Joc online care învaţă copiii cum să reacţioneze în situaţii de urgenţă, lansat în premieră în Cluj

Un joc online pentru copii cu vârste cuprinse între 7 şi 12 ani, prin care aceştia învaţă cum să reacţioneze în cazul unor situaţii de urgenţă, precum incendii, accidente casnice, inundaţii, furtuni sau cutremure, a fost lansat, joi, la Cluj, în premieră naţională.

1131 afișări
Imaginea articolului Joc online care învaţă copiii cum să reacţioneze în situaţii de urgenţă, lansat în premieră în Cluj

Joc online care învaţă copiii cum să reacţioneze în situaţii de urgenţă, lansat în premieră în Cluj

Jocul a fost lansat de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă şi Biroul Federal de Protecţie Civilă şi de Asistenţă la Dezastre (BBK) din Germania, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Preşedintele Biroului Federal de Protecţie Civilă şi de Asistenţă la Dezastre (BBK) (Germania), Cristoph Unger, a declarat că jocul are scopul de a îmbunătăţi competenţele de auto-protecţie în situaţiile zilnice de risc, “prin asigurarea unei pregătiri eficiente în cadrul sistemului educaţional preuniversitar din statele partenere”.

“Am lansat în premieră în România jocul online educativ, care se adresează copiilor cu vârste între 7 şi 12 ani, intitulat <Fiţi eroi ca ei, Rex şi Andrei - Rex & Andrei versus dr. Formidabilis>. Jocul este dezvoltat în cadrul proiectului european <Creşterea gradului de conştientizare a tinerilor privind pregătirea şi protecţia împotriva riscurilor>, care are o valoare de peste un milion de euro. Prin intermediul jocului se oferă un nou instrument de lucru tinerilor cu scopul de a îmbunătăţi competenţele de auto-protecţie în situaţiile zilnice de risc, prin asigurarea unei pregătiri eficiente în cadrul sistemului educaţional preuniversitar din statele partenere. Va oferi tinerilor informaţii corecte şi soluţii necesare în diferite situaţii de urgenţă, cu alte cuvinte, aceştia învaţă cum să reacţioneze în situaţii de urgenţă, cum sunt incendii, accidente casnice, furtuni, inundaţii sau cutremure”, a spus Unger.

Potrivit acestuia, jocul cu cinci nivele are ca personaje un băieţel, Andrei, şi câinele acestuia, Rex, care joacă şi roluri de ambulanţier sau pompier, iar Andrei trebuie să rezolve diverse încercări legate de situaţii de urgenţă, precum incendii, inundaţii, cutremure, accidente casnice şi acordarea primului ajutor.

“Acest proiect este necesar deoarece în majoritatea ţărilor europene cunoştinţele în ceea ce priveşte măsurile luate în privinţa auto-ajutorării şi auto-protecţiei sunt foarte scăzute”, a spus preşedintele Biroului Federal de Protecţie Civilă şi de Asistenţă la Dezastre (BBK).

Prezent la lansarea jocului, secretarul de stat în MAI, Raed Arafat, a atras atenţia asupra faptului că populaţia nepregătită pentru situaţii de urgenţă este vulnerabilă, iar statul singur nu poate face dezastrelor, astfel încât se impune o pregătire a populaţiei, în parteneriat cu statul.

“Statul singur, fără parteneriat cu populaţia, nu poate face faţă dezastrelor, ca să ajungem la un parteneriat cu populaţia trebuie să o pregătim. O populaţie nepregătiră este vulnerabilă, o ţară cu o populaţie nepregătită este una în care rezilienţa este foarte scăzută. Proiectul comun lansat joi a identificat o nişă importantă în pregătirea populaţiei şi i-a acordat o atenţie ca să fie un mijloc de a se pregăti viitoarele generaţii, dar şi adulţii. Este un joc pe care un copil îl joacă şi învaţă cum se reacţioneze într-o situaţie de urgenţă. Copilul va avea şi părinţii lângă el şi s-ar putea ca şi părinţii să îl joace şi va deveni o formă de pregătire a populaţiei, nu numai a copiilor, ci va fi o formă de pregătire a populaţiei. Este unul dintre cele mai importante proiecte privind pregătirea populaţiei”, a spus Arafat.

Jocul, care a costat 500.000 de euro, poate fi accesat online pe site-ul IGSU.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici