- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (18.06.2019, 16:34)
- Departamentul Life
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Raport Reuters: Mediafax şi Ziarul Financiar, în topul brandurilor media de încredere
Mediafax şi Ziarul Financiar se află în top 5 branduri media de încredere, potrivit Digital News Raport 2019 realizat de Institutul Reuters, care arată şi că accesarea ştirilor pe reţelele de socializare online în România este dominată de Facebook şi YouTube.
259 afișări
Raport Reuters: Mediafax şi Ziarul Financiar, în topul brandurilor media de încredere
Într-o perioadă în care instituţiile statului şi partidele politice se confruntă cu o criză în ceea ce priveşte încrederea, românii par să îşi asume sarcina de a soluţiona problemele ţării cu ajutorul principalelor redacţii şi al proiectelor jurnalistice independente, potrivit studiului Reuters Institute for the Study of Journalism.
La nivel general, încrederea în presă a scăzut cu 7 procente faţă de anul trecut, aceasta fiind o consecinţă a unei perioade foarte agitate - dominată de campanii electorale - care a afectat media din România.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Lungmertrajul „Trei kilometri până la capătul lumii”, în regia lui Emanuel Pârvu, a fost selectat la Cannes. Irina Margareta Nistor: „Filmul o să fie primit cu foarte multă curiozitate”
-
Guvernul se mută pentru o zi în alt oraş. Şedinţă de Guvern la Timişoara, joi
-
"Mai periculoase ca ruşii". Cazinourile online fac ravagii între soldaţii ucraineni. Zelenski anunţă măsuri de urgenţă
-
Iohannis la Seul: Am certitudinea că, împreună, vom sprijini noi proiecte în domenii inovative
Topul încrederii în sursele media este format din: Pro TV, Ziarul Financiar, Digi 24, Mediafax, TVR, Hotnews, Adevărul, Ziare.com, stiripesurse.ro şi Realitatea TV.
Redacţiile sunt subfinanţate, au un program foarte aglomerat şi sunt vulnerabile în faţa unor presiuni economice şi politice. Aceasta nu este o poziţie ideală într-un an în care România a preluat preşedinţia Consiliului Uniunii Europene şi a trecut prin mai multe alegeri importante, potrivit studiului Reuters.
La nivel european, Guvernul României s-a confruntat cu critici acide privind probleme legate de corupţie şi justiţie. Reacţiile din partea liderilor coaliţiei la putere au fost o retorică anti-europeană şi populistă şi încurajarea teoriilor conspiraţiei. Ţintele au fost aşa numitul "stat paralel", care ar fi condus de serviciile secrete şi foloseşte sistemul judiciar pentru a decima elita politică, sistemul bancar, George Soros şi investitori străini care încearcă să sărăcească ţara pentru a o subjuga, se arată în raportul Reuters. Temele au fost acoperite pe larg de redacţiile influenţate politic.
Consiliul Naţional al Audiovizualului a încercat să facă paşi timizi în încercarea de a le solicita posturilor TV să respecte legislaţia în domeniu, dar nu s-a dovedit eficient, se mai arată în raportul Reuters.
Liderul pe piaţa de media - offline şi online - rămâne Pro TV, deţinut de Central European Media Enterprises, iar pe locul al doilea se află postul TV de ştiri Digi 24.
Televiziunile şi internetul rămân cele mai importante surse de ştiri în România, iar printul şi-a continuat tendinţa descendentă (19%).
Totodată, telefoanele inteligente - cu 71% utilizare săptămânală - au devenit cea mai importantă platformă de vizualizare a ştirilor.
Accesarea ştirilor pe reţelele de socializare online în România este dominată de Facebook şi YouTube, cu 68%, respectiv 32% din publicul digital. Platforma este folosită în mod regulat şi pentru promovarea campaniilor civice.
Aflat la a opta ediţie, raportul Reuters analizează modul în care se modifică industria media, pe 38 de pieţe de profil.
Citește pe alephnews.ro: Sunt europarlametari, dar doar cu numele. Cine sunt românii care au lipsit la voturile din Parlamentul European
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Adevărul de pe stradă: Câte maşini sunt de fapt în Bucureşti.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ultimele cuvinte pe care Ana-Maria a reușit să le rostească mamei sale, înainte să fie găsită moartă: „Mi-a zis că…”
CANCAN.RO
Diagnosticul de cancer al prințesei Kate Middleton: Meghan și Harry pun sare pe rana regală?
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe