Numărul de accidente rutiere a crescut în ultimele două luni, după ce a fost descendent trei ani. Care este cauza principală a accidentelor

Numărul de accidente rutiere a crescut în ultimele două luni, după ce timp de trei ani consecutiv scăzuse, fapt ce a determinat plecarea mai devreme a comisarului Constantin Nicolescu, în 20 noiembrie, din funcţia de adjunct al inspectorului general al Poliţiei Române.

1188 afișări
Imaginea articolului Numărul de accidente rutiere a crescut în ultimele două luni, după ce a fost descendent trei ani. Care este cauza principală a accidentelor

Numărul de accidente rutiere a crescut în ultimele două luni, după ce a fost descendent trei ani. Care este cauza principală a accidentelor (Imagine: Shutterstock)

Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) lucrează la un proiect de înăsprire a măsurilor prevăzute de Codul rutier, afirmă surse oficiale.

Potrivit surselor citate, în ultimele două luni numărul accidentetelor de circulaţie a crescut semnificativ, motiv pentru care mai devreme cu nouă zile de a-i expira de drept împuternicirea ca inspector general adjunct al IGPR, comisarul şef Constantin Nicolescu, a părăsit postul, din 20 noiembrie, întorcându-se la Inspectoratul Judeţean de Poliţie Dolj.

În urma unei solicitări a agenţiei MEDIAFAX, Biroul de presă al IGPR a comunicat o statistică privind numărul de accidente rutiere înregistrate de începutul anului.

Potrivit comunicării IGPR, în perioada 1 ianuarie-22 noiembrie 2012, au fost înregistrate la nivel naţional 8.377 accidente rutiere grave, soldate cu 1.833 de persoane decedate şi 7.922 de persoane rănite grav.

Comparativ cu perioada similară a anului trecut, s-au înregistrat creşteri atât ale numărului accidentelor grave (+142), cât şi ale consecinţelor acestora, respectiv a numărului persoanelor decedate (+55) şi a numărului persoanelor rănite grav (+143).

Analizând principalele cauze generatoare, a reieşit că pe fondul vitezei s-au produs cele mai multe accidente grave (1.581), urmată de indisciplina pietonilor (1.394) şi neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor (736), arată sursa citată.

Raportat la mediul producerii accidentelor, cele mai multe accidente rutiere grave s-au produs în mediul urban (42,4 la sută), mediul rural a concentrat 34,8 la sută din accidentele grave, în timp ce accidentele produse în afara localităţii au reprezentat 22,8 la sută.

Evoluţia accidentelor rutiere grave, raportată la vârsta autorilor, relevă faptul că, în perioada de referinţă, cele mai multe au fost provocate de participanţii la trafic din grupa de vârstă 31 - 50 ani (35,2 la sută).

Totodată, pe grupe de vârstă se înregistrează creşteri ale numărului accidentelor la categoria 26-30 ani (şase la sută), iar scăderi înregistrându-se la categoria de vârstă 19-25 ani (-5,1 la sută) şi de peste 56 ani (-1,9 la sută).

Creşterea numărului accidentelor în acest an este cauzat de accidentele rutiere produse în special în ultimele două luni, afirmă sursa citată.

Anul 2008 a fost anul de vârf în ceea ce priveşte numărul accidentelor rutiere grave. În urma măsurilor luate de Poliţia Rutieră, timp de trei ani consecutiv, 2009, 2010 şi 2011, numărul accidentelor a fost unul descendent.

Astfel, la finalul anului 2011 s-au înregistrat, în raport cu 2008, scăderi cu 13 la sută ale numărului accidentelor grave, cu 34,2 la sută ale persoanelor decedate şi cu 7,2 la sută ale răniţilor grav.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici