"Generaţia BAC 2013": Absolvenţii de liceu sunt dependenţi de Facebook, preferă cursurile online şi ar evita competiţia pentru învăţământul universitar

Tinerii care au susţinut examenul de bacalaureat în 2013 sunt dependenţi de Facebook, ar evita competiţia pentru a accede în învăţământul universitar şi susţin că învaţă mai uşor prin platforme de e-learning, rezultă dintr-o analiză făcută în baza cercetărilor online de pe platforma iVox.ro.

409 afișări
Imaginea articolului "Generaţia BAC 2013": Absolvenţii de liceu sunt dependenţi de Facebook, preferă cursurile online şi ar evita competiţia pentru învăţământul universitar

"Generaţia BAC 2013": Absolvenţii de liceu sunt dependenţi de Facebook, preferă cursurile online şi ar evita competiţia pentru învăţământul universitar (Imagine: Ana Poenariu/Mediafax Foto)

Radiografia "Generaţia BAC 2013" arată diferenţe importante în atitudinile şi convingerile despre învăţare şi carieră, faţă de respondenţii care au susţinut acest examen în anii anteriori, iniţiatorii cercetării precizând că unele sunt explicabile prin prisma gradului mare de utilizare a tehnologiei, altele prin modelele sociale pe care aceşti tineri le au la dispoziţie pentru a se inspira şi a avea succes în viaţă.

Referitor la educaţie şi carieră, iniţiatorii analizei au constatat că tinerii din promoţia 2013 sunt mai puţin dispuşi să se confrunte în competiţii de admitere la studii superioare, dar sunt totuşi conştienţi de valoarea brandului personal pentru a reuşi în carieră.

Ei consideră că diploma de facultate este indispensabilă pentru găsirea unui loc de muncă suficient de bine plătit (64,7 la sută), iar procedurile cele mai apreciate pentru admiterea la facultate sunt, în opinia lor, înscrierea pe bază de dosar (33 la sută, aproape dublu faţă de cei care au susţinut examenul de maturitate înaintea lor, respectiv 17,5 la sută), proba scrisă (39,8 la sută, cu aproape o treime mai puţin decât generaţiile anterioare, respectiv 61,7 la sută) şi interviul (21,6 la sută).

Cele mai apreciate centre universitare sunt Bucureşti (39 la sută), urmat de Cluj-Napoca (32,5 la sută) şi Iaşi (18,2 la sută).

"Aceşti tineri apreciază cursurile online ca fiind o metodă foarte bună de a învăţa şi au urmat cel puţin o dată o astfel de formă de instruire (53,57 la sută). Ei cred în mai mare măsură decât ceilalţi respondenţi că prezenţa în mediul online le poate influenţa cariera (68,2 la sută dintre cei care au împlinit anul acesta 18 ani, faţă de 58,8 la sută la generaţiile anterioare). Ei au încredere în managerii tineri (63,9 la sută) şi consideră că e important să ai un brand personal, însă doar în anumite domenii de activitate (57,7 la sută)", se arată într-un comunicat remis joi agenţiei MEDIAFAX.

Aceeaşi analiză arată că generaţia 2013 este mai degrabă dependentă de social media decât de smartphone, 53,3 la sută declarând că Facebook este platforma de socializare utilizată cel mai des, urmată de Yahoo Messenger (27,2 la sută), Skype (7,6 la sută) şi Twitter (6,5 la sută).

"Spre deosebire de ceilalţi, «Generaţia BAC 2013» are în proporţie mai mare două conturi active pe platformele de socializare (31,3 la sută în cazul adolescenţilor care au împlinit anul acesta 18 ani faţă de 24,9 la sută în cazul celorlalţi respondenţi). În acelaşi timp, 96,5 la sută dintre tineri consideră că oamenii acordă o importanţă prea mare reţelelor sociale şi peste jumătate simt deseori că pierd controlul timpului petrecut pe internet. Un procent cu 10 la sută mai ridicat decât în cazul celorlalţi respondenţi au declarat că nu au un smartphone. Dintre cei care au un smartphone, 36,5 la sută folosesc cel puţin o dată pe zi o aplicaţie", se mai arată în comunicat.

Iniţiatorii analizei au mai stabilit că tinerii care au 18 ani cumpără branduri alimentare româneşti în proporţie semnificativ mai mică decât cei din generaţiile anterioare (31,8 la sută, faţă de 56,2 la sută), iar aproape jumătate dintre ei declară că le este indiferent ce fel de branduri cumpără.

De asemenea, ei susţin că nu şi-ar face cumpărăturile zilnice online (56 la sută), că sunt mari amatori de promoţii (91,07 la sută) şi recunosc că îşi schimbă decizia de cumpărare în faţa raftului datorită unei reduceri la un anumit produs.

"«Generaţia BAC 2013» are un sentiment de mândrie privind apartenenţa europeană într-o măsura mai mare decât generaţiile anterioare (77 la sută faţă de 69,1 la sută). În acelaşi timp, consideră că stilul lor de viaţă este mai bun decât al majorităţii oamenilor pe care îi cunosc (61,02 la sută), cu o treime mai mult decât respondenţii din generaţiile anterioare (42,6 la sută)", mai rezultă din analiza citată.

Tinerii care au 18 ani au afirmat că practică cel puţin 30 de minute de mişcare în fiecare zi, în proporţie semnificativ mai mare decât generaţiile anterioare, şi consideră într-o măsură mai mare că lumea showbiz-ului influenţează percepţia asupra frumuseţii (58,8 la sută faţă de 41 la sută în cazul respondenţilor cu vârsta mai mare decât ei).

Cercetarea a fost realizată de Rogalski Damaschin Public Relations, în rândul a peste 2.000 de tineri cu vârsta de 18 ani, colectarea răspunsurilor fiind realizată în primele şase luni ale anului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici