RAR, despre panouri despărţitoare din interiorul maşinilor: Folosiţi materiale uşoare, transparente

  • Registrul Auto Român (RAR) recomandă folosirea unor materiale uşoare, transparente şi flexibile ca panouri despărţitoare din interiorul maşinilor
  • Măsura este una de protecţie pentru infectarea cu coronavirus, în special pentru taximetre.
2408 afișări
Imaginea articolului RAR, despre panouri despărţitoare din interiorul maşinilor: Folosiţi materiale uşoare, transparente

RAR, despre panouri despărţitoare din interiorul maşinilor: Folosiţi materiale uşoare, transparente

RAR susţine că fixarea panourilor trebuie să se realizeze prin soluţii tip Velcro sau adezive care să permită demontarea uşoară pentru igienizare.

„RAR înţelege necesitatea unei protecţii adecvate a participanţilor la trafic în această perioadă, atât a conducătorilor auto, cât şi a pasagerilor, motiv pentru care recomandă utilizarea unor soluţii temporare uşoare”, au spus reprezentaţii instituţiei.

Aceştia au arătat că montajul pe vehicul nu trebuie să implice utilizarea unui cadru solid, nu trebuie să afecteze integritatea structurală a vehiculului şi nici să interfereze cu vreun echipament de siguranţă cum ar fi centuri de siguranţă sau airbag.

Suportul tetierelor poate fi totuşi utilizat pentru fixare/susţinere.

Reprezentanţii Registrului Auto Român au precizat că optarea pentru astfel de soluţii nu presupune reomologarea vehiculului şi nu implică modificarea cărţii de identitate a vehiculului.

„În conformitate cu legislaţia naţională, în situaţia în care configuraţia unui vehicul este modificată în raport cu parametrii avuţi în vedere la omologare, vehiculul se supune reomologării, fiind necesară refacerea tuturor încercărilor pentru sistemele afectate de modificare”, au explicat aceştia.

Registrul Auto Român a mai menţionat că montarea unor panouri fixe pe autoturisme, în spatele conducătorului auto, are impact asupra mai multor elemente constructive şi implică reverificarea respectării cerinţelor din reglementările aplicabile, cum ar fi instalarea şi ancorarea centurilor de siguranţă, omologarea scaunelor şi absorbţia de energie, proeminenţele interioare, geamurile de securitate, impactul frontal şi lateral, incluzând sistemele airbag din scaune şi cele cortină, încălzirea şi ventilaţia.

„Având în vedere echipamentele uzuale ale vehiculelor de fabricaţie recentă, spre exemplu sistemele airbag cortină, sau dimensiunile interioare ale majorităţii autoturismelor utilizate în regim de taxi în România, montajul unor panouri fixe ar conduce la imposibilitatea obţinerii reomologării. Deloc de neglijat ar fi şi costurile mari implicate de verificările de reomologare şi perioada de timp necesară efectuării testelor respective”, au mai precizat reprezentanţii Registrului Auto Român.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici