoveni în România (Imagine: Razvan Lupica/ Mediafax Foto)
Potrivit unui comunicat de duminică al Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România, FAPT şi Federaţia de Promovare a Turismului din Moldova - organizaţii partenere oficial prin alianţa semnată în 12 noiembrie 2015 - anunţă scăderea cu 25-30% a numărului de turişti moldoveni care s-au aflat în vacanţă în destinaţiile din România pentru petrecerea sărbătorilor de rit vechi, transmite corespondentul MEDIAFAX.
"Estimăm prezenţa a circa 11-12.000 de turişti moldoveni în staţiunile montane din România în intervalul 1 decembrie - 10 ianuarie 2015. Topul preferinţelor turiştilor moldoveni situează staţiunile româneşti: Poiana Braşov, Predeal, Sinaia pe primele trei poziţii, imediat după acestea însă urmează destinaţii ca Bansko (Bulgaria), Viena (Austria), Cortina D’Ampezzo (Italia) şi se constată revenirea cererii către Bucovel (Ucraina), datorită preţurilor scăzute şi ofertelor promovate în Republica Moldova", se arată în comunicat.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
-
Comisarul european pentru parteneriate internaţionale, Jutta Urpilainen, în vizită la Bucureşti
-
Piedone, răspuns pentru Ciolacu: Exclus să mă retrag din această cursă
-
Argentina solicită arestarea ministrului iranian de Interne pentru rolul dintr-un atentat. Argentinienii au cerut Interpolului să emită o notificare de arestare pe numele iranianului
Conform sursei citate, cauzele acestei scăderi consistente cu privire la vacanţele în Romania sunt legate de accentuarea crizei politice şi economice din Moldova (care a redus cererea de vacanţe pentru moldoveni), de liberalizarea circulaţiei turistice pentru cetăţenii moldoveni (care pot călători în UE fără viză, ceea ce i-a determinat să aleagă şi alte destinaţii europene, în afară de România), dar mai ales de absenţa promovării României ca destinaţie în Moldova.
Preşedintele FAPT, Corina Martin, a afirmat că scăderea numărului de turişti moldoveni în România este o consecinţă a absenţei promovării destinaţiilor româneşti pe piaţa vecină.
"Indiferent de efectele crizei cu care se confruntă bugetele de vacanţă ale moldovenilor, România a scăzut consistent şi îngrijorător în preferinţele de vacanţă ale turiştilor moldoveni şi aceasta este o consecinţă directă a absenţei promovării destinaţiilor româneşti pe piaţa din Moldova. În ultimii 6 ani, ANAT şi mai ales Federaţia de Promovare Turistică din România au dus o campanie continuă de promovare a destinaţiilor româneşti către agenţiile de turism şi turiştii moldoveni, împreună cu Federaţia de Promovare a Turismului din Moldova. De exemplu, Asociaţiile de Promovare Litoral-Delta Dunării, Bucovina, Râşnov, Braşov şi Prahova au derulat acţiuni şi campanii de promovare către această piaţă - pe care o considerăm strategică pentru România. În urma unor asemenea acţiuni de promovare, numărul turiştilor moldoveni care au ales litoralul românesc în vara 2015 a crescut consistent", a susţinut Corina Martin.
Ea a afirmat că Autoritatea Naţională de Turism nu a derulat o campanie de promovare în Republica Moldova de mai mulţi ani.
"Din păcate, Autoritatea Naţională de Turism nu a reuşit să deruleze nicio campanie de promovare pe Moldova de mai mulţi ani, iar prin simpla participare de 3-4 zile la Expoziţia de Turism din Moldova nu ai cum să obţii alte rezultate în afară de acela de a bifa prezenţa la un târg. Considerăm ca inacceptabilă lipsa unei strategii şi a rezultatelor în promovarea României ca destinaţie de vacanţă pe piaţa vecină şi prietenă, în comparaţie cu eforturile de promovare pe care continuă să le facă Bulgaria, Turcia şi alte destinaţii concurente", a spus Corina Martin.
La rândul său, preşedintele Federaţiei de Promovare a Turismului din Moldova, Alexandru Filipschi, crede că absenţa promovării destinaţiilor româneşti pe piaţa din Republica Moldova a dus la o scădere de aproximativ 30 la sută a numărului de turişti moldoveni în zona montană din România.
"De-a lungul ultimilor trei ani am tot solicitat autorităţilor publice care coordonează turismul din România să se implice în promovarea destinaţiilor româneşti pe teritoriul Republicii Moldova, aşa cum de ani buni o fac alte state. Absenţa promovării destinaţiilor româneşti pe piaţa din Republica Moldova, în contextul politic actual, a dus la scăderea drastică a numărului de turişti moldoveni (circa 30%) în zona montană românească, fapt observat cu ochiul liber în acest sezon. Asta chiar dacă unele surse media româneşti din varii motive au prezentat o pseudo-prezenţă a turiştilor moldoveni, ruşi şi ucraineni", a afirmat Alexandru Filipschi.
El consideră că o altă problemă legată de scăderea numărului de turişti moldoveni în România se referă la timpii mari de staţionare în vamă, care ajung şi la şase ore.
"Problemele legate de trecerea frontierei de-a lungul ultimilor ani îşi spun, de asemenea, cuvântul, pentru că staţionarea de câte şase ore în vamă a unui autocar cu turişti moldoveni (minim 15 autocare zilnic în perioada 2-6 ianuarie a fiecărui an!) face ca dorinţa turiştilor de a ajunge în vacanţă la munte în România să scadă sau, mai rău, să dispară. Continuăm parteneriatul cu FAPT şi vom cere autorităţilor române simplificarea procedurilor de control de frontieră pentru turiştii moldoveni. Mai mult, vom continua să solicităm autorităţilor române să demareze, în sfârşit, o campanie de promovare pe Moldova, dar am înţeles că nu există buget în acest sens. Este regretabil că România nu se promovează în Moldova", a spus preşedintele Federaţiei de Promovare a Turismului din Moldova.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Creșterea PIB înseamnă creșterea bogăției tale. În România există oportunități. Fii vesel, pentru că economia crește și bazată pe nivelul tău de bună dispoziție și de gândire pozitivă
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Arta cere sacrificii. Anne Hathaway recunoaște că a fost nevoită să sărute 10 bărbați la un casting pentru a testa chimia dintre parteneri
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Ce a pățit o moldoveancă de 39 de ani, după ce s-a cuplat cu un marocan mai tânăr. Abia după 18 luni, a aflat cine e iubitul ei, de fapt
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe