Regulamentul de publicitate, aprobat de CGMB, amplasarea panourilor se va face doar după licitaţii

Consilierii generali au aprobat, în şedinţa extraordinară de joi, Regulamentul de publicitate al Capitalei potrivit căruia amplasarea panourilor publicitare pe domeniul public sau privat se va face doar după organizarea de către Primăria Bucureşti a unor licitaţii care trebuie aprobate de CGMB.

947 afișări
Imaginea articolului Regulamentul de publicitate, aprobat de CGMB, amplasarea panourilor se va face doar după licitaţii

Regulamentul de publicitate, aprobat de CGMB, amplasarea panourilor se va face doar după licitaţii

De la şedinţa extraordinară de joi, prima din 2011, au lipsit consilierii PSD şi PNL, astfel că Regulamentul local de publicitate al municipiului Bucureşti a fost aprobat prin votul a 28 de consilieri PRM şi PDL. Proiectului supus dezbaterii publice i-au fost aduse amendamente fiindu-i schimbat inclusiv titlul.

Printre amendamentele aduse se prevede ca angajaţii Primăriei Capitalei să ceară studii de amplasament privind numărul şi dimensiunea reclamei, iar cei care vor dori să amplaseze mijloace de publicitate în Bucureşti urmând să-şi procure caiete de sarcini în care vor fi trecute toate condiţiile pentru amplasarea acestor mijloace de publicitate.

Direcţia de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului din PMB va organiza licitaţiile în baza unor studii de amplasament privind numărul şi dimensiunile construcţiilor publicitare, dar şi distanţele dintre panourile publicitare.

Totodată, deşi primarul Capitalei, Sorin Oprescu, care nu a participat la şedinţa extraordinară convocată de consilierii municipali, şi-ar fi dorit ca reclamanele publicitare să nu mai fie permise în centrul Capitalei, unul dintre amendamentele la regulament permite amplasare acestor mijloace publicitare în continuare în aceste zone centrale.

Potrivit noului regulament, va fi interzisă amplasarea reclamelor publicitare pe monumente sau pe clădirile monumente istorice, precum şi pe imobilele în care funcţionează instituţiile publice.

În cazul reclamelor care urmează să fie amplasate în zona drumurilor publice, licitantul trebuie să obţină avizul Comisiei Tehnice de circulaţie din cadrul municipalităţii.

Cadrul general privind publicitatea stradală a fost reglementat printr-un proiect care a fost aprobat, în 23 decembrie, de Guvern.

Conform proiectului, amplasarea mijloacelor de publicitate este interzisă pe monumentele naturii, în parcurile şi rezervaţiile naturale, în parcuri, pe clădirile reprezentând sedii ale autorităţilor administraţiei publice locale şi centrale, precum şi ale instituţiilor publice, "cu excepţia afişajelor care anunţă activitatea ce se desfăşoară în interiorul sediilor", pe arbori, pe zona carosabilă a străzilor şi a drumurilor, "indiferent de categoria acestora", dar şi pe obiectele de artă monumentală şi monumentele de for public, pe clădirile reprezentând monumente istorice sau componente ale unor ansambluri monument istoric, "în incinta şi pe elementele de împrejmuire a cimitirelor, lăcaşurilor de cult şi grădinilor publice", în intersecţii, în sensurile giratorii, "pe pereţii pasajelor rutiere subterane şi supraterane ori sub poduri şi pe stâlpii de susţinere a elementelor de semnalizare rutieră sau de circulaţie.

În plus, va fi interzisă amplasarea de mesh-uri sau bannere publicitare pe clădirile aflate "în stare avansată de deteriorare", dar doar în cazul în care acestea afectează "structura de rezistenţă şi stabilitatea şi integritatea elementelor constructive şi decorative ale anvelopei clădirii".

Până la 1 mai 2011, toate formele de publicitate trebuie să fie în conformitate cu noile reglementări, urmând ca autorităţile locale să demareze organizarea de licitaţii pentru amplasamentele destinate mijloacelor de publicitate.

Pe de altă parte, autoritatea locală va trebui să instaleze panouri "speciale destinate afişelor publicitare şi a anunţurilor de mică publicitate", care vor fi curăţate săptămânal de angajaţii unor "compartimente de specialitate" proprii, astfel încât "să se asigure actualitatea anunţurilor".

Spre exemplu, bannerele legate de stâlpi care sunt amplasate perpendicular deasupra străzilor nu vor mai putea fi instalate în intersecţii şi nici în zone unde împiedică vizibilitatea rutieră sau perspectiva asupra monumentelor istorice ori naturale. Ele nu vor mai putea fi montate nici în zonele în care există deja panouri publicitare.

Va fi interzisă totodată amplasarea de stâlpi al căror scop exclusiv este acela de a susţine bannerele pe domeniul public.

Mesh-urile, pe de altă parte, pot fi amplasate în zonele decretate de autoritatea locală ca fiind "de publicitate restrânsă" pe construcţii, inclusiv pe monumentele istorice, numai în situaţia în care ele "constituie protecţie către domeniul public pe perioada efectuării lucrărilor de consolidare sau restaurare, dar nu mai mult de un an calendaristic". În plus, ele trebuie să reproducă "imaginea construcţiei după consolidare sau restaurare", eventualele mesaje publicitare urmând să nu ocupe mai mult de un sfert din suprafaţa totală de afişaj.

Vehiculele publicitare vor putea fi autorizate să circule prin localităţi doar pe un traseu stabilit de autoritatea administraţiei publice locale, staţionarea lor urmând să fie interzisă. Totodată, ele nu vor putea circula în convoaie mai mari de două, fiind obligate să meargă cu o viteză mai mare decât jumătatea limitei maxime admise pe drumul pe care circulă.

Circulaţia convoaielor va fi totuşi permisă, însă "numai cu ocazia manifestărilor speciale, în baza avizului emis de autorităţile administraţiei publice, cu durata de valabilitate de o zi".

Mesajele publicitare pot fi montate şi pe mijloacele de transport în comun, însă numai dacă acestea nu obturează vizibilitatea călătorilor.

Sancţiunile pentru nerespectarea acestor prevederi legale vor fi cuprinse între 500 de lei, minimul pentru persoanele fizice care încalcă legea, până la 50.000 de lei, cuantumul maxim prevăzut pentru sancţionarea firmelor de afişaj sau a deţinătorilor de vehicule de transport în comun.

Pentru un primar care încalcă obligaţiile care-i revin prin acest proiect de lege, amenda poate fi cuprinsă între 10.000 de lei şi 15.000 de lei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici