NASA vrea să studieze OZN-urile. Studiul este neclasificat

• Noi veşti de interes de la NASA.
  • Oficialii de la NASA au selectat o echipă de 16 oameni de ştiinţă şi experţi care vor cerceta misterele care înconjoară fenomenele aeriene neidentificate - cunoscute mai popular sub numele de obiecte zburătoare neidentificate sau OZN-uri.
  • Studiul independent a început luni.
Imaginea articolului NASA vrea să studieze OZN-urile. Studiul este neclasificat
Grupul va include experţi din numeroase discipline - inclusiv astrobiologie, ştiinţa datelor, oceanografie, genetică, politică şi ştiinţe planetare - precum şi astronautul NASA în retragere Scott Kelly, fost pilot de vânătoare şi pilot de încercare şi căpitan în retragere al Marinei SUA, arată comunicatul NASA.

Agenţia spaţială, care a anunţat pentru prima dată că formează acest grup în luna iunie, a dezvăluit anterior că echipa va fi condusă de astrofizicianul David Spergel, care este preşedintele Fundaţiei Simons din New York.

Noul grup nu va căuta neapărat să determine cu exactitate ce sunt OZN-urile, care au fost văzute mişcându-se prin spaţiul aerian militar restricţionat în ultimele decenii. Mai degrabă, echipa va căuta să stabilească exact cum este cel mai bine ca NASA să abordeze studiul ulterior al fenomenului.

Agenţia spaţială a remarcat deja că numărul limitat de observaţii ale OZN-urilor a făcut dificilă trasarea unor concluzii ştiinţifice cu privire la natura acestor evenimente.

„Fără acces la un set extins de date, este aproape imposibil de verificat sau de explicat orice observaţie, astfel că obiectivul studiului este de a informa NASA ce date posibile ar putea fi colectate în viitor pentru a discerne ştiinţific natura OZN-urilor”, potrivit unui comunicat de presă al NASA.

De asemenea, acest studiu, care se aşteaptă să dureze aproximativ nouă luni, va fi în întregime neclasificat, deschis publicului.

„Explorarea necunoscutului în spaţiu şi în atmosferă se află în centrul a ceea ce suntem noi la NASA”, a declarat Zurbuchen într-o declaraţie de vineri. „Înţelegerea datelor pe care le avem în jurul fenomenelor aeriene neidentificate este esenţială pentru a ne ajuta să tragem concluzii ştiinţifice despre ceea ce se întâmplă pe cerul nostru. Datele sunt limbajul oamenilor de ştiinţă şi fac ca ceea ce este inexplicabil să fie explicabil”.

În mod specific, echipa va căuta date despre „evenimentele de pe cer care nu pot fi identificate ca fiind aeronave sau fenomene naturale cunoscute - dintr-o perspectivă ştiinţifică”, a precizat agenţia.

Fenomenele aeriene neidentificate sunt de interes, a precizat NASA, din perspectiva securităţii şi siguranţei. Nu există nicio dovadă că OZN-urile sunt de origine extraterestră, a subliniat NASA în timpul anunţului iniţial din iunie.

OZN-urile, sub lupa NASA

Agenţia va aborda studiul OZN-urilor la fel ca pe orice alt studiu ştiinţific, luând un domeniu cu puţine date şi făcându-l demn de investigaţie şi analiză ştiinţifică. „Există multe momente în care ceva care părea aproape magic s-a dovedit a fi un nou efect ştiinţific”, a declarat Zurbuchen în iunie.

Având în vedere problemele de securitate naţională şi de siguranţă aeriană care au fost ridicate de OZN-uri, oamenii de ştiinţă doresc să analizeze observaţiile şi să stabilească dacă acestea sunt naturale sau trebuie explicate altfel.

Reprezentanţii NASA spun că este dificil de anticipat ce va dezvălui studiul. „Ar trebui să fim deschişi la ideea că ne uităm la mai multe fenomene diferite”, a declarat Spergel la începutul acestui an.

„Cred că trebuie să abordăm toate aceste întrebări cu un sentiment de modestie”, a spus Spergel. „Mi-am petrecut cea mai mare parte a carierei mele în poziţia de cosmolog. Pot să vă spun că nu ştim ce alcătuieşte 95% din univers. Aşadar, sunt lucruri pe care nu le înţelegem. Sper ca acest studiu să ne facă să avansăm pentru a înţelege mai bine aceste fenomene. Dar, la sfârşitul zilei, putem ajunge la concluzia că încă nu înţelegem multe aspecte ale acestora şi poate că vom avea o foaie de parcurs pentru a progresa”

La fel ca şi în cazul celorlalte comisii standard de evaluare a granturilor de la NASA, bugetul estimat pentru acest proiect este cuprins între câteva zeci de mii de dolari şi nu mai mult de 100.000 de dolari, a declarat Daniel Evans, adjunct al administratorului asociat pentru cercetare din cadrul Direcţiei pentru misiuni ştiinţifice a NASA.

Pentagon: 400 de „obiecte zburătoare neidentificabile” într-un singur an

În mai, Pentagonul a vorbit public despre OZN-uri. 144 de raportări au fost analizate. Unul dintre acestea descrie obiectul neindentificat ca „un balon imens, dezumflat”. Numărul „obiectelor zburătoare neindentificate” raportate de către piloţi şi alţi specialişti a crescut la circa 400, arată reprezentanţi ai Pentagonului.

Obiectele zburătoare sunt reale, cel puţin 80 din 144 de incidente au fost detectate de către senzori multipli, se mai arată în analiza specialiştilor de la Pentagon.

OZN-urile apar frecvent şi continuu, fiind observate deseori în zonele de training militar şi aviatic.