Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, ISU Suceava şi ISU Timiş au primit cele mai mari sponsorizări în 2015, de peste 800.000 de lei. LISTA SPONSORIZĂRILOR

Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, ISU Suceava şi Timiş au primit cele mai mari sponsorizări în anul 2015, iar ISU Harghita şi Galaţi, cele mai mici, de 900 de lei, modalitatea prin care se vor face donaţii pe viitor în Ministerul Afacerilor Interne urmând să se modifice.

1336 afișări
Imaginea articolului Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, ISU Suceava şi ISU Timiş au primit cele mai mari sponsorizări în 2015, de peste 800.000 de lei. LISTA SPONSORIZĂRILOR

În condiţiile în care prevederile legale permiteau inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă să primească sponsorizări, numai în 2015 au fost făcute, conform datelor transmise de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), 179 de sponsorizări, cele mai multe de la societăţi comerciale, Fundaţia pentru SMURD, asociaţii, dar şi de la persoane fizice.

Cele 179 de sponsorizări au totalizat 2.025.248 de lei şi au constat în principal în echipamente electronice şi IT, mijloace, echipamente şi accesorii de intervenţie, materiale de construcţii, mobilier sau consumabile.

LISTA SPONSORIZĂRILOR

Cea mai mare sponsorizare a primit-o Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, în valoare de 498.465,12 de lei, de la Fundaţia pentru SMURD, constând în bunuri IT destinate unităţilor subordonate IGSU.

În topul sponsorizărilor din 2015, pe locul al doilea se află Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Suceava, care a primit o autoşenilată, calculatoare şi materiale de construcţii în valoare de 226.257,06 de lei. Cea mai considerabilă donaţie a venit şi în acest caz din partea Fundaţiei pentru SMURD, în valoare de 182.831,16 de lei (autoşenilata), conform datelor din raportul IGSU.

Al treilea în topul sponsorizărilor este ISU Timiş, care a primit o maşină Duster de la Fundaţia pentru SMURD, materiale de intervenţie şi echipamente IT în valoare totală de 156.135,77 de lei.

Sponsorizări între 40.000 de lei şi 120.000 de lei au primit inspectoratele pentru situaţii de urgenţă Buzău (112.287,41 de lei), Neamţ (94.211,99 de lei), Maramureş (88.640,45 de lei), Bacău (43.997 de lei) şi Bihor (41.622,17 de lei).

Cel mai mici sponsorizări au fost primite de ISU Harghita şi Galaţi, care au primit fiecare bunuri în valoare de 900 de lei.

La ISU Iaşi au fost făcute sponsorizări în cuantum de 29.586,32 de lei cu titlu de "activitate umanitară", fiind donate materiale de curăţenie, cască de protecţie, aer condiţionat şi scaune.

Cele mai multe şi mai mari sponsorizări au venit de la asociaţii de profil, incluzând şi Fundaţia pentru SMURD.

Dintre sponsorizările de la firme, cele mai mari au fost cea de 95.000 de lei, constând în 900 de unităţi centrale şi 100 de monitoare pentru baza logistică a IGSU, de la o companie de profil, şi cea de 73.324 făcută ISU Timiş de o companie farmaceutică în materiale.

Printre sponsorizările de la firme se numără şi cea primită de ISU Buzău de la o firmă care vinde şi montează centrale termice şi instalaţii sanitare, constând într-un televizor de 1.370 de lei.

Inclusiv persoane fizice au făcut donaţii către inspectoratele din teritoriu, unele constând în câte un stick de memorie de 29,9 lei, altele în materiale de construcţii de 1.663 de lei (ISU Caraş-Severin), un aparat de aer condiţionat de 700 de lei (ISU Constanţa), mobilier de 600 de lei (ISU Harghita) sau boilere de 500 de lei (ISU Teleorman).

Practica IGSU şi a inspectoratelor din subordine de a primi sponsorizări inclusiv de la firme pe care trebuie să le controleze pentru a se asigura că respectă normele de siguranţă la incendiu a fost dezbătută în spaţiul public după incendiul din 30 octombrie de la clubul Colectiv din Capitală. Clubul funcţiona fără aviz de la ISU Bucureşti-Ilfov şi nu fusese luat în evidenţă, deşi angajaţi ai inspectoratului fuseseră în control la acest local.

În urma incendiului din clubul Colectiv, în care 63 de persoane şi-au pierdut viaţa, ancheta procurorilor militari din Direcţia Naţională Anticorupţie care i-au pus sub acuzare pe Antonina Radu şi Petrică George Matei, ofiţerii de la ISU Bucureşti-Ilfov ce au făcut controale în Colectiv, a relevat o practică a sponsorizărilor inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă de către firmele controlate.

În opinia magistraţilor, "este greu de imaginat cum un agent economic care sponsorizează masiv ISU (...) va putea fi controlat cu obiectivitate de inspectori aparţinând acestei instituţii masiv sponsorizate şi eventual sancţionat drastic de aceştia".

De asemenea, anchetatorii au arătat că există o "practică încetăţenită ca organele de control să devină prestatori de servicii pentru cei controlaţi, practică existentă la scară largă la diferite instituţii de control", care "nu poate să nu fie în atenţia şefilor ierarhici ai celor doi inculpaţi la toate palierele, unii dintre aceştia susţinând cu seninătate că nu au avut cunoştinţă de faptele celor doi, că nu au fost informaţi, (...) alţii cerând note explicative".

În acest context, ministrul Afacerilor Interne, Petre Tobă, vrea să schimbe modalitatea prin care se pot face donaţii sau sponsorizări în MAI, proiectul de ordin de ministru fiind în dezbatere publică din 24 decembrie 2015.

Principalele modificări propuse vizează transparentizarea contractelor de sponsorizare şi publicarea acestora pe site-ul instituţiei, prin ordinul de ministru fiind reglementată şi situaţiile conflictelor de interes. În proiectul de ordin de ministru se arată că în situaţia în care donaţiile afectează independenţa şi imparţialitatea în luarea deciziilor ori îndeplinirea la timp şi cu obiectivitate a îndatoririlor care revin personalului MAI, acestea nu pot fi acceptate.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici