- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (13.05.2013, 18:38)
- Liviu Dadacus
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ponta: Trebuie să dăm pe loc 10 milioane euro pentru nava Rostock. Hotărârea e definitivă şi irevocabilă
Premierul Victor Ponta a anunţat, luni, că Guvernul trebuie să plătească, pe loc, 10 milioane de euro pentru nava Rostock, scufundată pe canalul navigabil al Dunării, ca urmare a unei hotărâri definitive şi irevocabile.
892 afișări
Ponta: Trebuie să dăm pe loc 10 milioane euro pentru nava Rostock. Hotărârea e definitivă şi irevocabilă (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"Azi mi-a venit hotărârea definitivă, irevocabilă: trebuie să dăm 10 milioane de Euro pentru nava Rostock. Eu uitasem de nava Rostock (...) Este o navă care s-a scufundat pe canalul navigabil, a fost scoasă, cu chiu cu vai, de o firmă, nu mai ştiu exact când s-a întâmplat, oricum acum mulţi ani când nu eram eu prim-ministru, dar eu plătesc", a spus Ponta.
El a spus că plata trebuie făcută pe loc şi că va tăia banii respectivi din altă parte, în urma unei discuţii cu ministrul Bugetului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pedro Sánchez ia în calcul demisia. Soția Premierului spaniol este anchetată pentru presupus trafic de influență
-
Expert: Bolile transmise de ţânţari se răspândesc în Europa din cauza crizei climatice
-
Veneţia introduce o taxă de intrare de 5 euro începând de joi
-
Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
Nava ucraineană Rostock, care avea la bord 5.000 de tone de oţel, a eşuat la mila 31 a canalului Sulina în 2 septembrie 1991. Timp de un an, navigaţia în zonă a fost blocată în totalitate, iar apoi pe canalul Sulina circulaţia navelor s-a desfăşurat cu greutate, alte zeci de nave eşuând de-a lungul anilor din cauza lăţimii mici a canalului. Autorităţile din zonă au estimat că, din această cauză, pagubele înregistrate s-au ridicat la câteva zeci de milioane de dolari.
Autorităţile române au încercat, în mai multe rânduri, să scoată epava de pe şenalul navigabil, însă operaţiunile au eşuat.
Conform înţelegerii dintre Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) şi consorţiul "Rostock Remover", rămăşiţele epavei trebuiau înlăturate cel târziu la 1 iulie 2005. Consorţiul mulţinational nu a reuşit să scoată însă nava Rostock decât în ianuarie 2006. Considerând că în perioada 1 iulie 2005 - 1 ianuarie 2006 a efectuat lucrări ce depăşesc bugetul contractului, "Rostock Remover" a cerut AFDJ şi, implicit, României achitarea unor despăgubiri de 7,5 milioan de euro. "Rostock Remover" a înaintat o acţiune de mediere la Curtea Internaţională de Arbitraj.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Filiera prin care baronul 'Mocro Maffia' livra tone de cocaină în România! 'Scarface' a pierdut 625.000.000 € la un singur transport trimis la Constanța
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe