Prahova: Mama unui copil nevăzător luptă să fie sprijin pentru fiul ei la şcoală

Mama unui copil nevăzător din Prahova luptă să fie acceptată la orele de curs, alături de fiul său. Iniţial, reprezentanţii şcolii au de acord cu prezenţa ei, apoi au refuzat-o, motivând că “ceilalţi copii nu-şi pot trăi adolescenţa”. Inspectoratul Judeţean Şcolar trebuie să găsească o soluţie.

200 afișări
Imaginea articolului Prahova: Mama unui copil nevăzător luptă să fie sprijin pentru fiul ei la şcoală

Prahova: Mama unui copil nevăzător luptă să fie sprijin pentru fiul ei la şcoală

Eugenia Grecu este mama unui adolescent de 16 ani, nevăzător, care este în clasa a X-a, la profiul Filologie – Franceză, în cadrul Colegiului Naţional Alexandru Ioan Cuza din Ploieşti. Încă din clasa a IX-a, mama şi-a însoţit fiul la şcoală.

“Sunt mama unui copil nevăzător în vârstă de 16 ani care începând cu clasa a treia este în învăţământul de masă... Pe parcursul clasei a IX-a am găsit înţelegere şi am putut să-l însoţesc la ore aşa cum am făcut-o pe toată perioada de când este în învăţămîntul de masă. Scopul prezenţei mele este de a lua notiţe pentru el, de a asculta predarea şi a-i putea explica acasă despre ce este vorba. Au mers bine până în data de 2 octombrie 2017”, a declarat Eugenia Barbu.

La acea dată, spune femeia, colegii copilului său au întârziat la laboratorul de informatică şi au primit absenţe.

“Copii s-au revoltat că nu le-am luat apărarea. Apoi, copiii s-au plâns doamnei diriginte de această situaţie iar hotărârea dânsei a fost să nu mai particip la orele de curs, motivând că ceilalţi copii nu-şi pot trăi adolescenţa din cauza prezenţei mele... Am încercat cu legea în mână să obţin dreptul copilului meu”, mai spune Eugenia.

Ca facilitator, mama ar putea să participe la orele fiului său. Pentru că nu este lângă el, adolescentul se descurcă aşa cum poate, spune femeia. Are un reportofon care îl ajută să înregistreze lecţiile predate.

“Nu toate cadrele didactice au acceptat să înregistreze pe reportofon predarea. (...) O singură fetiţă din clasă mi-a dat caietele ca eu să pot copia cele predate ca să i le explic lui Rareş (...). Sunt câteva lucruri minimale pe care ceilalţi colegi au înţeles să le facă: mersul la toaletă, mutatul dintr-o clasă în alta. A fost desemnat un coleg de bancă care stătea cu el doar atunci când aveau ore cu diriginta, în rest, nu. De la început nu fost foarte bine privit. Cel mai mult îşi petrecea timpul singur”, mai spune mama.

La rândul său, directorul Colegiului Naţional Alexandru Ioan Cuza din Ploieşti, Rodica Popescu, spune că mama ar fi trebuit să se comporte ca o “umbră”, în schimb le făcea observaţii colegilor fiului. Despre adolescent spune că este “doritor de a se integra independent”.

„Dotat intelectual, un copil doritor de a se integra independent. Noi am constatat asta după un an de zile, cât mama sa l-a însoţit la ore. După un an, au existat reacţii din partea copiilor din clasă. Ceilalţi au reacţionat, la un moment dat, din dorinţa de a se dezvolta şi ei independent. Au spus că nu-şi mai doresc să participe mama copilului la ore pe motiv că dumneaei şi-a depăşit cumva atribuţiile în sala de clasă. Trebuia să aibă atitudinea unei umbre şi le făcea observaţii”, a declarat Popescu.

Aceasta mai spune că s-a constatat că adolescentul, deşi este nevăzător, nu are nevoie de prezenţa mamei.

“Toată lumea, toţi cei care ne-am implicat în această poveste am stabilit ca dumneaei să nu mai participe la ore (...). Am cerut sprijinul personalului de specialitate, am verificat de ce nu putem să mai facem ce am făcut, am constatat că toată lumea avea dreptate, inclusiv mama care dorea să fie alături de copil. Am implorat-o să ne lase copilul că ne ocupăm noi de el. Intenţiile noastre sunt foarte bune. Noi am văzut ce comportament are copilul în prezenţa şi în absenţa mamei... Noi am constatat că nu are nevoie de prezenţa dumneaei”, a mai spus directorul Colegiului Naţional Alexandru Ioan Cuza din Ploieşti.

Inspectoratul Şcolar Prahova cunoaşte situaţia şi încearcă să găsească o soluţie în acest caz.

“Încercăm să găsim soluţia cea mai bună. S-a purtat dialog în permanenţă atât cu şcoala cât şi cum familia şi încercăm să identificăm, apelând şi la specialişti, să găsim soluţia cea mai bună. Ceea ce noi vom decide să fie în beneficiul elevului. Încercăm să găsim calea cea mai bună. Există prevedere legală pentru participarea la activităţile didactice a unui adult, însă în anumite condiţii”, a declarat inspectorul şcolar general al ISJ Prahova, Nicolae Angelescu.

În clasa unde învaţă copilul nevăzător sunt 28 de elevi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici